Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ik kan niet wachten, GTX 570, 2 voedingen, doen of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Paul - K
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-11 23:26
Beste Tweakers,

Ik heb hier een GTX 570 MSI Twin Frozr III liggen, snel gekocht in een actie.
M'n nieuwe PC ga ik pas over 1-2 weken aanschaffen. Momenteel heb ik een 450W voeding.

Nu dacht ik, als ik nu even de ene 6pin van m'n eigen pc voeding erin plug, en dan een andere voeding die ik nog heb liggen in de andere 6 pin doe. Gaat dit dan goed? Of wordt dit ten zeerste afgeraden?

Gegroet,

Paul

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:41

yzx

Waarom koop je niet een nieuwe voeding?

Opzich gaan 2 voedingen wel hoor maar dan moet 1voeding voor je GPU gebruikt worden en de andere voor de rest

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-11 16:54

KneoK

Not in a million lightyears

Dan moet je wel een systeempje bedenken om beide voedingen tegelijk in te laten schakelen.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:35
KneoK schreef op maandag 19 december 2011 @ 21:29:
Dan moet je wel een systeempje bedenken om beide voedingen tegelijk in te laten schakelen.
Een paperclip werkt goed.

• Paul - K
yzx schreef op maandag 19 december 2011 @ 21:26:
Waarom koop je niet een nieuwe voeding?

Opzich gaan 2 voedingen wel hoor maar dan moet 1voeding voor je GPU gebruikt worden en de andere voor de rest
Ga ik ook doen, over 2 weken ongeveer. Die andere voeding was 300W, ik heb HIER> http://www.kitguru.net/co...wer-edition-oc-review/21/ gezien dat ie max 258W trekt. Ik dacht dus, (heb net huidig pc verbruik gemeten) is 200 W of full GPU load. Als ik nu de 6pin uit m'n PC erin doe, en dan 2x4 --> 6 pin vanuit die andere voeding. Ik had alleen van iemand gehoord dat 't slecht zou kunnen zijn oid, dit wilde ik graag weten

• Paul - K
KneoK schreef op maandag 19 december 2011 @ 21:29:
Shit, totaal niet aan gedacht, dat gaat natuurlijk niet werken :p

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

1. [BBG Aanschaf] Videokaarten al gezien?
2. Is de rest van je systeem de moeite nog waard (gezien de vermelding van 'een 450W voeding')?
3. Er wordt gewoon uberhaupt te weinig informatie in je startpost gegeven om dit topic leven te kunnen garanderen..

• Paul - K
@Hierboven, zoals ik al had gezegd ga ik de rest van de nieuwe onderdelen kopen over 1-2 weken.

De kaart zit nu in m'n 450Watt kassie, momenteel draait m'n systeem idle op 150W. Zometeen achtjes wat load proberen, en morgen maar gewoon vast de nieuwe voeding halen :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ondanks dat je hier een videokaart aan de praat wilt krijgen (of niet) gaat de vraag eigenlijk over voedingen. Ik verplaats het dan ook naar Overige Hardware.

Move VB -> OH

Oslik blyat! Oslik!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11 15:38

Fordox

00101010

Er bestaan koppelstukjes om 2 voedingen met elkaar te verbinden zodat ze tegelihk aan gaan. Kun je halen bij dealextreme, maar je nieuwe systeem is dan eerder aanwezig... Of kijk eens bij highflow. Met zon ding is het wel mogelijk ;)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Paul - K schreef op maandag 19 december 2011 @ 22:13:
@Hierboven, zoals ik al had gezegd ga ik de rest van de nieuwe onderdelen kopen over 1-2 weken.
#Facepalm van mijn kant, dat stond dus net wel in de TS :F .. Het is ook al zo laat O-)

• gerjaknut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 07:31
Maar even een punt waar behalve de 1e reactie. Ik zou geen 2 voedingen op dezelfde cpu aansluiten. Sterker nog het is beter om de losse voeding dan voor alle hardeschijven en dvdspelers te gebruiken en niet op componenten aan te sluiten die direct op het moederbord zijn aangesloten.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11 15:38

Fordox

00101010

http://highflow.nl/aanslu...ule-blue-bp-xspsu-bl.html
dat is alles dat je nodig hebt :)
2 voedingen voor 1 cpu zal ik zelf niet doen, maar het is wel mogelijk. en 2 voedingen van 1 kaart ook. als je de kabels van 1 voeding naar de gpu laat lopen, en de andere voeding je cpu laat voeden is alles goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Fordox op 20-12-2011 19:50 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• McBrag
  • Laatst online: 17-10 08:49
In de meeste servers kan je er een tweede voeding bijzetten. Dan kun je er eentje vervangen terwijl het systeem blijft draaien.
Idee met twee voedingen is hetzelfde dus ik vermoed dat het geen problemen geeft.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-11 02:03

Swordlord

Act first, think never

McBrag schreef op woensdag 21 december 2011 @ 16:24:
In de meeste servers kan je er een tweede voeding bijzetten. Dan kun je er eentje vervangen terwijl het systeem blijft draaien.
Idee met twee voedingen is hetzelfde dus ik vermoed dat het geen problemen geeft.
Het server voeding idee is verre van hetzelfde...
Je hebt ook niet 2 losse voedingen in een server, maar je hebt 2 voedende units die vervangbaar zijn, waar alle transformators, spoelen, condensatoren etc inzitten.
Deze zijn ingeplugd op een backplane waar alle overige logica inzit en de aansluitingen richting het systeem zitten.

Ik raad de TS eigenlijk af om te gaan spelen met dubbele voeding als hij toch over 2 weken de rest van zijn systeem heeft.
Heb geduld en doe het dus fatsoenlijk en ga niet liggen te prutsen...

• McBrag
  • Laatst online: 17-10 08:49
Het ligt er maar net aan over wat voor soort server we praten. In enterprise omgevingen, met soortgelijke servers is het inderdaad geregeld zoals jij zegt.
De small home en office servers zoals ik ze vaak zie hebben gewoon complete volwaardige voedingen aan boord. Het kost namelijk meer om dergelijke circuits apart aan te leggen.
Pagina: 1