Beamer voor films

Pagina: 1
Acties:
  • 715 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste luitjes,

mijn broer wil nog voor kerst een beamer kopen om als tv/dvd/blue speler aan het plafond te hangen.
hij heeft echter geen idee waar die het over heeft en ik die hem moet "adviseren" eigenlijk ook niet zo.

heeft iemand hier meer verstand van die kan zeggen waar je op moet letten of bv. zonder twijfel kan zeggen dit of dat moet je hebben of iets dergelijks.
Hij wil max 1200,- euro uitgeven voor beamer + scherm.

Alvast zeer bedankt voor enig advies :)

en voor ieder die het leest : Fijne dagen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Op wat voor formaat wil hij projecteren? 2 bij 2 centimeter of 2 bij 2 meter? Is de kamer verduisterd of niet? Wat voor bron, HDMI? Op een scherm of op de muur?

Informatie....

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:17

D4NG3R

kiwi

:)

Zoals DennusB al aangeeft geef je veel te weinig info..

Is het een goedverlichte woonkamer of een duister zolder?
Hoe groot moet het geprojecteerde scherm zijn?

Maar nog veel belangrijker:
Wat heb je zelf al gevonden.

GoT is geen helpdesk waar je je vragen weg kan dumpen en dan maar moet wachten op een antwoord. Er word hier enige inzet vereist vanuit de TS (topicstarter).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou op een scherm dus die zo 200 van die 1200 mag gaan kosten ongeveer.
beeldformaat moet zo ongeveer 2 bij 2 meter worden.
en de kamer is niet verduisterd. Gordijnen kunnen gewoon dicht maar zijn niet zonafwerend ofzo.
Bron is HDMI ja voornamelijk van blue ray.
afstand van beamer naar muur zal meter of 4-6 zijn.

:) thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 10:49:
nou op een scherm dus die zo 200 van die 1200 mag gaan kosten ongeveer.
afstand van beamer naar muur zal meter of 4-6 zijn.
Tada : http://www.benq.com/microsite/projector/calculator/

Succes :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 16:12
Waar hij zelf op stuurde was dat het contrastratio belangrijk was en de lichtopbrengst, maar ik vind moeilijk hierin de balans te vinden. Waar we nu over gesproken hebben is de Epson EH-TW3200, mede door goede reviews hier, echter is de lichtopbrengst minder dan de goedkopere Acer H7531D welke ook goede specs op papier heeft. Wat is wijsheid? Mijn gevoel neigt naar de Epson, maar op papier is heeft de Acer betere specs en is goedkoper. Ben totaal niet thuis in de beamers, dus ook geen idee welk merk een goede prijs-kwaliteit verhouding geeft.

Epson: http://www.beamershop24.nl/epson-beamer/epson-eh-tw3200/
Acer: http://www.beamershop24.nl/acer-beamer/acer-h7531d/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb al 5 jaar een Epson projector, geen problemen ermee tot nu toe, wel "maar" 720P beeld, maar dat zie je echt niet. Je moet gewoon wel een donkere ruimte hebben. Dat is gewoon vereiste no. 1 voor een projector setup.

Edit: even de Acer bekeken via jouw link, dit is een DLP projector. De Epson is een 3LCD projector, lijkt me dat daar ook het prijsverschil in zit. Vroeger hadden sommige mensen last van het zogenaamde regenboogeffect bij DLP projectors, lijkt me dat dit nu wel veel minder het geval zal zijn.
De lensshift optie van Epson is ook erg handig, zie niet zo snel dat de Acer die ook heeft.

[ Voor 46% gewijzigd door Quantor op 20-12-2011 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLee
Er zal in 90% van de tijd in de avond gekeken gaan worden, dus dat mag het probleem niet zijn. Is 1800 ~ 2000 lumen dan voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:02
1000 lumen is zat als je hem overdag niet gebruikt. Als je 's avonds kijkt wil je waarschijnlijk niet meer dan 700 lumen ofzo, omdat het wit anders te fel wordt.

Veel lumen is handig als je overdag kijkt (alhoewel het sowieso niet werkt met directe zon op je scherm), maar zelfs dan kun je geen donkere series of films bekijken (zoals 24 of saw bijvoorbeeld). Je zwartniveau is namelijk gelijk aan het kleur wit van het scherm dat je ziet als de projector uitstaat, ook al heb je 5000 lumen dan komen donkere scenes nog niet uit de verf.

Ik heb trouwens zelf de epson 2900 (wat stiekem eigenlijk hetzelfde apparaat is als de 3500), prima kwaliteit voor die prijs.

[ Voor 14% gewijzigd door sewer op 20-12-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLee
OK thanks, dat is duidelijk. Iemand nog advies in de richting van bovengenoemde Epson (LCD) of Acer (DLP)? Of vergelijkbare met minder lichtopbrengst. Naar verwachting zal hij alleen in de weekenden gebruikt gaan worden, dus het hoeft niet heel high end te zijn en alleen voor films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:02
Denk niet dat iemand hier toevallig allebei de projectors uitvoerig heeft kunnen uittesten met professionale apparatuur. Voor die acer heb je hier een review, die epson is wat lastiger op die site aangezien dit een Europees model is, je zou dan moeten zien te achterhalen wat de Amerikaanse tegenhanger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mguzz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 23:06
Ik heb nu ruim een jaar de Epson EH-TW3200 en vind het een fantastisch apparaat, ik kijk voornamelijk s'avonds films en als ik overdag bv. een voetbaltoernooi kijk (EK,WK) dan gaat ie van de eco-stand af en heb ik bij daglicht nog een zeer goed beeld tenzij de zon je kamer in schijnt maar dan gaan de gordijnen half dicht en verder geen verduistering ofzo, dat is niet nodig. Je zal verbaasd staan als je de eerste blu-ray bekijkt echt een geweldige kwaliteit, ik kan wel een hele review schrijven maar er staan al 2 uitgebreide hier op tweakers:

http://tweakers.net/productreview/42300/epson-eh-tw3200.html

succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:41
Hier nog een tevreden gebruiker van de Epson TW3200.

Ik had hiervoor een 720P Epson maar ik zie het verschil zeker wel. Zit op ongeveer 3,5 meter met een diagonaal van 2 meter. Ik kijk veel films en speel veel games op de beamer en dat ziet er spatzuiver uit. Mijn projectiescherm hangt voor het zolderraam dus ik heb nooit last van zonlicht :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLee
Thanks allemaal voor de input, de keuze is inmiddels gevallen (en besteld) op een Benq W710ST, dit door de hoge lichtopbrangst en inzetbaarheid omdat het een short-throw beamer is. Gezien het verwachte sporadische gebruik toch maar gekozen voor de 720p, deze was snel leverbaar en ook vriendelijk geprijsd. Zal na de Kerst mijn bevindingen delen. Fijne dagen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLee
Zojuist ontvangen en aangesloten, heb hem nog niet kunnen kalibreren, maar out of the box al geweldig resultaat qua kleur en contrast. Kan hem op een meter of 2 van het scherm zetten om het brede doek van 2.2m te vullen. Hij is stil en heeft een leuk ontwerp. Ben er zeer content mee, nog veel opties in het menu om door te spitten. Fijne dagen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Aanschaftopics blijven taboe. Of ht nou om een wat minder regulier stukje HW gaat of niet...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.