[Mediaplayer] Wie van de 5? Dune, AC Ryan, Mede8er, Boxee...

Pagina: 1
Acties:

• LollieLaurie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-12-2023
Hey allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe mediaplayer, op dit moment gebruik ik een Netgear EVA 9100, had deze ooit gekocht op iBood voor 59 euro. Hij heeft nu toch zijn diensten bewezen. Blijft hangen, speelt niet alles af, soms beeld en geen geluid, ...

Na een zoektocht op internet heb ik deze gevonden.

* AC Ryan Playon!HD2
* D-Link Boxee Box
* HDI Dune HD Smart D1
* Eminent EM7285
* Mede8er MED500X2

Ik weet echt niet welke ik moet nemen. Ze hebben ze precies allemaal wel minpunten.
Er moet geen hdd in want ik stream alles vanop men pc over het netwerk (met draad). Ik speel vooral avi's en mkv's. Het is de bedoeling dat het een vlot apparaat is met een leuke interface.
Na mijn opzoek werk komt de Dune er het beste uit (deze is ook de duurste), maar ik vind hem wat groot.

Wat denken jullie? Nog andere suggesties?

Alvast bedankt.

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Dat is een afweging die alleen jij kunt maken.
Gebaseerd op wat je ermee wil (avi en mkv kijken) kun je ook de goedkoopste nemen, maar je bent zelf al op de duurste uitgekomen, dus moet je die maar nemen.

Gadgets FTW!

• LollieLaurie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-12-2023
Het is gewoon dat ik niet wil dat hij vastzit of dat de interface niet logisch in elkaar zit.

Ik twijfel eigenlijk tussen de Dune en de Boxee Box, waarschijnlijk kom ik dan met de boxee box toe voor wat ik er mee wil doen.

Het is gewoon moeilijk om te beslissen.

Oh en die WD live tv is dit iets?

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
Misschien een Zotac AD02 met xbmc erop??

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Ben zelf naar de WDtv Live aan het kijken. Ik lees positieve reviews (over o.a. de interface) en het apparaat doet goed wat ie moet doen.

Gadgets FTW!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-01 11:26
Waarom staat er geen Popcorn Hour bij het lijstje?
Ik zit zelf ook te dubben en nijg naar de Popcorn Hour A-300.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Blijf je enkel op de grootte hangen qua keuze of zijn er meer dingen die je doen twijfelen. Op deze manier heeft het topic wel erg weinig discussiewaarde ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Bovendien zijn er van al deze mediaspelers voldoende reviews hier te vinden en zijn ze ook besproken in verschillende topics op GoT. Ik denk dat je met de zoekfunctie voldoende info kunt vinden om de voor jou juiste mediaspeler te kiezen :)

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:49
De nieuwe Popcorn en WD TV Live hebben beide een hele fraaie interface.
Je hebt ook nog de nieuwe Dune 101 en 301 speler deze hebben beide dezelfde nette interface als de duurdere smart maar zijn wel een stuk kleiner.
Ook de Mede8er X2 serie heeft een nette interface maar niet zo fraai als de hierboven genoemde spelers. Daar staat wel tegenover dat de bestandcompatibiliteit voor zijn prijs erg goed is.
Uit het lezen van de HWI test en reacties hier op het forum, heb ik wel de indruk gekregen dat de Popcorn een leuke speler is maar wel een tweakers apparaat. Niet een apparaat in de vorm van aansluiten en kijken maar
Ik heb bij de WDTV live (de nieuwe versie) ,Dune 101/301 en Mede8er X2 (net als alle andere Realtek spelers) twijfels over het kunnen downmixen/decoden van HD-audio.
Pagina: 1