Ik heb in de zomer zelf een systeem gebouwd en in de loop der tijd upgrades gedaan. Nu had ik hiervoor een MSDN versie van Windows 7 Professional die al een paar keer is geactiveerd en dus niet opnieuw geactiveerd kan worden. Nu wil ik graag een upgrade doen naar een Crucial M4 SSD, alleen moet ik dan weer een clean install doen, waardoor hij weer vraagt om een activatie. Ik ben dus genoodzaakt om een nieuwe versie van Windows 7 te kopen, waarbij ik het liefst wel een OEM versie zou willen hebben, gezien de lage prijs. Wat raden jullie aan om te doen?
Waarom zou je hem niet meer kunnen activeren?
Uiteraard vraagt hij om een activatie, maar hij zal wel prima geactiveerd worden, is gewoon een geldig licentie.
Anders telefonisch activeren.
Uiteraard vraagt hij om een activatie, maar hij zal wel prima geactiveerd worden, is gewoon een geldig licentie.
Anders telefonisch activeren.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik heb laatst ook geprobeerd om weer een versie installatie te doen, maar toen kreeg ik een melding dat de activering limiet is overschreden. Omdat het een MSDN key is, krijg ik ook verder geen optie te zien om telefonisch te activeren. Is dit wel mogelijk met een MSDN key?
Volgens mij kun je een MSDN versie maximaal 10x activeren. Daarna lukt het niet meer. Of je dan een telefoon optie krijgt zou ik ook niet weten. Een MSDN abonnement lijkt me ook wel wat duur als je alleen maar Windows wilt.
Wat jij zoekt is de "System Builder Edition", die is meestal net iets duurder dan de gewone OEM versie.
OEM = voorgeinstalleerd op PC, mag door winkels / PC fabrikanten officieel niet los worden verkocht
System Builder Edition = is ook een OEM versie, maar mag wel worden doorverkocht. (mits verpakking ongeopend)
Wel belangrijk in jou geval, OEM en System Builder versies kun je niet 10x activeren. volgens mij houd het na 2x op en moet je daarna telefonisch geholpen worden.
Wat jij zoekt is de "System Builder Edition", die is meestal net iets duurder dan de gewone OEM versie.
OEM = voorgeinstalleerd op PC, mag door winkels / PC fabrikanten officieel niet los worden verkocht
System Builder Edition = is ook een OEM versie, maar mag wel worden doorverkocht. (mits verpakking ongeopend)
Wel belangrijk in jou geval, OEM en System Builder versies kun je niet 10x activeren. volgens mij houd het na 2x op en moet je daarna telefonisch geholpen worden.
Hmm oké, bedankt. Dan zal ik daar eens naar kijken. Het ging wel om de msdnaa versie die ik had geïnstalleerd. Maar tegenwoordig zijn de regels voor het aanvragen van nieuwe keys veel strenger, dus ik kan ook geen nieuwe meer aanvragen
Ik heb in het verleden al telefonisch een activatie gedaan met een msdnaa versie. Dit was trouwens al bij de eerste keer dat ik de bewuste key gebruikte.
Een retail kan dacht ik maar naar een beperkt aantal pc's (het getal 4 komt in me op, maar ik kan zo snel geen goede bron vinden) geïnstalleerd worden. Niet tegelijk trouwens. En als ik me niet vergis word bv een moederbord upgrade gezien als een andere pc. Maar via een telefonische activatie kan je nog 1 of 2 keer een activatie doen.
Een msdn licentie, is volgens mij een volume license (correct me if I'm wrong) en is dus geen retail license. Deze kan dus meerdere keren geïnstalleerd worden. Een key uit een msdnaa account kan dan ook voor meerdere msdnaa accounts gekoppeld aan een msdn account gebruikt worden.
Ik heb me er een tijd geleden in proberen te verdiepen en ik dacht dat het zo was.
Een OEM license mag enkel met een geheel systeem verkocht worden, dus jij kan op dit moment geen OEM license meer kopen, aangezien je het systeem al hebt.
Een upgrade ben ik niet 100% zeker van, ik heb dit ooit gevraagd aan Signpost België maar heel zeker van hun antwoord ben ik niet. Zij boden enkel een upgrade aan. En kwamen met het volgende antwoord:
nieuws: Microsoft legt verkoop oem-versies Windows 7 niet aan banden een OEM license kopen mag dus niet, maar MS doet er niets aan.
Over de System Builder version. Dit is een variant van OEM voor de kleinere retail shops die ook systemen samen stellen voor hun klanten.
http://answers.microsoft....40-4974-bb98-cb22adf43bc7
Zoals ik het begrijp is een retail license de enige volledig legale weg.
Nog 2 laatste linkjes om het af te leren:
http://www.mydigitallife....rade-license-for-windows/
http://oem.microsoft.com/...fy08_sb_license_dutch.pdf
Nu kan je zelf beslissen of jij geld uitgeeft om eigenlijk toch niet geheel legaal bezig te zijn (iets met grijze zone) of niet.
Een retail kan dacht ik maar naar een beperkt aantal pc's (het getal 4 komt in me op, maar ik kan zo snel geen goede bron vinden) geïnstalleerd worden. Niet tegelijk trouwens. En als ik me niet vergis word bv een moederbord upgrade gezien als een andere pc. Maar via een telefonische activatie kan je nog 1 of 2 keer een activatie doen.
Een msdn licentie, is volgens mij een volume license (correct me if I'm wrong) en is dus geen retail license. Deze kan dus meerdere keren geïnstalleerd worden. Een key uit een msdnaa account kan dan ook voor meerdere msdnaa accounts gekoppeld aan een msdn account gebruikt worden.
Ik heb me er een tijd geleden in proberen te verdiepen en ik dacht dat het zo was.
Een OEM license mag enkel met een geheel systeem verkocht worden, dus jij kan op dit moment geen OEM license meer kopen, aangezien je het systeem al hebt.
Een upgrade ben ik niet 100% zeker van, ik heb dit ooit gevraagd aan Signpost België maar heel zeker van hun antwoord ben ik niet. Zij boden enkel een upgrade aan. En kwamen met het volgende antwoord:
Nogmaals dit ging over een msdnaa account, een normale msdn kan anders zijn. Maar ook technet en msdn versies mogen eigenlijk uitsluitend als test gebruikt worden. Al geeft zelfs MS toe dat het merendeel van hun medewerkers ook technet of msdn versies gebruikt op hun thuis computers, heb ik ergens gelezen.V: Een upgrade licentie is normaal bedoelt om te installeren vanaf een eerdere windows. Is hiervoor dan een geldige licentie nodig? En kan dit vanaf een eerdere (gratis) Windows 7 Professional licentie van een MSDNAA account? Of moet dit een gekochte versie van eenzelfde of eerdere versie van Windows licentie (retail/oem) zijn?
A: U heeft inderdaad eerst een versie nodig van XP, Vista of Windows 7.
Installatie op een lege harde schijf is met deze software niet mogelijk.
U kan deze niet upgraden vanaf een MSDNAA gedownloade software, gezien dit geen aangekochte versie is.
nieuws: Microsoft legt verkoop oem-versies Windows 7 niet aan banden een OEM license kopen mag dus niet, maar MS doet er niets aan.
Over de System Builder version. Dit is een variant van OEM voor de kleinere retail shops die ook systemen samen stellen voor hun klanten.
http://answers.microsoft....40-4974-bb98-cb22adf43bc7
Hier staat niet specifiek bij 'aan derden' verkopen, maar ik neem aan dat dit wel de bedoeling is. En dus niet datje het systeem aan jezelf verkoopt.NOTE: you should be aware of the following disclaimer before you decide to buy any OEM System Builder version.
Use of this OEM System Builder Channel software is subject to the terms of the Microsoft OEM System Builder License. This software is intended for pre-installation on a new personal computer for resale. This OEM System Builder Channel software requires the assembler to provide end user support for the Windows software and cannot be transferred to another computer once it is installed. To acquire Windows software with support provided by Microsoft please see our full package "Retail" product offerings.
Zoals ik het begrijp is een retail license de enige volledig legale weg.
Nog 2 laatste linkjes om het af te leren:
http://www.mydigitallife....rade-license-for-windows/
http://oem.microsoft.com/...fy08_sb_license_dutch.pdf
Nu kan je zelf beslissen of jij geld uitgeeft om eigenlijk toch niet geheel legaal bezig te zijn (iets met grijze zone) of niet.
Bedankt voor de informatie! Erg uitgebreid! Hoe kan ik een msdnaa key eigenlijk telefonisch activeren? Zoals ik al eerder had gepost kreeg ik namelijk geen optie om naar de telefonische activatie pagina te gaan. Ik denk dat het misschien beter is om niet voor de OEM versie te gaan, na het lezen van je uitleg. Is het trouwens ook geen optie om een image van de HDD op de SSD te zetten?
http://www.mydigitallife....ista-by-phone-activation/
Voor Vista, maar zou ook moeten werken met 7.
Je image overzetten kan, enkel weet ik niet hoe je software dan omgaat met alignement. Is je hdd ook al gealigned vanuit windows 7? Kan je clone tool een niet aligned partitie van een hdd omzetten naar een partitie die gealigned is op je ssd? Gaat je windows dan merken dat hij op een ssd staat en daar ook naar configureren? Uitzetten van automatische defragmentatie ed.
Het grote SSD topic ~ Deel 9
Voor Vista, maar zou ook moeten werken met 7.
Je image overzetten kan, enkel weet ik niet hoe je software dan omgaat met alignement. Is je hdd ook al gealigned vanuit windows 7? Kan je clone tool een niet aligned partitie van een hdd omzetten naar een partitie die gealigned is op je ssd? Gaat je windows dan merken dat hij op een ssd staat en daar ook naar configureren? Uitzetten van automatische defragmentatie ed.
Het grote SSD topic ~ Deel 9
Hmm de MSDNAA key kan niet telefonisch geactiveerd worden. Is het trouwens niet mogelijk om een Windows 7 Upgrade te kopen en die via een Clean Install op de SSD installeren? Ik lees namelijk dat dit gewoon mogelijk is met een Upgrade versie. Ik weet niet of iemand hier ervaring met heeft?
Download gratis een legale XP of Vista ISO (Trial dus).
Installeer die zonder activatie waardoor je een 30 dagen trial krijgt.
Bak de upgrade versie eroverheen en activeer die gewoon.
Problem solved.
Installeer die zonder activatie waardoor je een 30 dagen trial krijgt.
Bak de upgrade versie eroverheen en activeer die gewoon.
Problem solved.
~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~
Daar heb je een punt. Is het dan wel een schone install van 7? Ivm allignment met de SSD.
Of kan ik de upgrade dan via de boot cd doen?
Of kan ik de upgrade dan via de boot cd doen?
Pagina: 1