Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-09 20:19
Onlangs heb ik een nieuw laptopje aangeschaft, de Acer Aspire 4755G-2436G50. Out of the box werkt de draadloze verbinding niet zoals het hoort. Bij installatie/configuratie van windows (W7 home premium 64) heb ik de optie gekregen om een draadloze verbinding te maken, momenteel heb ik zowel een G als N verbinding in huis welke beide verborgen zijn en worden aangeboden door een Netgear WNDR3700.

Tijdens deze configuratie kon er geen verbinding worden gemaakt met de router (ja, de gegevens zijn goed ingevuld). Dus deze stap maar even overgeslagen. Eenmaal in Windows uiteraard hier naar gekeken, beide netwerken waren netjes niet bij naam niet te vinden maar na handmatig te hebben toegevoegd kon alleen met de G verbinding gevonden worden. Prima verbinding met vol bereik, echter via IE9 of FF8 geen internet verbinding mogelijk. Het lijkt wel of er connectie wordt gemaakt, soms word Google wel geladen of alleen de page title van een menig andere site. Maar vervolgens niets meer.

Het vreemde is, via cmd > ipconfig is er netjes een ip uitgedeeld in de juiste range. Via Ping -t kan de netwerkkaart, router, eigen ip en elke willekeurige externe site moeiteloos worden gepinged zonder drops... maar ander draadloos vooralsnog niet.

De laptop maar aan het draadje gehangen en de nodig update binnengehaald voor Windows. Op de officiële site van Acer staat er helaas geen update van de drivers voor de wireless Atheros AR5B97. Op de Atheros site zelf wel, ook deze bieden geen uitkomst.

Er hangen een paar andere apparaten aan het netwerk (zowel G als N) dus zie niet de Router niet als het probleem maar echt de draadloze netwerkkaart of in combo met de router. Ook geprobeerd om beide netwerken te laten broadcasten, ook dan kan de adapter alleen verbinding maken met de G verbinding, maar daar blijft het dan ook bij. Hopelijk komt dit probleem bij iemand bekend voor en kan mij verder helpen!

[ Voor 5% gewijzigd door Djie op 19-12-2011 22:43 ]

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-09 20:19
Inmiddels ben ik een stapje verder, zojuist mijn telefoon als wifi hotspot aangemaakt en werkt de verbinding wel ok. Het zal dus wel iets zijn met communicatie tussen de WNDR3700 en de acer laptop/netwerkkaart. Ik zal verder posten in het Topic over de WNDR3700, lijkt me beter passen.