Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Win 2003 server Logon logs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Is het mogelijk te zien welke IP-adressen en wie inlogt op een Windows 2003 server?

Ik wil van de afgelopen 3 dagen zien wie er op de server heeft lopen klooien en de enige manier is om IP-adressen te controleren.

Bedankt!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
In de logging kan je toch zien vanaf welke PC-naam er is ingelogd? Heb je daar niet genoeg aan?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
Kijkt in de eventlog wie er de laatste 3 dagen heeft ingelogd en check achter welk ip ze hebben gezeten de laatste 3 dagen. 1+1=2

Verwijderd

Topicstarter
In de Nederlandse versie is dat dan "Logboeken" neem ik aan, dan genereer ik enorme lijsten met 30 man die is verbonden met de Exchange Server, Dit schiet dus ook niet bepaald op.

Het gaat er mij ook voornamelijk om wie er extern aanmeld (dus een extern IP). Zijn daar nog andere tools voor die ik eventueel kan installeren?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Extern aanmelden op wat voor manier? RDP? VNC? TeamViewer? OWA? ActiveSync? RPC over HTTP?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• ralpje
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

En logt iedereen met dezelfde username in?

Verwijderd

Topicstarter
Ja. Vandaar dat ik IP adressen wil zien.

• ralpje
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

In EventID 528 in de logfiles zit een source network-address. Zie ook http://ithompson.wordpress.com/category/audit-logonlogoff/

Verwijderd

Topicstarter
Kijk! top.. bedankt!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 09:56:
Is het mogelijk te zien welke IP-adressen en wie inlogt op een Windows 2003 server?
Ligt compleet aan je ingesteld audit policy. Geef dus even aan hoe dit ingesteld staat. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Pagina: 1