Core 2 Duo iMac voor 800 euro?

Pagina: 1
Acties:
  • 967 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 12:37
Zie onderstaande foto.

Deze iMac kan ik in goede staat voor 800 euro krijgen, is dat het waard? Ik schrok zelf een beetje van de duo core, waar ik op pc's in mijn herinnering al jaren met quad-core werk leek dit me niet fantastisch. Ik heb even gekeken in de timeline van iMac's en zag daar dat het toch een relatief nieuwe iMac is, maar ik heb gewoon niet zo goed zicht op de waarde er van.

Is dit 800 euro waard?
Afbeeldingslocatie: http://img805.imageshack.us/img805/4338/afbeelding1f.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:42
Lijkt me een beetje veel geld voor een core2duo pc. :+. maar dat apple logo is zeker 200eu waard.

[ Voor 34% gewijzigd door sjaakwortel op 19-12-2011 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
sjaakwortel schreef op maandag 19 december 2011 @ 23:38:
Lijkt me een beetje veel geld voor een core2duo pc.
heb je verstand van mac's en uberhaupt Apple?
want als je Apple een beetje kent zijn ze gewoon duur ;)
niet vervelend bedoeld maar zo is 't wel D:

het klopt daarintegen wel, het is veel voor een c2d alleen je moet wel de andere hardware en het logo'tje wat er op staat(waarom het juist duur word) en natuurlijk het waterdichte besturingssysteem meerekenen.
dan kom je ook nog niet goed uit alleen door de naam die Apple heeft(zeer goed dus) word het gewoon duurder!

ben zelf ook hardcore Apple gebruiker maar ga binnenkort er ook nog een Windows naast zetten.
heb met beide veel ervaring dus ik hoef niet te klagen.

[ Voor 42% gewijzigd door w4v3g0d op 19-12-2011 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 10:43
Apple is duurkoop met oude hardware... onthou dat ;)

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

24" neem ik aan? Ik heb mijn 24" uit 2007 met 4GB RAM en een nieuwe 1TB schijf erin verkocht voor 600 euro, afgelopen mei. Was toen een scherpe prijs maar ik vind 800 euro voor een C2D best stevig. Dan zou ik liever voor iets meer geld een nieuwe 21.5" kopen, eventueel een ouder model dat soms voor 999 wordt verkocht.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaakwortel schreef op maandag 19 december 2011 @ 23:38:
Lijkt me een beetje veel geld voor een core2duo pc.
To be fair, het is een C2D ingebouw in een vrij plat LCD-scherm, niet in een lompe kast metaal. Je betaald dus voor een scherm die los in ieder geval wel 250ish euro waard is en dan 550 voor de computer zelf en het feit dat de technologie allemaal in een mooi vormgegeven jasje zit met legaal OS erop en waarschijnlijk nog garantie. Nieuw... doen. Tweedehands... afdingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Crypter schreef op maandag 19 december 2011 @ 23:42:
nou nou niet al te kritisch worden.
ze geven inderdaad te weinig waarvoor je betaalt.
maar je betaalt vooral voor het imago, de behuizing en het besturingssysteem van apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 23:46:
[...]

To be fair, het is een C2D ingebouw in een vrij plat LCD-scherm, niet in een lompe kast metaal. Je betaald dus voor een scherm die los in ieder geval wel 250ish euro waard is en dan 550 voor de computer zelf en het feit dat de technologie allemaal in een mooi vormgegeven jasje zit met legaal OS erop en waarschijnlijk nog garantie. Nieuw... doen. Tweedehands... afdingen.
zo wou ik 't dus ook zeggen alleen ik ben moe en kan nu niks bedenken om 't mooi uit te drukken!

thx, ItsNotRudy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
maar voor een zgan. mac is het opzich niet duur.
het RAM kost super veel omdat Apple het zelf maakt.
maar 800 is alsnog voor een secondhand beetje te veel.
ik zou zelf 600/650/700 voor geven.
800 heb ik hier niet voor over.
kijk anders eens naar andere mac op MP of V&A op t.net
vind je vast wel wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:46

Osxy

Holy crap on a cracker

hardwarejunk schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:02:
maar voor een zgan. mac is het opzich niet duur.
het RAM kost super veel omdat Apple het zelf maakt.
Bull. Is gewoon normaal geheugen. Enige puntje is dat het vaak laptop modules zijn en die zijn nou net aan de prijs. Ook zijn er paar producenten die hun modules certificeren door ze grondig met macs te testen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Osxy schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:03:
[...]

Bull. Is gewoon normaal geheugen. Enige puntje is dat het vaak laptop modules zijn en die zijn nou net aan de prijs. Ook zijn er paar producenten die hun modules certificeren door ze grondig met macs te testen.
gast ik heb toch zelf van authorized servicecenter gasten gehoord dat ze dat zelf maken.
ik ken trouwens ook een paar gasten die zelfs een certificaat hebben dat ze Apple computer experts zijn.
die hebben tevens zelf in een fabriek gestaan.
het is inderdaad laptop geheugen maar Apple maakt het volledig zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Osxy schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:03:
[...]

Ja en dan ook direct de prijs keer 2 te doen, maar het Apple spul is natuurlijk prachtig alleen je moet het geld er wel voor over hebben. Anyway, 800 euro is gewoon teveel en ik zou als ik jou was eerder nog wat meer geld besteden en op zoek gaan naar een 'oude' i7 iMac.
hardwarejunk schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:07:
[...]

gast ik heb toch zelf van authorized servicecenter gasten gehoord dat ze dat zelf maken.
ik ken trouwens ook een paar gasten die zelfs een certificaat hebben dat ze Apple computer experts zijn.
die hebben tevens zelf in een fabriek gestaan.
het is inderdaad laptop geheugen maar Apple maakt het volledig zelf!
Net of die iets weten, Apple maakt helemaal niks zelf.

[ Voor 29% gewijzigd door NotSoSteady op 20-12-2011 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 19:59
Sinds wanneer worden GoT topics getrolled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
apple maakt genoeg spul zelf.
videokaarten, processoren, harde schijven, optische schijven etc. maken ze niet zelf nee.
de rest maken en/of bewerken ze zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Crypter schreef op maandag 19 december 2011 @ 23:42:
duurkoop joh??!?
een iMac gaat gemiddeld 7 tot 12 jaar lang mee!
terwijl de bovengemiddelde windows computer al binnen 5 jaar vervangen of geupgrade moet worden(niet dat ik dat een probleem vind alleen je "beschuldiging" O-) is wel onterecht!!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
hardwarejunk schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:11:
apple maakt genoeg spul zelf.
videokaarten, processoren, harde schijven, optische schijven etc. maken ze niet zelf nee.
de rest maken en/of bewerken ze zelf.
Ze outsourcen alles, maar het geheugen ontwikkelen en maken ze zelf wel. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wow7
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 17:24
NotSoSteady schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:17:
[...]

Ze outsourcen alles, maar het geheugen ontwikkelen en maken ze zelf wel. 8)7
LOL http://www.macwiki.nl/wiki/Geheugen

Lees vooral eens RAM Geheugen

Speciaal Apple ram bestaat niet, ook Apple koopt zijn geheugenmodules elders in waardoor in diverse Apple machines verschillende merken geheugen kunnen zitten. Toch is Apple RAM vaak duurder dan 'gewoon' geheugen. De redenen hiervoor zijn simpel:

Apple vraagt er gewoon meer voor en sommige mensen zijn bereid dat te betalen puur voor de naam of omdat ze het dan niet zelf hoeven te plaatsen.
Apple gebruikt in de regel RAM wat met strengere eisen getest is en waarvan de kans op problemen dus veel kleiner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
Gast, hij gebruikt meer leestekens dan jou. Tevens plakt hij willekeurig een d of een t achter voltooid deelwoorden. Je bent kansloos in deze e-battle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
hardwarejunk schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:13:
[...]
een iMac gaat gemiddeld 7 tot 12 jaar lang mee!
terwijl de bovengemiddelde windows computer al binnen 5 jaar vervangen of geupgrade moet worden(niet dat ik dat een probleem vind alleen je "beschuldiging" O-) is wel onterecht!!!!)
Bron?

Dat Apple zelf geheugen zou maken is volkomen onzin, in mijn iMac zit als ik mij niet vergis ook gewoon Samsung of Hynix geheugen en dit combineren met ander geheugen is uiteraard geen enkel probleem. Volgens mij koste mij de uitbreiding van 4GB naar 8GB iets van € 30,-

Gezien dat er in het systeemoverzicht staat dat het model 8,1 betreft zou dat betekenen dat het een iMac uit begin 2008 betreft, € 800 vind ik dan wel een hoop geld inderdaad.

[ Voor 9% gewijzigd door Dick op 20-12-2011 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
met het modificeren of aanpassen bedoelde ik ook: de regel RAM wat met strengere eisen getest is

maar oke ik moet blozen, ik zat fout!
excuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Dick schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:28:
[...]

Bron?

Dat Apple zelf geheugen zou maken is volkomen onzin, in mijn iMac zit als ik mij niet vergis ook gewoon Samsung of Hynix geheugen.

Gezien dat er in het systeemoverzicht staat dat het model 8,1 betreft zou dat betekenen dat het een iMac uit begin 2008 betreft, € 800 vind ik dan wel een hoop geld inderdaad.
samsung is het zeker niet.
het is wel door een speciale fabrikant gemaakt.
maar zeker niet samsung.
daar ben ik wel 100% zeker van!

het is trouwens inderdaad te veel geld voor een 2008 model ja

[ Voor 6% gewijzigd door w4v3g0d op 20-12-2011 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:28
De eerste 2 reacties leken nog ergens op daarna moest ik een beetje lachen van dit topic.

Maargoed even ontopic:
800 euro voor een dergelijke iMac is te veel. Max 650 voor betalen inclusief TB en muis
hardwarejunk schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:30:
[...]

samsung hynix is het zeker niet.
maar zeker niet samsung of hynix.

Het meeste RAM geheugen werkt gewoon icm een mac;) Apple produceert het niet zelf maar gebruiken 3rd party geheugen.

Als je er 100% zeker van bent dat Apple geen samsung of hynix gebruik zit je er precies 100% naast.
In mijn iMac uit 2010 zat samsung geheugen. In veel 2011 modellen maakt Apple gebruik van Hynix geheugen.

[ Voor 48% gewijzigd door SquareOne op 20-12-2011 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
[...]

:')

[ Voor 11% gewijzigd door blix op 20-12-2011 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
[...]

Het is dat ik geen zin heb om het er even uit te halen voor je maar Samsung en Hynix zijn bekende leveranciers van Apple. Er is totaal niks speciaals aan geheugen in een iMac of MacBook, Apple koopt gewoon waar ze dat het geheugen kunnen krijgen. Het zal globaal getest worden met de rest van de hardware zodat zeker is dat er geen conflicten optreden maar ook daar is niets bijzonders aan, dat doet vrijwel elke pc-leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
blix, svp ophouden met trollen, niet echt een toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Brm-G schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:31:
De eerste 2 reacties leken nog ergens op daarna moest ik een beetje lachen van dit topic.

Maargoed even ontopic:
800 euro voor een dergelijke iMac is te veel. Max 650 voor betalen inclusief TB en muis

en @ hardwarejunk. Het meeste RAM geheugen werkt gewoon icm een mac;) Apple produceert het niet zelf.
lees 1 na laatste post :)

maar "het meeste RAM geheugen werkt gewoon icm een mac" KLOPT GEEN RUK VAN!
sorry maar dat is onzin.
alleen het werkgeheugen wat voor een apple computer gemaakt is( ik zeg hier VOOR gemaakt is en niet DOOR gemaakt is!) werkt in een iMac MB(P) mac mini.

als je er soortgelijk hyperX of samsung in zou drukken krijg je zwaarste problemen mee kan ik je nu hier met 100% vertellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
het is echt gewoon ddr2/3 geheugen, ik zie niet hoe dit incompatibel kan zijn, iets met een standaard oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
hardwarejunk schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:34:
[...]

sorry maar dat is onzin.
alleen het werkgeheugen wat voor een apple computer gemaakt is( ik zeg hier VOOR gemaakt is en niet DOOR gemaakt is!) werkt in een iMac MB(P) mac mini.

als je er soortgelijk hyperX of samsung in zou drukken krijg je zwaarste problemen mee kan ik je nu hier met 100% vertellen!
Moeten we jou nog serieus nemen? Eerst verkondigen dat Apple zelf het geheugen ontwikkeld, en nu niet meer. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
sjaakwortel schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:37:
het is echt gewoon ddr2/3 geheugen, ik zie niet hoe dit incompatibel kan zijn, iets met een standaard oid.
denk ook even aan het besturingssysteem he.
MacOSX accepteert geen ander geheugen dan dat er standaard in een mac zit.
dat zit bijna in de install disc van OSX gekrast dat er geen andere onderdelen in kunnen zonder dat ze apple gecertificeerd zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
[...]

sorry maar dat is onzin.

LOL, je gaat nu beweren dat ik onzin vertel |:( :o

En wederom zit jij er 100% naast ;)

Gewone goedkope Kingston modules werken prima in een iMac uit 2010 en 2011 bijvoorbeeld. Mocht je het niet geloven raad ik je aan het zelf een te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
[...]

sorry maar dat is onzin.

Aangezien apple zelf samsung geheugen gebruikt lijkt het me niet dat je hiermee problemen gaat krijgen. Het geheugen is identiek aan PC geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
[...]

sorry maar dat is onzin.

Kan jij mij dan uitleggen waarom mijn 27" iMac al bijna een jaar prima werkt met naast de originele 4GB nog een ander standaard 4 GB DDR3 SO-DIMM setje? Of waarom er überhaupt verschil in zou kunnen zitten? Ik zal je de moeite vast besparen: dat kan je niet aangezien er geen enkel verschil is.

Waar haal je deze onzin toch vandaan?
hardwarejunk schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:39:
[...]

dat zit bijna in de install disc van OSX gekrast dat er geen andere onderdelen in kunnen zonder dat ze apple gecertificeerd zijn!
Kom op zeg, dat een bekende van jou je sprookjes heeft zitten vertellen is tot daaraan toe maar als je nog serieus genomen wil worden moet je niet met dit soort verhalen aan komen zetten.

[ Voor 24% gewijzigd door Dick op 20-12-2011 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

hardwarejunk schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:39:
Jij weet wel goed hoe je jezelf onsterfelijk belachelijk moet maken he? :+

Echt gast, je praat complete onzin en ik vraag me af of je zelf uberhaupt wel eens een Mac hebt gehad en daarvan het geheugen geupgrade hebt :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Brm-G schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:39:
[...]

Gewone goedkope Kingston modules werken prima in een iMac uit 2010 en 2011 bijvoorbeeld. Mocht je het niet geloven raad ik je aan het zelf een te proberen.
GA IK DOEN!

ik ga over een tijdje m'n ouwe g5'je weer even uit de loods halen en desnoods m'n eMac.
dan ga ik daar 2x 2 gig aan hyperX indrukken. laptop memory dat past!
ben jij bereid om hierbij een weddenschap af te sluiten?

zoja die luid het volgende: als het geheugen NIET werkt krijg ik van jou de aanschafprijs van het aangeschafte(niet in Mac) werkende geheugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Exirion schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:43:
[...]

Jij weet wel goed hoe je jezelf onsterfelijk belachelijk moet maken he? :+

Echt gast, je praat complete onzin en ik vraag me af of je zelf uberhaupt wel eens een Mac hebt gehad en daarvan het geheugen geupgrade hebt :)
omg.
als ik van een mac of ander soort computer het geheugen niet geupgrade heb. zou ik mijzelf nieteens wagen om op zo'n topic te kijken, spreek dan maar van schrijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
Dude, liever spendeer je dat geld aan wat benzo's. Gast.

Uitstekend topic.

[ Voor 15% gewijzigd door blix op 20-12-2011 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
blix schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:45:
Dude, liever spendeer je dat geld aan wat benzo's. Gast.
wattefack zijn benzo's?

geen zin om te googlen!

[ Voor 6% gewijzigd door w4v3g0d op 20-12-2011 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
hardwarejunk schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:43:
[...]

GA IK DOEN!

ik ga over een tijdje m'n ouwe g5'je weer even uit de loods halen en desnoods m'n eMac.

zoja die luid het volgende: als het geheugen NIET werkt krijg ik van jou de aanschafprijs van het aangeschafte(niet in Mac) werkende geheugen!
Je weet dat een G5 geen SO-DIMM maar gewoon normale DIMMS gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
hardwarejunk schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:43:
[...]

GA IK DOEN!

Lezen is blijkbaar ook nog een probleem. Ik schrijf toch een 2010 en 2011 model iMac? Als we gaan praten over eMac's en G5's gaan we heel wat generatie's macs terug en daar zat het wat anders met de hardware inderdaad. Het punt is dat we niet meer in 2006 leven maar in 2010.

Dit soort onzin wat je hier schrijft kom je reputatie niet ten goede dus ik stel voor dat je daarmee nu maar stopt. Wil je een verdere discussie aangaan dan mag dat via DM waarin ik je graag te woord wil staan en ook nog wel bereid ben een discussie met je aan te gaan waarna ik deze in het "Het grote mensen die zichzelf slim vinden" topic kan posten:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Dick schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:46:
[...]

Je weet dat een G5 geen SO-DIMM maar gewoon normale DIMMS gebruikt?
ja daarom juist.
ik ga het niet met m'n MB doen want ik heb de komende tijd een werkende computer nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Gaat hier allemaal gigantisch offtopic.

Ontopic, ik zou voor 800 euro geen c2d iMac meer kopen. Spaar dan 200 euro extra en koop de instap iMac nieuw. Die zal je veel langer plezier doen.

Overigens @hierboven, ja werkt prima. Bij de resellers doen ze ook gewoon normaal geheugen erin, alleen als je er specifiek om vraagt krijg je Kingston geheugen uit de KTA (mac) serie waar je dan extra voor moet betalen. Het is echter totaal NIET nodig. Over het algemeen (99%) voldoet het goedkoopste geheugen van de MyCom prima.
Kijk hier maar eens rond: gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1306518

[ Voor 52% gewijzigd door Osxy op 20-12-2011 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
hardwarejunk schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:48:
[...]

ja daarom juist.
ik ga het niet met m'n MB doen want ik heb de komende tijd een werkende computer nodig!
Waarom zeg je dan dat je laptopgeheugen in die G5 gaat plaatsten als je weet dat dit niet past?

[ Voor 55% gewijzigd door Dick op 20-12-2011 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Brm-G schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:39:

Amen.

Mac Mini G4: standaard Hynix, geupgrade met Kingston
iMac 2007: Hynix, upgrade met Kingston Apple OEM
IMac 2009: Samsung, upgrade naar 16GB Kingston ValueRAM
IMac 2011: Samsung, upgrade naar 16GB Kingston Apple OEM

Nooit problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
hardwarejunk schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:48:
[...]

ja daarom juist.
Nieuw geheugen testen in MB duurd ongeveer 5min, ander geheugen erin en kijken of hij opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

revertive schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:50:
Nieuw geheugen testen in MB duurd ongeveer 5min, ander geheugen erin en kijken of hij opstart.
Niet als je niet zo handig bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
ja maar ik ga niet 's nachts voor de kesh computers staan janken om wat geheugen :)
heb er uberhaupt geen zin in. -_-'
maargoed cut the crap ik heb geen zin in geruzie.
ik zal vast wel weer fout zitten ofzo.(volgens jullie)
of whatever.
ik ga nu slapen en dan beginnen we morgen weer met een smile :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Exirion schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:52:
[...]

dat was niet voor mij bedoeld ja :P
heb m'n mb in 30 seconden uit elkaar..........als ik de goeie schroevendraaier heb ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Exirion schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:52:
[...]

Denk inderdaad dat dat nog wel een compilaties kan gaan opleveren bij deze gast.

[ Voor 23% gewijzigd door SquareOne op 20-12-2011 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Osxy schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:49:
Gaat hier allemaal gigantisch offtopic.

Ontopic, ik zou voor 800 euro geen c2d iMac meer kopen. Spaar dan 200 euro extra en koop de instap iMac nieuw. Die zal je veel langer plezier doen.

Overigens @hierboven, ja werkt prima. Bij de resellers doen ze ook gewoon normaal geheugen erin, alleen als je er specifiek om vraagt krijg je Kingston geheugen uit de KTA (mac) serie waar je dan extra voor moet betalen. Het is echter totaal NIET nodig. Over het algemeen (99%) voldoet het goedkoopste geheugen van de MyCom prima.
Kijk hier maar eens rond: gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1306518
ON-MO-GE-LIJK!

kortweg: MacOSX accepteert het geheugen softwarematig niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

hardwarejunk schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:54:
[...]

ON-MO-GE-LIJK!

Grapjas, is duidelijk dat je alleen probeert te trollen jammer dat je het zo slecht doet. Ben al 13 jaar mac gebruiker en toevallig is mijn vader werkzaam bij een reseller, 1 die ook after market-geheugen inbouw doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Lol. Zelden zo hard gelachen in m'n eentje op dit tijdstip door het niveau van (een bepaalde) mede tweakers.

[ Voor 7% gewijzigd door SquareOne op 20-12-2011 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Osxy schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:56:
[...]

Grapjas, is duidelijk dat je alleen probeert te trollen jammer dat je het zo slecht doet. Ben al 13 jaar mac gebruiker en toevallig is mijn vader werkzaam bij een reseller, 1 die ook after market-geheugen inbouw doet ;)
heel toevallig ik ook :P
gebruik al heel m'n leven mac.
mocht toen ik drie was met de powerpc van m'n pa spelen :D

maar besides of that.
je vader is werkzaam bij reseller: dat is harstikke leuk maar wat heb ik daar aan?
probeer helemaal niet te trollen wil gewoon de realiteit aan 't licht brengen!

[ Voor 6% gewijzigd door w4v3g0d op 20-12-2011 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
hardwarejunk schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:54:
[...]

ON-MO-GE-LIJK!

Nog één keer dan: Hoe verklaar jij dat mijn iMac net als die van vele anderen probleemloos functioneert met ander geheugen van vrijwel elke willekeurige fabrikant?

[ Voor 3% gewijzigd door Dick op 20-12-2011 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Goed, dit gaat dus helemaal meer nergens over. Om te beginnen: taxaties doen we hier niet. Of een dergelijke iMac 800 euro waard is kun je zelf uitvinden via V&A, Marktplaats, tweehandsmac e.d.

Voor wat betreft de geheugen 'discussie': Apple maakt geen geheugenmodules, en stopt gewoon geheugen van Hynix, Nanya, Samsung e.d. in z'n machines. Daarnaast maakt het niet uit wat van welk merk geheugen je er zelf inbouwt, het meeste werkt gewoon. Apple is helemaal niet zo kieskeurig meer als dat het vroeger was. In een enkel geval kan het niet werken, net zo goed als dat moederbordfabrikanten een QVL hebben van geheugen wat gegarandeerd werkt, waarbij geheugenmodules van andere merken net zo goed kunnen werken.

Dit topic gaat in ieder geval op slot. Dank aan iedereen die een topicreport heeft gemaakt. De rest mag Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics nog 'ns heel goed doorlezen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.