Ik zou graag een Server 2008 R2 Enterprise willen inrichten die voor de routeringen gaat zorgen binnen het huis.
Wat ik hiervan verwacht is dat ik met DNS namen kan gaan werken.
Dus als ik pc1.mijndomein.nl doe dat ik dan op pc1 binnen mijn netwerk uit kom welke poort dan ook
En voor de andere pc's het zelfde.
Dit dus omdat ik dan geen poorten meer hoef te forwarden zoals nu bij de router.
Ik weet dat dit minder veilig is maar ik hoef alleen maar toegang te hebben tot virtuele pc's en vervolgens ga ik verder.
Ik zal ook voor een firewall pakket kiezen op den duur.
Maar waar het mij dus om gaat is dat ik niks meer hoef te forwarden voor bijvoorbeeld RDP sessies etc.
Zodat ik alles op de standaard poort kan bereiken.
Is dit mogelijk in mijn situatie.
Hierbij een Netwerk schets:

Het is dus de bedoeling dat een virtuele server 2008 alles gaat regelen binnen het netwerk.
AD Heb ik niet nodig mocht dit niet anders kunnen dan is dat geen probleem.
Ik neem aan dat dit mogelijk is, zoals ik het denk
Wat ik hiervan verwacht is dat ik met DNS namen kan gaan werken.
Dus als ik pc1.mijndomein.nl doe dat ik dan op pc1 binnen mijn netwerk uit kom welke poort dan ook
En voor de andere pc's het zelfde.
Dit dus omdat ik dan geen poorten meer hoef te forwarden zoals nu bij de router.
Ik weet dat dit minder veilig is maar ik hoef alleen maar toegang te hebben tot virtuele pc's en vervolgens ga ik verder.
Ik zal ook voor een firewall pakket kiezen op den duur.
Maar waar het mij dus om gaat is dat ik niks meer hoef te forwarden voor bijvoorbeeld RDP sessies etc.
Zodat ik alles op de standaard poort kan bereiken.
Is dit mogelijk in mijn situatie.
Hierbij een Netwerk schets:
Het is dus de bedoeling dat een virtuele server 2008 alles gaat regelen binnen het netwerk.
AD Heb ik niet nodig mocht dit niet anders kunnen dan is dat geen probleem.
Ik neem aan dat dit mogelijk is, zoals ik het denk
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?