contact verloren email

Pagina: 1
Acties:

• boatfreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09-2025
Hoi allen,

Enige tijd geleden heb ik contact gehad met een zekere Ron O.
Na betaling heb ik al 4 dagen niks meer van meneer gehoord. Vandaag verwachtte ik toch wel wat aangezien meneer altijd snel reageerde (binnen het uur, verzonden vanaf iphone tag in mail enz.)

Ik dacht laat ik eens vriendelijk vragen of het geld goed is aangekomen en wanneer ik het kan verwachten. Krijg ik direct daarna via hotmail de welbekende postmaster delivery failure.
Via gmail geprobeert te mailen en kreeg een ingewikkeldere error. Het komt erop neer dat de mailbox onbereikbaar is.

Kan deze persoon zijn inbox verwijderd hebben en er met het geld vandoor zijn gegaan?

Ook zie ik een bericht op twitter staan als ik zoek naar zijn bankgegevens, met de woorden internetoplichting e.d. erbij. Nou ben ik geen twitteraar maar dit jaagt me wel enige angst aan omdat het om een bedrag van bijna 200 euro gaat...

Ben ik opgelicht? :(

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:53
Dit kan zeker, maar na 4 dagen zou ik toch nog even wachten op reactie voordat je andere stappen gaat ondernemen of hem gaat veroordelen tot oplichting. Ik heb zelf ook meegemaakt dat iemand voor een (zaken)reis een korte periode weg was en dat hij er geen erg in had dat hij nog een verkoop had lopen.

Als je zeker weet dat de berichten op Twitter over hem gaan, kun je eens proberen om contact op te nemen met diegene die dat hebben getweet. Misschien hebben zij meer informatie of tips.

Succes!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als dat soort berichten al op internet staan, twitter of elders dan kan je er wel van uit gaan. Wacht nog een week of 2 en doe dan aangifte via het meldpunt internet oplichting.

Het is natuurlijk wel vreemd dat 2 email adressen van hem ineens niet bereikbaar zijn, bij 2 totaal verschillende providers.

Waar had je 200 euro aan uitgegeven? De stelregel "If it's too good to be true, it probably is" geldt nog altijd helaas.

https://discord.com/invite/tweakers

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
Zonder al te veel conclusies en mogelijkheden te trekken lijkt me het niet geheel ondenkbaar dat je bent opgelicht ja. als ineens een mail account is opgeheven, en bij het banknummer via twitter een internetoplichting iets tevoorschijn komt dan zijn het niet al te beste tekens...

Heb je zijn adresgegevens?

• Exception
Misschien nog als tip voor de volgende keer: Probeer in delen te betalen. Dus aanbetaling en vervolgens de rest als het product binnen is.

• boatfreak
Ik heb adres gegevens gekregen via de mail. Echter leiden deze via google tot een tekoop staand adres. Ik weet het, dom. Maarja je vertrouwd na jaren handelen toch wel een beetje in de mens.
Het ging om een videokaart, HD6950 2gb om precies te zijn. En ik denk dat 200 euro wel een gangbaar 2ehands prijs is.

Via zijn IP adres en google word ik van groningen naar almere naar amsterdam gebracht. Word ik ook niet veel wijzer van dus. Geen van allen ligt echter in de buurt van zijn opgegeven tekoopstaande adres (te limburg)

Ik las de tip om een bedrag met 0,01 euro over te maken met een berichtje erbij. Dit heb ik gedaan met donderdag als deadline om contact met mij op te nemen voor ik verdere stappen onderneem. Telefoonnummer erbij vermeld.

die budget upgrade word ineens erg duur :( Ik neem aan dat ik via de bank of politie mijn geld niet terug zal krijgen en het persoonlijk op moet lossen... of zijn hier andere ervaringen mee?

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:48
Gaat dit over Vraag & Aanbod? Zo ja dan moet je hier even kijken : \[V&A] Help! Ik ben opgelicht!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
redfoxert schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:09:
Het is natuurlijk wel vreemd dat 2 email adressen van hem ineens niet bereikbaar zijn, bij 2 totaal verschillende providers.
Zoals ik het lees, heeft de TS vanuit zijn eigen twee emailadressen gemaild naar een adres van de verkoper.
Overigens kan de bekende "postmaster delivery failure" ook veroorzaakt worden door een overvolle mailbox.

Maar dit is toch wel vreemd, waar is zijn adres in Limburg trouwens ? Aleen de woonplaats (rest mag hier ook niet).

Verwijderd

Ben ik opgelicht?
Hoe moeten wij nou weten wat je zelf nog niet weet? Het is jouw deal niet die van ons. Het feit dat je 4 dagen niks gehoord hebt betekend niet dat hij er met de poen vandoor is. Andersom zou het geld nog niet eens binnen hoeven zijn en mocht je even bij je telefoon weg geweest zijn zie je allemaal spam van een 'zeikende' koper (dit mes snijd aan twee kanten).
Enige tijd geleden
Als je geen exacte informatie geeft waarom verwacht je dan wel een exact antwoord terug?
Ik dacht laat ik eens vriendelijk vragen of het geld goed is aangekomen.
Heb je het de eerste keer niet vriendelijk gevraagd dan? In dat verband zou ik ook je geld achterover drukken. Ik laat me niet uitjoelen door een broekie (m.a.w. niet roepen totdat je geslagen word).
hotmail
i.t.t. wat er net gezegd is heeft Hotmail een limiet van 20GB++ dus zo snel is die niet vol.
ingewikkeldere error
Ehm, ken je ook simpele errata dan?
Kan deze persoon zijn inbox verwijderd hebben en er met het geld vandoor zijn gegaan?
Mogelijk zijn het Aliens die via een satelliet ons WWW aanvallen!
Ook zie ik een bericht op twitter staan als ik zoek naar zijn bankgegevens, met de woorden internetoplichting e.d. erbij.
Ik dacht dat Twitter Engels was? Dat zou betekenen dat er mensen zijn op deze planeet die dit stukje voor je kunnen vertalen naar JOUW voertaal en zo zien of dit inhoud bevat die mogelijk interessant is voor dit onderwerp.

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Zoek hier eens. En controleer hier zijn naam, rekeningnummer en email. Als die voorkomt in de database kun je er zeker van zijn dat je bent opgelicht.

Ik heb er 2x mee te maken gehad. De eerste keer heb ik gewoon geluk gehad dat ik het IP adres kon herleiden naar Den Helder en zo achter de echte gegevens kon komen (vergelijkbare oplichterspraktijken). Die is toen wel even geschrokken.

De tweede keer ben ik geholpen door de eerste site. Die zijn tussenbeide gekomen en de "oplichter" bleek gewoon een ezel in geldnood. Weliswaar in termijnen betaald, maar toch mijn geld terug.

Meer kun je niet doen. Hoogstens in de full header naar het IP adres zoeken en kijken of dat naar een kleine wijk te herleiden is en zo verder te gaan zoeken. Hangt er een beetje vanaf hoe ver je wilt gaan :+ .

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-01 12:16
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 04:27:
[...]
Ik dacht dat Twitter Engels was? Dat zou betekenen dat er mensen zijn op deze planeet die dit stukje voor je kunnen vertalen naar JOUW voertaal en zo zien of dit inhoud bevat die mogelijk interessant is voor dit onderwerp.
Als ik zou willen zou ik in Swahili kunnen posten op twitter...

• Exception
Jwlb schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 10:56:
[...]

Als ik zou willen zou ik in Swahili kunnen posten op twitter...
Ik snap inderdaad niet hoe hij hierbij komt. Ik zal het wel anders opvatten dan hij bedoeld, maar Twitter is gewoon in het Nederlands als je dit wilt.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:48
Houden we het wel een beetje vriendelijk? Dank u! :)

• boatfreak
Het is via marktplaats.nl gegaan. Rekeningnummer staat niet in de politiedatabase dus dat is dan wel weer hoopgevend.
Hij gaf op te wonen in Venray. IP adressen kan ik gewoon uit de mail halen, maargoed ECHT veel verder kom je daar niet mee denk ik, lees ik hier en daar. Als ik volgende week nog niks van meneer heb gehoord ga ik zeker aangifte doen. Is het nog van belang dat je snel handelt in dit soort situaties?

enne.. larsiano. Kan je je de frustratie voorstellen bij het besef dat je 200 euro kwijt bent, alsnog een videokaart moet kopen (omdat ik nu op een oud reserve kaartje draai en mijn eigen al had verkocht) en alsnog dezelfde videokaart nog een keer moet scoren voor dat geld. En ik ook dus voor dat geld een heleboel andere dingen had kunnen doen..? Het is me één keer eerder overkomen bij een pakketje uit belgië. Dat ging om zo'n 70 euro en was.. dus.. nog.. te overzien.

word vervolgd..

• boatfreak
Zojuist een pakketje binnen gekregen zonder afzender, gevuld met een blaadje uit purmerend als vulling en een zak poeder/bloem aka baksteen. De oplichter heeft dus gelijk zijn eigen ass gedekt als de politie bij hem aan de deur komt dmv pakketje dat wél verzonden is?

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-01 12:58

DarkKnight

Narf

boatfreak schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 16:58:
Zojuist een pakketje binnen gekregen zonder afzender, gevuld met een blaadje uit purmerend als vulling en een zak poeder/bloem aka baksteen. De oplichter heeft dus gelijk zijn eigen ass gedekt als de politie bij hem aan de deur komt dmv pakketje dat wél verzonden is?
Ik zou foto's maken en duidelijk vastleggen wanneer je het pakket hebt ontvangen. Dan heb jij jezelf al gedekt tegen "het pakketje mét juiste inhoud is verstuurd"-verhaal.

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

• boatfreak
Goed plan, gelijk gedaan! Foto met het pakketje voor de TV op teletekst van nederland 1.
Het is nu wel duidelijk dat ik inderdaad ben opgelicht. Ik heb nogmaals 0,01 cent overgemaakt met in het bericht mijn telefoonnummer en het verzoek het voor donderdag volledig terug te storten of contact op te nemen want anders volgt er aangifte.

Het is maar beter ook dat er geen adres gegevens kunnen worden achterhaald via IP... #%^@#$

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11-2025
Wat een freak. Waarom zou je als oplichter überhaupt de moeite nemen om alsnog een pakket te versturen? Best triest.

Kan je zien aan de sticker op welk postkantoor zoiets is afgeleverd ter verzending?

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
de oplichters hebben daar ongetwijfeld een reden voor.

bijvoorbeeld bewijzen dat een pakket wel gestuurd is, en afgeleverd. en opengemaakt. Op die manier kan een rechter niet meer acherhalen of het product er in zat, of dat de koper het echte product eruit heeft gehaald, er zelf een pak meel in heeft gedaan, en probeert om ongeoorloofd zn geld terug te krijgen.

• boatfreak
Tja dat is ook precies waar ik dus nu bang voor ben...
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Hoe nu te handelen?
Ik verwacht namelijk niet dat er op mijn "dreiging" gereageerd gaat worden, aangezien deze persoon erg slim heeft gespeeld..

Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/9919/naamloosbl.png

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:51

MsG

Forumzwerver

Overigens komt het rekeningnummer pas in de politiedatabase voor bij >3 meldingen.

Ik denk dat je je geld kwijt bent, tenzij er behoorlijk veel mensen zijn opgelicht.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• boelensman1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-01 19:59
Als het goed is kun je binnen 4 dagen een overschrijving nog annuleren en je geld terugkrijgen. Je moet dan wel zeggen dat je het geld naar de verkeerde rekening hebt overgemaakt (wat eigenlijk ook zo is, je wilde het naar een betrouwbaar persoon sturen). Volgens mij moet je dan bellen met de bank waarna je het geld hebt verstuurd, of de bank waarmee je het geld hebt verstuurd.

CTO van Appeal

• boatfreak
Geldt dat niet alleen bij automatische incasso? Kan iemand dit bevestigen?

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:47
boelensman1 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 18:06:
Als het goed is kun je binnen 4 dagen een overschrijving nog annuleren en je geld terugkrijgen. Je moet dan wel zeggen dat je het geld naar de verkeerde rekening hebt overgemaakt (wat eigenlijk ook zo is, je wilde het naar een betrouwbaar persoon sturen). Volgens mij moet je dan bellen met de bank waarna je het geld hebt verstuurd, of de bank waarmee je het geld hebt verstuurd.
Na betaling heb ik al 4 dagen niks meer van meneer gehoord. And counting..

Maar denk niet dat dat zomaar gaat hoor ;)

Signature

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:44
boatfreak schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 18:10:
Geldt dat niet alleen bij automatische incasso? Kan iemand dit bevestigen?
Inderdaad, alleen automatische icasso :)

• boelensman1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-01 19:59
Katerin schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 18:13:
[...]

Inderdaad, alleen automatische icasso :)
Ok, weer wat geleerd.

Sorry, dacht echt dat het voor overboekingen ook gold (ergens ook wel logisch dat het niet kan).

CTO van Appeal

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
boelensman1 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 18:06:
Kan niet, alleen machtigingen kun je terugboeken, maar overschrijvingen niet.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
als je niet getekend hebt voor ontvangst, kan je alsnog de kaart "niet ontvangen" spelen.
Moet TNT-Post maar bewijzen dat ze het bij jou hebben afgeleverd en niet bij de buren.
Tot dan zijn zij en de afzender verantwoordelijk.

postkantoor in Utrecht, dat samen met de naam zou eventueel toch al iets meer kunnen geven?
mbv het rekeningnummer kan je minstens al klacht neerdienen. Politie kan bij de bank de juiste gegevens opvragen en eens gaan navragen. Dan hebben ze minstens de moneymull die 't geld ontvangt.
Zit je bij dezelfde bank en hebben ze een bug in hun online bankingsysteem, kan je misschien zelf de gegevens zien (zoals bij ING een hele tijd geleden)

@onderbuur: je hebt niet het pakket ontvangen dat verwacht werd: je speelt dus hetzelfde spel als de oplichter. Als hij verklaart dat ie de videokaart heeft opgestuurd, en jij verklaart dat je ze niet ontvangen hebt, dan kan het alsnog TNT Post zijn die er mee weg is. Maar 't is inderdaad een "donker grijs" gebied.

@verdere onderbuur: die track-and-trace trekt op weinig... Ik zou u er eentje kunnen tonen waarbij ze beweren een pakket bij mijn belgische werkgever te hebben geleverd op een feestdag toen niemand aanwezig was. Pas 3 werkdagen later werd het daadwerkelijk (nogmaals?) aangeboden, zonder track-and-trace.
(en ja TNT post levert ook in Belgie alhoewel zij zelf verklaren van niet)
Maar als ze het dus aan iemand willekeurig geven, die per ongeluk net voorbij je voordeur wandelde, afgeven, dan is het vanaf dan jouw probleem als ontvanger? Jij moet maar rieken aan wie ze het hebben afgegeven en hopen dat je die persoon terugvind?
Mooi postleveringssysteem hebben jullie, noorderburen :s |:(

[ Voor 45% gewijzigd door soulrider op 20-12-2011 18:47 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

soulrider schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 18:29:
als je niet getekend hebt voor ontvangst, kan je alsnog de kaart "niet ontvangen" spelen.
Moet TNT-Post maar bewijzen dat ze het bij jou hebben afgeleverd en niet bij de buren.
Heet dat niet gewoon fraude?

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:44
ZeRoC00L schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 18:17:
[...]

Kan niet, alleen machtigingen kun je terugboeken, maar overschrijvingen niet.
Alleen als het automatische incasso's zijn een eenmalige machtiging ook weer niet. :)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:51

MsG

Forumzwerver

soulrider schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 18:29:

postkantoor in Utrecht, dat samen met de naam zou eventueel toch al iets meer kunnen geven?
mbv het rekeningnummer kan je minstens al klacht neerdienen. Politie kan bij de bank de juiste gegevens opvragen en eens gaan navragen. Dan hebben ze minstens de moneymull die 't geld ontvangt.
Zit je bij dezelfde bank en hebben ze een bug in hun online bankingsysteem, kan je misschien zelf de gegevens zien (zoals bij ING een hele tijd geleden)
Het Track & Trace-systeem is het bewijs voor hen. En bovendien krijg je bij niet-verzekerd pakket toch 0 euro en moet je op zijn minst een factuur overleggen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• boatfreak
EDIT:

De TNT kan ik sowieso niet de schuld geven toch? Het pakketje is niet eerder open geweest.
Mogelijke persoon op facebook maar even een berichtje gestuurd.

@onderstaand:
Tja.. Achteraf denk ik hetzelfde. Uiteindelijk leer ik mijn les hier ook weer van maar het blijft jammer. Je mag je medemens tegenwoordig niet meer vertrouwen :X

[ Voor 72% gewijzigd door boatfreak op 20-12-2011 22:12 ]

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-01 14:01
Even los van het oplicht-gebeuren.
Zo'n kaart koop je toch al voor €230,- nieuw? Wat ga je dan nog voor €30,- minder, risico's lopen.

of lees ik iets verkeerd

• boatfreak
Inmiddels ben ik bekend met de volledige voor en achternaam, facebookprofiel, linkedin, twitter account enz van deze persoon.
Verscheidene mail adressen gevonden waarvan slechts één adres niet zorgt voor een postmaster delivery failure.

Via facebook een berichtje gestuurd, maar die gaat natuurlijk nooit reageren. Nu is deze persoon dom genoeg om al zijn vrienden en werk en school enz op zichtbaar te hebben staan. Zal ik ze allemaal maar eens gaan mailen?

Het kost me inmiddels ook wel aardig wat uren. Zou bijna denken aan een schadevergoeding.. Maar ik zal hem ermee confronteren...

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:44

Nikeo

Jawelles

Natuurlijk. Hunt him down. Ik was begonnen met vragen stellen aan zijn 'vrienden' met dezelfde achternaam. Dat is de meeste druk op de ketel. Je moet echter wel zeker weten dat hij het ook echt is, anders gaan er dingen mis

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:06
boatfreak schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:08:
Inmiddels ben ik bekend met de volledige voor en achternaam, facebookprofiel, linkedin, twitter account enz van deze persoon.
Verscheidene mail adressen gevonden waarvan slechts één adres niet zorgt voor een postmaster delivery failure.

Via facebook een berichtje gestuurd, maar die gaat natuurlijk nooit reageren. Nu is deze persoon dom genoeg om al zijn vrienden en werk en school enz op zichtbaar te hebben staan. Zal ik ze allemaal maar eens gaan mailen?

Het kost me inmiddels ook wel aardig wat uren. Zou bijna denken aan een schadevergoeding.. Maar ik zal hem ermee confronteren...
Oe, nu wordt het spannend :Y) /me LinuX-TUX pakt een bak popcorn en gaat ervoor zitten

Je zei dat je de headers had van z'n email en een post daarvoor dat het vanaf de iPhone was verstuurd (de mailtjes)

Heb je een IP adres kunnen achterhalen die in de buurt komt van z'n afzend adres oid? (moet je wel een mailtje nemen die niet vanaf de iPhone is verstuurd. Zijn meestal VLAN's, heb je in veel gevallen niets aan)

Hoop op een goede afloop en in de toekomst met wat gezonde paranoide handelen he ;)

[ Voor 5% gewijzigd door LinuX-TUX op 21-12-2011 12:21 ]

• boatfreak
Jup, dat is hem, zekers te weten >:)
Combinatie van ip adres wat daar in de buurt ligt, pakketje gevuld met papier waar overal dezelfde plaatsnaam op staat ed. (de sukkel heeft de doos gevuld met papier naast de zak meel)
Heb een tweetal berichtjes gestuurd. Ik laat de pagina's maar open staan.. Stel hij zet zijn profiel wel ineens op private, dan ben ik weer terug bij af.

Tevens is de bank ook ingelicht en die gaan een terugboekingsverzoek doen (onder het mom van "verkeerd overgemaakt", wat in feite ook zo is)
Als hij niet akkoord gaat met het terug betalingsverzoek krijg ik zijn adres gegevens van de bank :9~ Zal echter wel 2 a 3 maand overheen gaan.

Ik begin in ieder geval weer vertrouwen te krijgen dat ik het ooit nog terug ga krijgen!

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-09-2025
Ik zou hem in ieder geval een bericht sturen waarin je hem bv 2 dagen de tijd geeft het op te lossen en dat je anders al zijn contacten op de hoogte gaat brengen. Zijn familie, vrienden, collega's, etc. Ik vermoed dat hij dan nog weleens zou kunnen reageren. Wel eerst al deze contacten verzamelen, anders schermt hij de boel alsnog af (desnoods met de hand of foto's van zijn vriendenlijst)

Ook gezocht op gemeenschappelijke (of vriend van vriend) contacten neem ik aan? Zakelijk eo prive.

[ Voor 6% gewijzigd door Pierre Sec op 21-12-2011 12:48 ]

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Zo heb ik het ook gedaan met die eerste oplichter. Stalken tot het hem te heet onder zijn voeten werd. Niet iedereen zal het er mee eens zijn, maar mijn zegen heb je. Ik ben van de "jij doet mij shit, ik doe jou shit" generatie...

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:17
In nederland (en in vele landen) geld eigenlijk wel dat je niet het eigen recht in handen moet nemen. Echter doet de politie hier zo weinig (niks bij individuele gevallen) aan, dat ik je ook 100% gelijk geef dat je dit doet. Blijf echter wel wettelijk correct, en ga niet verkeerd dreigen/met vrienden en honkbalknuppels voor zn deur gaan staan oid. Je moet wel aan de goede kant van de wet blijven staan.

Verder gewoon duidelijk een dossier maken met alles wat je maar weet, mocht hij uiteindelijk niet toegeven kun je iig alles geven bij een aangifte.

Maar erg netjes dat je het iig al zover geschopt hebt!

[ Voor 4% gewijzigd door ErgoStijn op 21-12-2011 12:58 ]

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

zodra je zeker bent van zijn adres, ga gewoon langs!
zelf ook ooit meegemaakt, en gewoon langs gegaan om het geld terug te halen
bij dit soort types is het altijd simpel: zodra het té veel moeite kost krijg je je geld terug, ze zoeken wel een ander slachtoffer wat minder moeite kost
jammer voor die persoon natuurlijk, maar daar doe je helaas niks aan...

politie doet idd zo goed als niks, ik had aangifte gedaan via die site en heb nooit iets van ze gehoord
dus aangifte zoiezo via het bureau doen als je die moeite wilt nemen

• moreasy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05-2024

moreasy

Automatische incasso kan tot 6 weken na het overmaken teruggedraaid worden (Rabobank).
Terugvorderen van geld wat handmatig is overgemaakt kan alleen door contact op te nemen met de rekeninghouder.

• petervda87
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-06-2022

petervda87

Helemaal waus !

kan het aan mij liggen of ziet iedereen over het hoofd dat het pakketje vanuit utrecht is verstuurt?

MAINRIG: i7 3960X |MSI X79A GD65 (8D) | 4 x 2 GB patriot viper DDR3 1866 mhz | 1 x 240GB Crucial MX 100sata 3-600 raid 0 | 2 x Asus EAH Direct CU 5850 | Silverstone Strider 1200W | Corsair 650D |

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Wanneer een pakket door een particulier bij een post service punt is afgegeven en er staat geen afzender op, staat als afzender gewoonlijk Postkantoren B.V. met 't hoofdkantoor in Utrecht op tracktrace. Bij een bedrijf, waar de pakjes rechtstreeks door een chauffeur van Post.NL worden afgehaald, is 't anders, zo zijn hier voor de Kerst twee pakjes met Coolblue als afzender aangekomen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Marly op 27-12-2011 05:15 . Reden: typo ]

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Ik zou sowieso alles wat hij openbaar heeft op zijn FB/andere sites backuppen zodat je alsnog zijn naam zwart kan maken wil hij niet terug betalen.

Btw, het gewicht van het pakketje is 1.3KG mijn HD6950 weegt 1kg, had mooi geweest als die sukkel net te weinig gewicht in het pakketje had gedaan dan kon je hem daar nog op pakken.

Succes met het fixen van deze shit, hou je ons ook op de hoogte ? :)

I don't hate you, I nothing you

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-01 15:39
godofal schreef op donderdag 22 december 2011 @ 20:14:
zodra je zeker bent van zijn adres, ga gewoon langs!
zelf ook ooit meegemaakt, en gewoon langs gegaan om het geld terug te halen
bij dit soort types is het altijd simpel: zodra het té veel moeite kost krijg je je geld terug, ze zoeken wel een ander slachtoffer wat minder moeite kost
jammer voor die persoon natuurlijk, maar daar doe je helaas niks aan...

politie doet idd zo goed als niks, ik had aangifte gedaan via die site en heb nooit iets van ze gehoord
dus aangifte zoiezo via het bureau doen als je die moeite wilt nemen
Inderdaad, waarom spreken we niet gewoon af en gaan we met een groepje langs. Dan heb je het geld zo terug. Want al dat heen en weer gemail zet geen zoden aan de dijk. En op de politie kun je lang wachten, want die doet toch niks hiermee.

π MW finishers

• boatfreak
Iedereen bedankt voor de reacties! Op dit moment is het ook voor mij eigenlijk even afwachten. Ik heb de bank laten weten dat ik het geld op de verkeerde rekening is gestort en uiteindelijk mocht hij het geld niet vrijwillig terug storten krijg ik zijn adres. (Wat ik ergens wel hoop... Ik wil wel waar voor mn geld })

Verder heb ik op het forum van opgelichtopinternet.nl ook iets lopen, en de mods daar schijnen contact te hebben met de persoon in kwestie. Tot op heden ook nog niks verder van vernomen.

Facebook e.d. staan netjes gebackupped gheghe.

Ik ben eigenlijk aan het wachten tot ik meer info kan krijgen van deze gozer, zodat ik vervolgstappen kan ondernemen :)

Verwijderd

Via welke website ben je opgelicht? Wellicht fijn voor andere Tweakers om te weten.

• killugh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-01 20:00

killugh

lava right ahead

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 10:54:
Via welke website ben je opgelicht? Wellicht fijn voor andere Tweakers om te weten.
Als je het topic gewoon doorleest zie je netjes staan dat het via marktplaats.nl gegaan is.

pain is nothing that a downpour won't erase

Verwijderd

killugh schreef op woensdag 28 december 2011 @ 10:59:
[...]

Als je het topic gewoon doorleest zie je netjes staan dat het via marktplaats.nl gegaan is.
Ohja stond op de andere pagina >< mijn fout

Verwijderd

Ik zag vandaag een v en A over een videokart en er stonden namen bij.
Voor de grap even dde namen gegoogled en er zijn websites zoals internetoplichting en marktplaastfraude.
Mischien makkelijkk voor de toekomst.
Pagina: 1