iPhone 3gs "geen service" / "zoeken" probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik ben hier al 2 avonden mee bezig en ik krijg het maar niet voor elkaar;

Ik heb hier een iPhone 3GS 32Gb (old bootrom)
Het probleem is dat ik geen bereik/service kan krijgen als er een simkaart inzit

Wat ik al heb gedaan
- Via redsn0w verschillende firmwares geinstalleerd (4.3.3 / 5.0 / 5.0.1 )
- Vervolgens via cydia (bij elke firmware) ultrasn0w geinstalleerd
- Eventuele fixes via youtube werken ook niet echt..

Wat ik doe bij het jailbreaken --> via redsn0w ( 0.9.9.b9 / 0.9.9.b7 / 0.9.9.b8 / 0.9.9.b4 )
de desbetreffende firmware.ipws selecteren ---> jailbreak klikken --> cydia/ipad baseband 0.6.15/deactivate aanvinken of juist uitgevinkt geprobeert (alle mogelijkheden)

Vervolgens gaat hij dus jailbreaken en als hij klaar is heb ik 1) geen service 2) zoeken.. 3) 1 balkje zonder provider naam

Vervolgens installeer ik ultrasn0w met een eventuele fix, dit zorgt ervoor dat hij de hele tijd gaat zoeken. Aan het begin geeft hij soms 5 seconden bereik aan, dan gaat hij verder met zoeken.

Ik zit op dit moment op iOS 4.3.3. zonder simkaart, zodra ik er een simkaart in doe dan staat er linksboven in het scherm "zoeken.."

Graag hulp! Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
Is er een manier om de iPad baseband te downgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-10 13:10

talin

ES-MA

zozamis schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:30:
Is er een manier om de iPad baseband te downgraden?
heb je zelf wel gezocht??

ik selecteer je post en laat google het werk doen http://www.google.nl/sear...ei=XOXxTv_vFsSh-QbalumwAQ

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
Ja ik heb zelf gezocht, staat geen oplossing tussen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
Ik heb er nu een custom rom 4.3.3 op staan maar het lukt niet meer om hem te updaten naar iOS5 via redsn0w, hij komt dan in een bootloop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 10:00

Yintha

We'll stay gold forever

die ipsw die je gebruikt is die wel voor gsm en niet stiekem voor cdma oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
Goed dat je het zegt, ik wist niet dat, dat ook een probleem was.. Ik ga het even uitzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
Mijn iPhone staat nu op 4.3.3 en ik krijg hem niet meer naar 5.0 en 5.1 want tijdens het jailbreaken komt hij in een bootloop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
Ik heb via sn0wbreeze een custom firmware gemaakt alleen na 1 minuut aan crasht de iphone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10 06:36
zozamis schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 13:38:
Ik ben hier al 2 avonden mee bezig en ik krijg het maar niet voor elkaar;

Ik heb hier een iPhone 3GS 32Gb (old bootrom)
Het probleem is dat ik geen bereik/service kan krijgen als er een simkaart inzit

Wat ik al heb gedaan
- Via redsn0w verschillende firmwares geinstalleerd (4.3.3 / 5.0 / 5.0.1 )
- Vervolgens via cydia (bij elke firmware) ultrasn0w geinstalleerd
- Eventuele fixes via youtube werken ook niet echt..

Wat ik doe bij het jailbreaken --> via redsn0w ( 0.9.9.b9 / 0.9.9.b7 / 0.9.9.b8 / 0.9.9.b4 )
de desbetreffende firmware.ipws selecteren ---> jailbreak klikken --> cydia/ipad baseband 0.6.15/deactivate aanvinken of juist uitgevinkt geprobeert (alle mogelijkheden)

Vervolgens gaat hij dus jailbreaken en als hij klaar is heb ik 1) geen service 2) zoeken.. 3) 1 balkje zonder provider naam

Vervolgens installeer ik ultrasn0w met een eventuele fix, dit zorgt ervoor dat hij de hele tijd gaat zoeken. Aan het begin geeft hij soms 5 seconden bereik aan, dan gaat hij verder met zoeken.

Ik zit op dit moment op iOS 4.3.3. zonder simkaart, zodra ik er een simkaart in doe dan staat er linksboven in het scherm "zoeken.."

Graag hulp! Bij voorbaat dank
Heb je je iPhone wel eens opnieuw opgestart na het installeren van ultrasn0w? Kan soms een keer voorkomen dat het vaker moet.
Yintha schreef op woensdag 21 december 2011 @ 16:36:
die ipsw die je gebruikt is die wel voor gsm en niet stiekem voor cdma oid?
Van de 3GS is geen CDMA-versie uitgebracht.

En zozamis, probeer eens je posts te editen in plaats van nieuwe berichten te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
me_mrtn schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:59:
[...]

Heb je je iPhone wel eens opnieuw opgestart na het installeren van ultrasn0w? Kan soms een keer voorkomen dat het vaker moet.

[...]

Van de 3GS is geen CDMA-versie uitgebracht.

En zozamis, probeer eens je posts te editen in plaats van nieuwe berichten te plaatsen.
zal ik voortaan doen!

Ja opnieuw opstarten heeft geen effect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Waarom klooien met een Jailbreak? Zet er eens een normale 5.0.1 versie op via iTunes (eventueel via DFU modus) wedden dat het gewoon werkt.

Zodra er een normale 5.0.1 op staat ZONDER jailbreak controleer je even of Baseband 06.15.00 er in zit.
Mocht dit zo zijn dan volg je deze handleiding.

Maar pas zodra er een volledig orginele 5.0.1 op staat ZONDER jailbreak of restore back-up.

Mocht je een Baseband unlock nodig hebben dan volg je NA de stappen hierboven deze link.

[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 21-12-2011 21:39 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
Donstil schreef op woensdag 21 december 2011 @ 21:38:
Waarom klooien met een Jailbreak? Zet er eens een normale 5.0.1 versie op via iTunes (eventueel via DFU modus) wedden dat het gewoon werkt.

Zodra er een normale 5.0.1 op staat ZONDER jailbreak controleer je even of Baseband 06.15.00 er in zit.

Maar pas zodra er een volledig orginele 5.0.1 op staat ZONDER jailbreak of restore back-up.

Mocht je een Baseband unlock nodig hebben dan volg je NA de stappen hierboven deze link.
Omdat ik er geen normale versie op kon krijgen, ik heb baseband 6.15 erop gezet en vanaf toen kon ik niet meer via iTunes updaten.

Ik heb 6.15 erop gezet omdat op heel veel tutorials ect werd gezegd dat ik op die manier het "no service" probleem kon oplossen. Maar de problemen werden eigenlijk alleen maar groter.

Ik heb er nu met een custom rom van sn0wbreeze eindelijk 5.0 op gekregen. Er is echter iets raars aan de hand, de ene keer dat ik hem opstart doet wifi het perfect, de andere keer staat er in het grijs "no wifi" bij de instellingen. En de ene keer staat er "no service" en de andere keer "searching"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Probeer dit even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
Ik zou het graag doen maar hoe krijg ik 5.0.1 erop? Via itunes lukt het niet.

Btw; de telefoon crasht nu opeens de hele tijd na 1 minuut :'( ik hoop dat het een softwareprobleem is..

[ Voor 41% gewijzigd door zozamis op 21-12-2011 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Via DFU krijg je er heus wel 5.0.1 op via de nieuwste iTunes.
Althans ik heb het nog nooit mee gemaakt dat het echt niet ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
Ik heb bandbase 0.6.15. dus itunes kan dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Baseband en iOS versie staan los van elkaar als het aankomt op upgraden.

Een 5.0 3GS met de nieuwste baseband kan je via DFU gewoon updaten naar 5.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 09:11

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

heb je niet toevallig in je system file zitten rommelen en dat daardoor je update niet meer lukte via itunes? Mijn advies is om eens in hosts file in the system folder te kijken of daar niet een fout ip-adres in staat. Mocht dit wel het geval zijn is kan het zijn dat daardoor de software update faalt.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
Ik heb niet in de file system gezeten.

Het probleem is dat 6.15 een iPad baseband is, ik meen op verschillende plekken te hebben gelezen dat iTunes de iphone niet meer kan updaten zodra er een iPad baseband op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Er kan geen iPad Baseband op een iPhone (3gs).

6.15.0 is trouwens ook geen iPad baseband. Als je mijn linkje had gelezen had je dat geweten.

Er staat immers duidelijk.

In this guide I’ll show you how to unlock iPhone 4 or iPhone 3GS running iOS 5.0.1 using ultrasn0w. You’ll need a jailbroken device on iOS 5.0.1, you can follow our guide posted here to jailbreak iPhone 4 and iPhone 3GS on iOS 5.0.1.

Supported Basebands:

01.59.00
04.26.08
05.11.07
05.12.01
05.13.04
06.15.00
Heb je nou al via DFU in iTunes 5.0.1 geinstalleerd?
(Losse 5.0.1 zelf downloaden)

En idd wat KinTenteehje zegt. Ff je Hosts file legen, daar staat door dat gerommel met jailbreak software waarschijnlijk een verkeerde verwijzing in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
In alle jailbreak software wordt het ipad baseband genoemd..
Ik ga het nu met bootcamp proberen, dan heeft de computer iig een schone lei.

Bedankt voor alle hulp!

[ Voor 22% gewijzigd door zozamis op 21-12-2011 23:53 ]

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10 06:36
zozamis schreef op woensdag 21 december 2011 @ 23:51:
In alle jailbreak software wordt het ipad baseband genoemd..
Ik ga het nu met bootcamp proberen, dan heeft de computer iig een schone lei.

Bedankt voor alle hulp!
Dat is voor een 3GS met nieuwe bootrom. Als je in bootcamp gaat werken, probeer dan die guide en de laatste versie van redsn0w.

• Donstil
  • Niet online
Het is geen iPad baseband althans niet iPad only en in de kringen waar ik kom wordt hij ook zo niet genoemd.

heb je nou al via DFU er 5.0.1 op gezet nadat je je hosts file had geleegd? Echt antwoord komt hier niet op namelijk, beetje raar aangezien dat de goeie handeling is en bij een goeie uitvoering absoluut gaat werken mits je toestel niet hardwarematig defect is.

Bootcamp verwacht ik niet nodig, is idd niet voor jou type 3gs.

• zozamis
Donstil schreef op donderdag 22 december 2011 @ 12:08:
Het is geen iPad baseband althans niet iPad only en in de kringen waar ik kom wordt hij ook zo niet genoemd.

heb je nou al via DFU er 5.0.1 op gezet nadat je je hosts file had geleegd? Echt antwoord komt hier niet op namelijk, beetje raar aangezien dat de goeie handeling is en bij een goeie uitvoering absoluut gaat werken mits je toestel niet hardwarematig defect is.

Bootcamp verwacht ik niet nodig, is idd niet voor jou type 3gs.
Ja ik heb het er op gezet! Hij komt nu in het activatie scherm niet door de activatie heen...
Ik ga nu weer verder de handleiding doen

• Donstil
  • Niet online
Is je toestel simlocked? Dan komt hij idd niet door de activatie heen.

Mocht hij nou een lock hebben dan zou ik ff de orginele t-mobile methode proberen. Met die methode maak je hem legaal sim lock vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Om te beginnen. Op het moment dat je upgrade naar de ipad baseband 06.15.00 is er geen weg meer terug of je moet de chip om solderen. Downgraden is niet mogelijk. Na wat ik gelezen heb wat je allemaal al gedaan hebt raad ik je aanhet logiboard voor 1 uur los tekoppelen van de batterij.
Dan met iReb de iphone in pwnd DFU mode te zetten dan via itunes 5.0.1 erop te zetten
Aangezien je de ipad baseband erop gezet hebt moet deze altijd terug gezet worden (lees aan gevinkt in redsn0w worden) Anders leest hij simkaart niet en kan je de telefoon niet activeren. als je 5.0.1 wilt jailbreaken moet je zelf de ipsw kiezen en dan moet je kiezen voor de software van 5.0 (5.0.1 is namelijk nog niet met eigen software te jailbreaken) Dan terug naar jailbreaken en het feest kan beginnen.
install cydia
install ipad base band
deactivate
In principe zou dan je telefoon weer moeten werken.
Mocht hij dan nog altijd geen service geven probeer eens een andere antenne!
en bekijk de antenne aansluiting op het moeder bord eens.misschien dat hier een los contact zit!

Mocht dit allemaal niet werken of enigsinds helpen dan ben ik toch bang dat je een andere chip op de printplaat moet laten solderen. (ik zou dan zelf gaan voor eentje zonder ipad base band, als je die kan vinden)

Good Hunting

• zozamis
Ik heb een nieuwe gekregen van tmobile!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 12:59
Donstil schreef op woensdag 21 december 2011 @ 23:12:
Baseband en iOS versie staan los van elkaar als het aankomt op upgraden.

Een 5.0 3GS met de nieuwste baseband kan je via DFU gewoon updaten naar 5.0.1
Lees je even in voordat je dit soort dingen zegt. Je kunt, als je de iPad-baseband hebt geinstalleerd, NIET via iTunes upgraden. Een baseband kan namelijk enkel geupgrade worden, en niet gedowngrade, en de iPad-baseband heeft een hoger nummer dan alle iPhone-basebands. Het is voor de 3GS inderdaad mogelijk geweest de iPad-baseband erop te knallen, omdat die gekraakt was. Daarmee was je echter wel verplicht om altijd een custom firmware te bouwen.

Fijn dat het is opgelost, maar het verhaal van Donstil klopt niet.

Zie ook de waarschuwingen van het iPhone Dev team:

YOU DO THIS AT YOUR OWN RISK! PLEASE UNDERSTAND THE CONSEQUENCES OF UPDATING TO 06.15.

There is no way to come back down from 06.15, and there’s no hiding the baseband version from Apple. You’ll be voiding your warranty in a very obvious way.
If some future baseband comes out with a critical fix, you won’t be able to update to it if it remains down in the 05.xx sequence (then again, you wouldn’t update to it if you wanted to keep your unlock anyway).
Starting with FW 4.2.1 if you have 06.15 on your iPhone you won’t ever be able to restore to stock firmware (it will fail). You’ll need to only restore to custom IPSWs (then again, if you’re unlocker you should already be doing that).
Pagina: 1