Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win7] C:\install\svchost.exe

Pagina: 1
Acties:

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:57
Opgelost

Hallo,

Sinds gisteren heeft mijn vader het volgende probleem met zijn computer;

Bij het opstarten komt er een foutmelding geluid tijdens het Welkom scherm.
Na het inloggen komt er bovenaan een command venster te staan met 'C:\install\svchost.exe'.
Er komt ook een Foutmeldingsscherm met het volgende;
Afbeeldingslocatie: http://oi41.tinypic.com/sem55i.jpg

Ik heb het probleem gegoogled en kwam erop uit dat het waarschijnlijk om een virus gaat, aangezien SVCHOST.exe in de map C:\windows\system32 hoort, en niet in de map C:\Install

Tijdens het opstarten wordt dit opgestart onder; J04Qq58ck31jW9

Bij het instellen van MSconfig.exe/Opstarten kan het programma niet worden verwijdert, het maakt zichzelf gewoon opnieuw aan. Ook met CCleaner wil het niet, het maakt zichzelf aan of laat CCleaner crashen.

Ook staat er een andere toepassing bij, die zichzelf ook steeds opnieuw inschakeld; Virage.exe
Deze applicatie staat bij [u]C:\ProgramData[/u] en wordt als .exe weergegeven als wscntfy.exe

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/z0gic.png

De computer heeft legale Windows 7 Home Premium 32-bit geinstalleerd dat werdt geleverd als Upgrade van Vista van Medion zelf.

Graag zou ik hier meer feedback over ontvangen.

[ Voor 1% gewijzigd door Apart op 19-12-2011 20:22 . Reden: Solved. ]

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-11 22:05

Kwastie

Awesomeness

Het is een virus, waarschijnlijk een rootkit: scannen met malwarebytes, super anti-spyware en hitmanpro.

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-10 21:36

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Virus, in safemodus opstarten en het dan verwijderen helpt wel eens. Ook een *nix live cd kan een redding zijn, maar dan kan je het niet uit het register verwijderen.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ziet er niet gezond uit. Opstarten in veilige modus met netwerkmogelijkheden en MBAM draaien (Malware Bytes Anti Malware). Het is in elk geval malware, geen enkel legit proces gebruikt een random naam.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Apart
HitmanPro had het programmaatje binnen 5 seconden gezien, direct verwijderd. Ik ga nu kijken of het heeft geholpen, anders probeer ik de andere opties even. Bedankt voor de snelle reacties :-)

Het is opgelost, thanks!

[ Voor 8% gewijzigd door Apart op 19-12-2011 20:22 ]

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-11 22:05

Kwastie

Awesomeness

Apart schreef op maandag 19 december 2011 @ 20:16:
HitmanPro had het programmaatje binnen 5 seconden gezien, direct verwijderd. Ik ga nu kijken of het heeft geholpen, anders probeer ik de andere opties even. Bedankt voor de snelle reacties :-)

Het is opgelost, thanks!
Toch zou ik je computer nog eens goed scannen met een aantal andere programma's! (Want er kan ook van alles zijn achtergebleven)

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-08 18:32

ken-dj

Life is short break the rules

uh ik weet niet maar svhost.exe duidt volgens mij meestal op een Worm ...
svhost is niet kwaadaardig maar als je een kopie dmv software of verdachte service hebt kan weer wel

weet niet precies hoe en wat en waar het zit,

maar ik zou opnieuw installeren omdat je windows 7 hebt en dan de schijf waar je bestanden opgeslagen hebt goed scannen

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

• Apart
Kwastie schreef op maandag 19 december 2011 @ 23:26:
[...]

Toch zou ik je computer nog eens goed scannen met een aantal andere programma's! (Want er kan ook van alles zijn achtergebleven)
MSE had ook al een aantal virussen verwijdert voor ik Hitman en Malwarebytes erover deed. Ik heb Hitman en Malwarebytes nog 3 keer laten scannen over alle 4 de schijven, en er werdt verder niks aangetroffen ;-)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

>>>> BV

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1