KPN iPhone en dataverbruik correct.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 08:41
Sinds 13 oktober heb ik een iPhone 4s en heb de beschikking over 500mb data. Met mijn vorige telefoon een HTC HD2 verbruikte ik max. 200mb per maand. Met de iPhone gaat het allemaal veel sneller en heb ik vandaag al 500mb verbruikt! (en ter illustratie 4 euro verbeld).

Ik heb gebeld met KPN, maar zij konden niet aangeven hoe dit kan. Ik doe hetzelfde, behoudens dat ik een paar SMSjes extra heb gestuurd en Wordfeud speel.

Mijn tetefoon geeft aan bij gegevens mobiele netwerk: verstuurd 49MB en ontvangen 455MB en opnieuw ingesteld: nooit. Zijn dit de data vanaf het moment dat ik mijn telefoon in gebruik heb genomen?

Thuis heb ik een draadloos netwerk en ik download alle apps via WiFi.

Misschien onterecht, maar ik heb het gevoel dat ik gewoon 'bij de poot wordt genomen' over het data verbruik.

Mijn vraag, hebben jullie het gevoel dat jullie dataverbruik correct wordt berekend?

P.s. Ik heb vandaag de KPN app MB meter geinstaleerd (ook weer vie wifi), maar had begrepen dat dit ook een schatting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 09:11

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik heb altijd gebruik gemaakt van KPN, wel business variant, en ben nog nooit over de 500MB gekomen, als ik de rekening bekijk. Heb je niet toevallig een probleem met je WiFi thuis waardoor hij wel verbinding heeft maar geen internet? Het komt hier ook wel eens voor dat hij aangeeft dat hij WiFi heeft maar tijdens het downloaden over springt naar 3G door geen internet verbinding!
Ik kan niet zeggen dat KPN je niet flest, maar het zou kunnen zijn dat de oorzaak ergens anders te zoeken is. Heb je niet bepaalde apps draaien op de 4s welke continue verbinding zoeken/maken met het internet?

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-10 08:23
Als je iPhone en KPN het aangeven dan ga ik er vanuit dat het wel klopt. Je iPhone houdt namelijk zelf de data bij, net als KPN, maar wel onafhankelijk van elkaar. Dus in dat opzicht kan je er wel vanuit gaan dat het klopt. Wat heb je allemaal gedaan met je telefoon? Weet je zeker dat je alle App's via WiFi hebt gedownload? Heb je misschien via iCloud photostream aanstaan welke ineens honderd foto's binnen hengeld?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Ik werk nu ook via WiFi op mijn IPad, neem dus aan dat het op de iPhone ook werkt. Downloaden van grote apps gaat ook snel, dus gaat via WiFi.

Mijn telefoon geeft aan wat hij heeft verbruikt aan data (zie boven), maar wordt dat elke maand gereset door KPN? anders had hij nu op 900mb+ moeten staan. Zag net dat ik de vorige half maand ook al 400mb had verbruikt.

Mijn schatting op mijn vorige telefoon was gebaseerd op wat ze bij de KPN winkel konden bekijken, daar kwam ik nooit hoger dan 200mb. Ik durfde geen nieuw abbo te nemen, omdat ik een onbeperkte datalimiet had, maar met een verbruik van max 200mb kon het wel.

iCloud synct via WiFi, maar ook geen foto's.

Misschien heb ik een paar youtube filmpjes extra bekeken, maar in mijn overzicht zag ik bij mijn vorige maand dat er regelmatig momenten waren van 40000 - 60000kb verbruik.

Op mijn net geinstaleerde KPN mb meter heb ik met niks doen al 500kb verbruikt niet wifi(wifi aangesloten) in 45 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-09 22:57
40-60mb verbruik zullen wel youtube filmpjes zijn, gaat bij mij ook zo hard. Daarom kijk ik eigenlijk nooit youtube filmpjes. Maar als je zo snel zoveel verbruikt zal er wel ergens een app zijn die flink data verbruikt, moet je ff zien wat dat is. Denk iig niet dat het bij kpn ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Shaverion schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:28:
40-60mb verbruik zullen wel youtube filmpjes zijn, gaat bij mij ook zo hard. Daarom kijk ik eigenlijk nooit youtube filmpjes. Maar als je zo snel zoveel verbruikt zal er wel ergens een app zijn die flink data verbruikt, moet je ff zien wat dat is. Denk iig niet dat het bij kpn ligt.
Het gekje is dat ik op mijn oude telefoon ook filmpjes keek, maar misschien dat de iPhone een hogere resolutie kiest? Verder is 50 mb wel erg veel voor een filmpje van 4 minuten.

Zijn er apps waarmee ik kan zien welke apps zoveel data verstoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:22
de app voor dataverbruik van de HI werkt niet correct( volges mij is dat dezelfde als die van KPN maar dan een ander kleurtje), bij mij geeft hij regelmatig de volgende rare situaties aan :
1 altijd op 23:59 geeft hij zowel dataverbruik op mijn wifi als op 3g op precies hetzelfde tijdstip aan
2 regelmatig dataverbruik op WIFI en dat terwijl is op mijn werk niet eens WIFI heb maar toch geeft hij verbruik aan
3 data verbruik op 2g als ik thuis ben en dat terwijl ik dan constant op WIFI zit.
Heb al gebeld met klantenservice en zij zeggen dat ik de Hi app maar eraf moet gooien en moet kijken naar het dataverbruik van de iphone zelf want die klopt volgens hun altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
edebee schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 21:59:
...................
Heb al gebeld met klantenservice en zij zeggen dat ik de Hi app maar eraf moet gooien en moet kijken naar het dataverbruik van de iphone zelf want die klopt volgens hun altijd
Volgens de telefoon heb ik 500mb opgemaakt sinds het in gebruik nemen op 13 oktober. Volgens KPN heb ik 400 + 500 = 900+ mb opgemaakt sinds 13 oktober. (Dit aangenomen dat de iPhone gewoon doortelt en niet elke maand automatisch reset).

Welke klopt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:25
Ik zou even uitgaan van de iPhone zelf....

Quote "Ik werk nu ook via WiFi op mijn IPad, neem dus aan dat het op de iPhone ook werkt. Downloaden van grote apps gaat ook snel, dus gaat via WiFi. "

Dit is wel een erg gevaarlijke aanname je kan ook razendsnel downloaden met de 4S en KPN want die kan namelijk Hspda aan !!

Als voorbeeld op mijn werk haal ik met speedtest op 3G (Hdpda) met gemak 5-6MB per sec dus ook dan gaat het downloaden erg snel...

Ik gebruik zelf airmeter om het eea in de gaten te houden

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-10 20:06

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

oldsmelly schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:40:
Ik zou even uitgaan van de iPhone zelf....

Quote "Ik werk nu ook via WiFi op mijn IPad, neem dus aan dat het op de iPhone ook werkt. Downloaden van grote apps gaat ook snel, dus gaat via WiFi. "

Dit is wel een erg gevaarlijke aanname je kan ook razendsnel downloaden met de 4S en KPN want die kan namelijk Hspda aan !!

Als voorbeeld op mijn werk haal ik met speedtest op 3G (Hdpda) met gemak 5-6MB per sec dus ook dan gaat het downloaden erg snel...

Ik gebruik zelf airmeter om het eea in de gaten te houden
Ik wil jou wel eens 6MB/s zien doen op een hdspa connectie...... ;)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:25
Damn your right.... O+

Val ik er weer in...

5-6Mbps

Dus ongeveer 500-600KB per sec...

Dan nog is het downloaden van een app van een paar MB zo gebeurt natuurlijk

[ Voor 9% gewijzigd door oldsmelly op 21-12-2011 11:47 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:29

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

honey schreef op maandag 19 december 2011 @ 23:36:
Mijn telefoon geeft aan wat hij heeft verbruikt aan data (zie boven), maar wordt dat elke maand gereset door KPN? anders had hij nu op 900mb+ moeten staan. Zag net dat ik de vorige half maand ook al 400mb had verbruikt.
Nee, KPN kan niet de datateller van jouw iPhone resetten. Dat moet je zelf, handmatig, doen.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Dan is er een discrepantie van 400mb met mijn telefoon en de metingen van KPN in ruim een maand tijd. Helaas heeft KPN het laatste woord denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:10

talin

ES-MA

honey schreef op woensdag 21 december 2011 @ 14:15:
Dan is er een discrepantie van 400mb met mijn telefoon en de metingen van KPN in ruim een maand tijd. Helaas heeft KPN het laatste woord denk ik?
yups, ikzelf heb dit laatst ook gehad.

krijg een sms bij 80% verbruik en deze smsen komen mij iets te snel ( 2Gb abbo zakelijk )
toen kwam de KPN app en deze er op gezet en 2 maand mee getest.

en ja hoor, bij eerste sms had ik mobiel nog maar 160 mb gebruikt, screenprints van gemaakt
2de maand bij 200 mb sms ook screenprint van gemaakt en naar KPN gestuurd.

enige antwoord dat ik kreeg is dat er aan de app geen rechten kunnen worden ontleend.

heb nu my data manager er op gezet, kijk het weer 2 maand aan, bevalt me dat niet zouden ze wel eens een grote naam in Neerlandsch bedrijven kwijt zijn aangezien ik ook over de mobiele telefoons ga.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:22
honey schreef op woensdag 21 december 2011 @ 07:45:
[...]

Volgens de telefoon heb ik 500mb opgemaakt sinds het in gebruik nemen op 13 oktober. Volgens KPN heb ik 400 + 500 = 900+ mb opgemaakt sinds 13 oktober. (Dit aangenomen dat de iPhone gewoon doortelt en niet elke maand automatisch reset).

Welke klopt dan?
naar mijn weten klopt die an de iphone ( werd ook bevestigd door de technische service van hi) wel even opletten dat je begin van iedere maand even de teller terug op 0 zet

• honey
Als de iPhone metingen kloppen. Er is een grote discrepantie met wat KPN meet (= te veel). Sommigen hierboven hebben ooj ervaring met deze discrepantie, dan ....

... wijst dit toch erg sterk op dat KPN sjoemelt met de data! ... dus oplichting!?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:10

talin

ES-MA

honey schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:24:
Als de iPhone metingen kloppen. Er is een grote discrepantie met wat KPN meet (= te veel). Sommigen hierboven hebben ooj ervaring met deze discrepantie, dan ....

... wijst dit toch erg sterk op dat KPN sjoemelt met de data! ... dus oplichting!?
waarom direct oplichting?

legio andere mogelijkheden:
- iPhone leest verkeerd uit
- iPhone rond verkeerd af
- iPhone meet verkeerd
enz....

wat duidelijk is dat het data verbuik verkeerd geïnterpreteerd kan worden.
of dit nu verkeerd door KPN in rekeing gebracht word of dat de iPhone het verkeerd weer geeft dat is de vraag.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:29

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

honey schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:24:

Oh puh-lease! :F
Elke provider doet volgens mij aan zgn block rounding. Oftewel internetsessies naar boven afronden om het makkelijker te verrekenen. Of dacht jij dat je per verstookt bitje betaalt? Heb je überhaupt weleens de moeite genomen om je specificatie te bekijken? Hoogstwaarschijnlijk zie je daar wel op om hoeveel sessies het gaat en hoe groot die sessies zijn.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• honey
Boven werd gesteld dat de iPhone het meest accuraat meet. Daar was mijn bewering op gebaseerd.

Volgens KPN heb ik 900mb opgemaakt in 5 weken tijd. Volgens de iPhone 500mb. Dit is een verschil van 400mb. Toch wel een hetige impact dat "block rounding".

Het zou mooi zijn als ik het echt kon objectiveren. Ik moet nu maar geloven dat ik het echt heb verbruikt. Mijn rekening is gefabriceerd door KPN, dus kijken naar mijn sessies is leuk, maar niet objectief.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:51
Hetzelfde als wat ik ondervonden heb toen ik m'n iPhone 4 kreeg.

Met mijn Samsung S8300, okee geen echte internet telefoon, nooit over mij limiet van 500mb van Hi geweest. Toen ik m'n iPhone kreeg en nog drie maanden moest zat ik in 1,5 week over dat limiet. Terwijl ik erg veel op wifi zat en geen gekke data verslindende dingen deed. Heb zelfs een maand extreem zuinig gedaan, maar dat hielp ook weinig.

Na drie maanden ging ik naar Vodafone, met 1000mb limiet. Ik doe werkelijk alles met het ding en hou 0,0 rekening met het verbruik. Zit nog wel veel op wifi net als voorheen. Maar volgens de app "Bestand Rood" is het verbuik zo'n 300mb per maand. Heb geen zin om de nota van Vodafone op te zoeken, maar ik kan met niet voorstellen dat ik dik over die 500mb ga.

Hoe het kan weet ik niet, maar het was toch echt zo....

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:31
Denk toch dat kpn dan inderdaad afrond. Hollandsnieuwe ronde ook naar 250kb af? Dat is met iedere 6m mail checken in een interval al 50mb per dag, aan loze data.

Maar heb dr bij kpn nog niet van gehoord dat afronden. Zou toch ergens moeten staan in de voorwaarden?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-09 22:57
Ik heb met simyo te discount provider van kpn nooit problemen, ik internet ontzettend veel en kom nooit boven de 1gb eigenlijk niet eens boven de 500mb. Het enige wat ik niet doe is muziek of video streamen, download zelfs af en toe een app.

Heb jij mss eens persoonlijke hotspot aan staan, geen idee of hij dat namelijk ook bij eigen verbruik rekent (lijkt me wel maar zou een oplossing kunnen zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Shaverion schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 01:56:
...
Heb jij mss eens persoonlijke hotspot aan staan, geen idee of hij dat namelijk ook bij eigen verbruik rekent (lijkt me wel maar zou een oplossing kunnen zijn)
Nee, heb altijd zoveel mogelijk uit staan om batterijen te sparen. Thuis maak ik gebruik van WiFi als ik iets moet downloaden, maar dat doe je ook niet elke dag. Ik heb ook een iPad en daar doe ik alle dingen mee thuis (via WiFi). Met de telefoon controleer ik mijn mail, iMessage soms wat, kijk regelmatig naar twitter en incidenteel bezoek ik een website als ik informatie nodig heb en heel incidenteel maak gebruik van 'Kaarten, maar dan alleen op lokatie. In de auto heb ik TomTom (met John Cleese)'. Video's bekijken doe ik echt heel weinig.

Eigenlijk doe ik precies hetzelfde als op mijn HD2. In juni heeft een werknemer in een winkel kunnen bekijken wat mijn gemiddelde verbruik was in de laatste 12 maanden, dat was zo'n 200mb. Daarom was ik ook niet bang om mijn Fair Use op te geven met mijn oude abbo bij KPN. Nu verbruik ik dus 4 x zoveel (500mb in 15 dagen tijd).

Op zich kan ik er prima mee leven als ik inderdaad het gewoon op maak, maar mijn twijfel komt van de discrepantie tussen mijn iPhone en hun rekening. De iPhone zit er dus gewoon gigantisch naast, of KPN is niet zo heel eerlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door honey op 23-12-2011 10:22 ]

Pagina: 1