Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yournamezz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-12-2019
Hallo mede tweakers,

Ik heb een paar dagen terug een Exchange 2007 server geinstalleerd en geconfigureerd.
Alles werkte naar behoren maar sinds 1 dag, komt mijn mail niet aan/word in het blacklist postvak gegooid op de
andere server.
Wat ik ook krijg als ik mijn mail verstuur naar een hotmail adres is het volgende:
COL0-MC2-F12.Col0.hotmail.com #550 DY-001 (COL0-MC2-F12) Unfortunately, messages from 82.176.108.3 weren't sent. Please contact your Internet service provider. You can tell them that Hotmail does not relay dynamically-assigned IP ranges.
Dit is de eerste keer dat ik gebruik maak van Exchange 2007, hiervoor maakte ik altijd gebruik van Exchange 2003. Ik heb voor ik mijn topic plaatste hier, eerst op Microsoft Technet rond zitten zoeken en heb ook Gegoogled.

Kan iemand mij hier a.u.b. mee helpen, ben zelf op dit moment ver ten einde raad.
Zelf had ik het idee dat het in de send connector zit. Maar kan het probleem niet vinden.

In afwachting van jullie reactie.

Mvg,

Bart

Got problems with Windows? - ReBooT Got problems with Linux? - Be RooT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 21:01

ralpje

Deugpopje

Welk deel van
Please contact your Internet service provider. You can tell them that Hotmail does not relay dynamically-assigned IP ranges.
snap je niet?
Hotmail accepteert (als anti-spam maatregel) geen mail van IP's uit een DHCP-pool van je provider. Stel een smarthost in in Exchange en het gaat waarschijnlijk wel gewoon werken :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yournamezz
ralpje schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 11:45:
Welk deel van

[...]

snap je niet?
Hotmail accepteert (als anti-spam maatregel) geen mail van IP's uit een DHCP-pool van je provider. Stel een smarthost in in Exchange en het gaat waarschijnlijk wel gewoon werken :)
Dit heb ik ook gedaan, maar heb probleem deed zich voordoen.
Had als smarthost "mail.zeelandnet.nl" ingesteld. aangezien het een zeelandnet ip was.

Grtn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 21:01

ralpje

Deugpopje

Exchange Transport service herstart na het activeren van de smarthost?
Weet je zeker dat je mail ook via die smarthost verstuurd wordt? Kijk eens in de headers van een wel ontvangen mail of dat inderdaad zo is.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yournamezz
het herstarten was indd het probleem! ERG VEEL bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-08 15:09
Echte Tweakers helpen elkaar. :)

[ Voor 69% gewijzigd door Mandera op 20-12-2011 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet zorgen dat je aan onderstaande voorwaarden voldoet:

•Er wordt van de afzender verwacht dat deze voldoet aan alle technische standaarden voor de overdracht van internet-e-mail, zoals gepubliceerd door de IETF (Internet Engineering Task Force) van The Internet Society, waaronder RFC 2821, RFC 2822, en anderen.

•Als een numerieke SMTP-foutcode tussen 500 en 599 (ook bekend als een bericht van definitieve niet-bezorging) wordt ontvangen, mag de afzender niet proberen om het bericht nogmaals naar die ontvanger te verzenden.

•Als meerdere berichten van niet-bezorging zijn ontvangen (zie 2), moet de afzender afzien van verdere pogingen om e-mail naar die ontvanger te verzenden.

•De afzender mag niet meer dan 500 simultane verbindingen met inkomende e-mailservers van Windows Live openen zonder hiervoor eerst toestemming te hebben gevraagd.

•Berichten mogen niet worden verzonden via niet-beveiligde e-mailrelay- of proxyservers.

•Het mechanisme voor afmelden, hetzij van afzonderlijke lijsten of van alle lijsten die door de afzender worden gehost, moet duidelijk zijn gedocumenteerd en gemakkelijk zijn te vinden en te gebruiken door ontvangers.

•Verbindingen uit een dynamische IP-ruimte worden niet geaccepteerd.

•E-mailservers moeten geldige reverse DNS-records hebben.

Voor een compleet overzicht van het beleid,procedure en richtlijnen zie: http://mail.live.com/mail/policies.aspx
Pagina: 1