Goedemiddag,
na het rond zoeken op het forum en het niet kunnen vinden van mijn vraag/antwoord stel ik hem zelf.
tot kort had ik een Raid 0 setup op mijn Gb z68 ud4-b3 moederbord.
deze computer is verkocht zonder de SSD's (2x ozc vertex 2)
nu wilde ik de ocz apart van elkaar in laptops gebruiken. dit ging echter niet.
zover ik weet hangen de schijven nog in raid 0 en kunnen dus alleen gebruikt worden als ik de raid er vanaf haal.
is dit mogelijk zonder dat ik mee de oude pc nodig heb of heb ik deze nodig?
nou heb ik toevallig nog het zelfde moederbord liggen voor mijn volgende computer dus misschien kan het via deze weg.
maar wil dus eerst weten:
is het mogelijk om de SSD's weer werkbaar te maken zonder dat ik ze moet aansluiten op mijn oude/nieuwe pc
*ik heb met me stomme hoofd al wel 1 SSD geformateerd in de hoop dat dit het was maar toch niet.
alvast bedankt.
pc specs die ik had:
2600k @4.0
gb z68 ud4-b3
16gb corsair
2x ocz vertex 2 120gb
1.5tb data
de rest is niet relevant denk ik.
na het rond zoeken op het forum en het niet kunnen vinden van mijn vraag/antwoord stel ik hem zelf.
tot kort had ik een Raid 0 setup op mijn Gb z68 ud4-b3 moederbord.
deze computer is verkocht zonder de SSD's (2x ozc vertex 2)
nu wilde ik de ocz apart van elkaar in laptops gebruiken. dit ging echter niet.
zover ik weet hangen de schijven nog in raid 0 en kunnen dus alleen gebruikt worden als ik de raid er vanaf haal.
is dit mogelijk zonder dat ik mee de oude pc nodig heb of heb ik deze nodig?
nou heb ik toevallig nog het zelfde moederbord liggen voor mijn volgende computer dus misschien kan het via deze weg.
maar wil dus eerst weten:
is het mogelijk om de SSD's weer werkbaar te maken zonder dat ik ze moet aansluiten op mijn oude/nieuwe pc
*ik heb met me stomme hoofd al wel 1 SSD geformateerd in de hoop dat dit het was maar toch niet.
alvast bedankt.
pc specs die ik had:
2600k @4.0
gb z68 ud4-b3
16gb corsair
2x ocz vertex 2 120gb
1.5tb data
de rest is niet relevant denk ik.