Linksys WAP54g kan router niet bereiken...

Pagina: 1
Acties:

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:34

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Ik probeer voor gasten een WiFi-internetverbinding mogelijk te maken. Ik had nog een Linksys WAP54g in de kast liggen dus ik dacht, die kan ik daar mooi voor gebruiken.

Het ding heb ik gereset en aan de ADSL-router (Thomson TG787v) gehangen.

De WAP54g op zich doet het wel maar kan kennelijk geen verbinding krijgen met de TG787v.

Als ik een computer direct aan de router hang, krijgt die een IP-adres toegewezen zoals 192.168.1.66, default gateway 192.168.1.254 (de Thomson), en dan heb ik ook Internettoegang.

Als ik de WAP54g eraan hang, dan werkt die alleen als ik handmatig een IP-adres instel, voor zowel de router als voor de laptop die aan het WAP verbindt. De laptop heeft dan toegang tot de WAP via wireless, maar de router is unreachable. Op DHCP krijgt hij dan ook geen IP-adres. Het ziet er dus naar uit dat de WAP simpelweg geen verbinding krijgt met de router maar ik kan niet uitvinden waarom niet. Google was ook geen hulp dus vandaar dat ik de vraag hier maar eens stel :)

[edit]
Ohwkay... Na een tigste keer de Linksys herstarten werkte het opeens wel. Go figure... :F

[ Voor 4% gewijzigd door Mx. Alba op 20-12-2011 15:45 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.