Toon posts:

Sitechecks (irritant zo)

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik checkte vroeger wel zo nu en dan een site en gaf er mijn oordeel over. Maar sinds de sitecheck forum weg is en er zo'n topic word geopend met "Plaats hier je site checks [deel 2]" vind ik het vrij irritant worden..

Ik weet niet wat het voordeel was om dat deel van het forum toen te sluiten. maar ik vond het een stuk overzichtelijker...
plz zet het weer terug.. laat het maar lekker sterk modereren (goed nl?) zodat het niveau op pijl blijft maar ik vind het zoals het nu is zwaar klote (ook al ben ik al geruime tijd tweaker fan (vroeger als funky_tom).
Als jullie modjes te weinig hebben weet ik zeker dat er mensen zijn die het maar al te graag willen worden (zoals ik) dus aan ondercappaciteit van modjes zal het niet liggen.
Ik denk (en weet eigenlijk zeker) dat meer mensen er zo over denken.

ps. Ik heb lang zitten twijfelen of ik deze topic zou starten omdat er al meerdere van dit soort topics gesloten waren maar ik wou gewoon even mijn mening kwijt over deze kwestie.

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
volledig mee eens

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 13:06
is het misschien om een "subforum" te maken?? Dus bij het W&G een link naar een sitecheck forum en niet op de frontpage van GoT.
Of blaat ik weer eens onzin 8-)

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben er sowieso wel voor om het Sitecheck forum in z'n oude vorm terug te laten komen, mits er goed wordt gemodereerd op spam, crossposts e.d.
Zoals er nu sites worden gecheckt in deze aparte threads vind ik een beetje onoverzichtelijk, het is moeilijk om de verschillende sitechecks uit elkaar te houden :(

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik geloof best dat er genoeg mensen zijn die er willen modereren, maar het werkte gewoon niet zoals het eerst was. 80% van de sites waren gewoon onzin, het was gewoon spam om aan bezoekers te komen. Sitechecks is gewoon een plek waar je makkelijk een hoop mensen naar je site kan laten komen, want GoT is gewoon een erg druk forum.

Sterk modereren deden we al, dat hielp gewoon _niets_. Er bleven kinderen komen die graag hun site onder de aandacht brachten. In die tijd konden ze veel beter een goede (online-)cursus lezen om een beetje meer te weten te komen over webdesign.

Wij konden er niet meer aan doen dan dat we deden, en daarom is sitechecks weg.

Natuurlijk zijn jullie altijd vrij om zelf een plek te maken voor Sitechecks. Ga naar www.vbulletin.com, neem een gratis PHP accountje ergens en begin zelf iets.

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 22 maart 2001 19:35 schreef Tom het volgende:
Natuurlijk zijn jullie altijd vrij om zelf een plek te maken voor Sitechecks. Ga naar www.vbulletin.com, neem een gratis PHP accountje ergens en begin zelf iets.
Met als gevolg dat er daar juist veel spammers en consorten op af komen.
Hier op GoT zitten aardig wat profs en echte webdesigners en die zul je daar niet snel naar toe kunnen halen.. :(

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:18

admiral866

The King Personality Disorder

ehm ja maar het toffe is juist dat hier VEEL mensen zitten en op die manier allerlei meningen kan peilen.

Maargoed jullie zullen wel gelijk hebben, dat het niet schoon te houden is.
/me is sinds afschaffing SC veel sneller van GoT af :(

Verwijderd

Topicstarter
Sterk modereren deden we al, dat hielp gewoon _niets_. Er bleven kinderen komen die graag hun site onder de aandacht brachten. In die tijd konden ze veel beter een goede (online-)cursus lezen om een beetje meer te weten te komen over webdesign.
Waar, maar wat jullie deden is alleen een slotje.....
Als je nou een topic volledig wist dan heb je A. Minder capaciteit nodig voor je database en B. Hou je alleen de mooie sites over zodat het iedergeval lijkt dat het uit een hoger niveau is....
Ja dat is ook weer waar (hoop ik tenminste) maar tweakers heeft de bezoekers om sites te laten checken. Als ik zelf een forum start krijg ik nooit het goede aantal bezoekers om echte site checks te krijgen.
En als ik reclame zou willen maken voor zo'n forum dan zou dat spam zijn (waar ik errug op tegen ben) dus errug makkelijk kom je niet aan bezoekers.....

Verwijderd

Op donderdag 22 maart 2001 16:20 schreef wicher het volgende:
volledig mee eens
Idem

• wicher|IA
  • Laatst online: 10-04-2023
er zouden idd wat meer mogelijkheden moeten komen om topics/replys te sluiten.

Als eerste mogelijkheid om je eigen stuff te sluiten

Komt best veel voor dat mensen per ongeluk dubbel posten, zou dan erg prettig zijn als je dat kunt verwijderen.

Soms heb je ook een topic geplaatst, maar krijg je daar snel spijt van omdat je beseft zo dom te zijn dat je de officiele en officieuze regels niet kent. Dan zou het prettig zijn als je die zelf kan verwijderen.
(ik spreek uit ervaring)

Verder zou het ook handig zijn als modjes/adjes ook topics/replys zouden kunnen verwijderen (alle dus). Sommige topics zijn dubbel en kunnen dicht... bij sommige topics is het echter beter om gewoon [del] in te drukken

dit moet natuurlijk wel goed gereguleerd worden, als je namelijk je eigen topic sluit, kan het best zijn dat je ook discussies van anderen wegsmijt. Misschien doen dat je je topics alleen binnen 24 uur kan verwijderen als er nog niet meer dan 10 reply's zijn?

Verder moet het niet zo zijn dat modjes/adjes een topic sluiten omdat ze het onderwerp persoonlijk niet interessant vinden, wat ik de laatste dagen nog een paar keer zag...

Verwijderd

....
Ik heb gister YaBB ff gedload, ben bezig met een sitecheck forum *D

het probleem is dus wel; hoe krijg je de bezoekers er naar toe en de "profs"

Verwijderd

Ik ben zeker van mening dat SC terug moet.
Waarom?
-) Er zijn veel mensen die WEL sites kunnen maken en graag een ander over hun site willen horen. [Tom jij hebt toch ook een x gepost?]
-) Het is een zooitje nou in WG.

Maar de redenen waarom het gesloten is, dat snap ik helemaal, er werd ZOVEEEEL troep geplaatst.

Voorstellen:
- Minimaal aantal posts hebben, dus je gekwalificeerd bent om daar te plaatsen.
- Minimaal aantal REPLEYS in SC om een SiteCheck te mogen doen.
- 5 FAQ's waar je als newbie doorheen moet worstelen.
- Een harde MOD met SM zweep.

- Eigenlijk zou in ieder topic een soort pollmodrating ingebouwd moeten worden. Dat als veel mensen voten dat het een crap topic is [wat eet jouw kat, dat soort troep] hij 'automatisch' dicht gaat. Maar ook als veel tweakers vinden dat een topic open moet blijven, dat dat ook kan. -

Verwijderd

Eigenlijk zou in ieder topic een soort pollmodrating ingebouwd moeten worden. Dat als veel mensen voten dat het een crap topic is [wat eet jouw kat, dat soort troep] hij 'automatisch' dicht gaat.
Juist. En dan moet je zelf in kunnen stellen onder welke niveau je geen sitechecks meer wilt zien.
Zou echt fantastisch zijn.

Waar ik me trouwens bij de sitechecks gruwelijk aan zat te irriteren, was dat doxa newbies het commentaar gingen geven, en daar zit je natuurlijk niet echt op te wachten..

Verwijderd

Maar er zitten er ook best wel wat goede bij toch? Althans ik vind van wel.

Sitechecks was gewoon een vast onderdeel van GoT en dat had zo moeten blijven. Het ontstaan van "spontane site-checks" in W&G is hier het grootste gevolg van..

Ondercapaciteit van modjes is ook zo op te lossen. Ik denk dat er hier genoeg mensen ronddwalen die het in zich hebben....

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57
Op donderdag 22 maart 2001 15:49 schreef mot het volgende:
Ik checkte vroeger wel zo nu en dan een site en gaf er mijn oordeel over. Maar sinds de sitecheck forum weg is en er zo'n topic word geopend met "Plaats hier je site checks [deel 2]" vind ik het vrij irritant worden..

Ik weet niet wat het voordeel was om dat deel van het forum toen te sluiten. maar ik vond het een stuk overzichtelijker...
plz zet het weer terug.. laat het maar lekker sterk modereren (goed nl?) zodat het niveau op pijl blijft maar ik vind het zoals het nu is zwaar klote (ook al ben ik al geruime tijd tweaker fan (vroeger als funky_tom).
Als jullie modjes te weinig hebben weet ik zeker dat er mensen zijn die het maar al te graag willen worden (zoals ik) dus aan ondercappaciteit van modjes zal het niet liggen.
Ik denk (en weet eigenlijk zeker) dat meer mensen er zo over denken.

ps. Ik heb lang zitten twijfelen of ik deze topic zou starten omdat er al meerdere van dit soort topics gesloten waren maar ik wou gewoon even mijn mening kwijt over deze kwestie.
Ik vind het ook bagger... ik vond het wel leuk sites te checken maar op deze manier is het geen doen.
Gewoon een nieuw forum maken voor de "minder bedeelden" vind ik, maar ja ik stel toch niks voor hier...
De policy hier is zo van: "we zijn eenmaal populair, de bezoekers komen toch wel..."

• mvds
  • Laatst online: 13-02 08:48

mvds

Totally awesome!

Het is geen kwestie van onderbezetting. Het is gewoon een kwestie van de rotzooi die daar gepost werd. That's it.

• mvds
  • Laatst online: 13-02 08:48

mvds

Totally awesome!

Ik heb met Tom overlegd, en hij zou kijken of het mogelijk is om een nieuw site-check forum te openen. Verwacht dan wel dat daar strenge regels aan komen te hangen...

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ja ik ben ook voor terugkeren van sitechecks, kunnen ze niet zoiets maken dat voordat de site check gevraagt wordt men heel duidelijk de regels nog eens moet lezen en dat hij een ban riskeert als hij in overtreding gaat?

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

OK duidelijk dat er nog genoeg behoefte aan is. Feit is dat het op de oude manier gewoon niet ging. Ik ga even overleggen met de crew, gooi deze weer open als we meer weten. Maar ik denk dat we er wel uitkomen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.