• Bart.O
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-12-2025
Beste tweakers,

Ik zoek voor mijn canon 60D een viewfinder of viewfinder systeem. Nu denk je huh, daar zijn 500 verschillende in daar zit toch wel iets naar smaak tussen? Nee helaas, teminste niet in mijn budget.

Ik wil een cheap-ass ebay achtige lcd viewfinder op mijn 60D:
-Low budget
-Ik wil niks op mijn lcd plakken(ivm met niet meer kunnen dichtklappen en ik erger mij er aan bij fotografie)
-Ik heb een battery grip en wil deze er onder laten.
-3x vergroting dikke pre

Ik kwam deze tegen maar die is alsnog bijna 200,- Misschien kent iemand hier een goedkope variant van? desnoods alleen de tang.

Afbeeldingslocatie: http://img.auctiva.com/imgdata/0/2/5/0/0/2/webimg/401468746_o.jpg?nc=582

Tijdje geleden wou ik er zelf 1 klussen van een shade hood voor om je lcd die je bevestigd door je 'zoekertje' er af te halen en de shadehood waar een zoekertje aan zit er op te schuiven, vervolgens de klepjes er af te slopen en daar de stiky frame op te zetten. Niet de mooiste oplossing en dus kijk ik ff verder, ik had er 1 kant en klaar gezien op ebay maar was nog net iets te duur echter kan ik hem nu niet weer vinden iemand die deze kent?.

Zo dus: YouTube: DIY Viewfinder mounting using LCD Shade - DSLR

• Bart.O
Niemand? ook geen tips of ideeen? (puntjes doen het niet)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:47

breinonline

Are you afraid to be known?

Als ik zoek op ebay naar 60D viewfinder is deze in Duitsland of deze in de UK lijken me wel betaalbaar.

Over de batterygrip heen gelezen, sorry...

[ Voor 5% gewijzigd door breinonline op 23-12-2011 21:09 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• lemnis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-12-2025

• Bart.O
Bedankt heren, als er 1 is met zo'n frame alleen dan langer en een bochtje er in zou het perfekt zijn. Die met dat doekje is aantrekkelijk alleen je gebruikt zo'n viewfinder ook als 3e contact punt om stevig en stabiel te filmen terwijl dat schermpje niet zo heel sterk is. Je kunt het schermpje niet meer dichtklappen als hij er om zit, misschien moet ik eens kijken bij een stoffen winkel of ze iets heel duns hebben.