[Windows x64] PHP met 64 bits integers*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-06 01:00
Ik heb een linux server waar php in 64 op draait. Daar kan ik ook 64 bit integers gebruiken.
Op mijn windows pc (Win 7 x64) krijg ik dat echter niet aan de praat.

Ik heb nu Wamp server x64 draaien, en zover ik kan zien draait nu zowel Apache als Php op 64 bit. Toch blijft de maximale integer hetzelfde als toen in het in 32 bit draaide.

Op internet word ik niet veel wijzer. Is dit niet op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:39
Had je al gegoogled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
Ja, maar ik zoek oplossingen.

En:
answered Jul 13 '10 at 2:55

Lijkt me toch dat dit wel een keer zou opgelost zou moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:01
Een workaround staat boven het bovengenoemde antwoord beschreven. Daarnaast lijkt het inderdaad niet opgelost te zijn, behalve als je een speciale 64-bit PHP versie gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:18

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit heeft niks met het aanleggen van een netwerk te maken en al helemaal niet op professioneel niveau. ;)

PNS >> WSS

Verder is het geen goed idee om in je script uit te gaan van integers die boven de 32 bits uit komen. Dan krijg je van die rare situaties waar je een offsite backup moet draaien die toevallig geen 64 bit aan kan, of dat je de site (of wat dan ook) op een nieuwe server moet inrichten waarbij even vergeten wordt dat je 64 bits nodig hebt, met alle vreemde problemen van dien. Ik zou eerder kijken naar een andere oplossing voor rekenen met grote getallen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
Wel met servers..

Verder is 64 bit de toekomst, we blijven toch ook niet 16 bit gebruiken omdat we dat ooit deden?
Net als dat je bepaalde modules nodig hebt, is een andere requirement 64 bit. In mijn geval is de uitstap naar floats het makkelijkst, maar 64 bit integers zouden zeker wel welkom zijn.

Ook voor de eenduidigheid lijkt het me beter dat mijn windows omgeving zoveel mogelijk overeenkomt met de linux omgeving.

Maar goed na de wiki over 64 bit te hebben gelezen lijkt het me aan het datamodel te liggen(LLP64 vs LP64). Zal dan wel de reden zijn dat er niet een "fix" voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:18

NMe

Quia Ego Sic Dico.

chielsen schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 13:33:
Wel met servers..

Verder is 64 bit de toekomst, we blijven toch ook niet 16 bit gebruiken omdat we dat ooit deden?
Toch is de praktijk dat dat nog lang niet allemaal even vanzelfsprekend is. Dat zie je nu wel; 64-bit begon in 2006 redelijk mainstream te worden en je hebt er nu nog steeds problemen mee. ;)

Ik zou gewoon met BC math werken, dan weet je dat het nu en in de toekomst gewoon blijft werken. Voor de meeste PHP-scripts zul je het verschil in performance niet eens merken. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:36

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kleine titelfix :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1