Windows 7 loopt in 'slow motion'

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oostburg
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-07 13:21
Beste Tweakers,

Nadat ik vandaag een reboot had gedaan op mijn pc begonnen er zich vreemde problemen voor te doen. Om te beginnen lopen de animaties van windows ERG traag. Hiermee bedoel ik de animaties van venster tevoorschijn halen etc. Na even wat geprobeerd te hebben met settings is er nog steeds niks verandert. Deze middag heb ik ook nog WoW gespeeld, dit deed het uitermate goed. Niets op aan te merken en nu met de haperende animaties is er ook nog niks mis mee. Gister nog Skyrim gespeeld, deed het helemaal perfect, tot vandaag. Skyrim loopt nu dus ook in 'slow motion'. Nu moet je het niet verkeerd begrijpen, er is niks met de fps, loopt gewoon op een steady 40 fps, maar alles gaat langzaam. Net alsof alles onder water is. Bewegen, vechten, springen, noem maar op. Heb al geprobeerd de Nvidia drivers te upgraden maar dit heeft niet geholpen. Hieronder een lijstje van specs die misschien relevant kunnen zijn:

Windows 7 64 Bit
6gb DDR3 1333mhz
i7 2630QM 2.0ghz turbo 2.9ghz (stock snelheden)
Nvidia Geforce GT 525m

Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand wat mijn oplossing hierop kan zijn? Het is namelijk redelijk frustrerend dat alles zo traag gaat.

Groetjes,
Christiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:22

Fordox

00101010

kijk of er achtergrond programma's draaien. probeer er zoveel mogelijk uit te zetten.

en bij skyrim, probeer eens control printscreen te drukken. bij mij loopt alles dan dus sneller met dezelfde fps. wss een bug.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oostburg
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-07 13:21
Fordox schreef op maandag 19 december 2011 @ 19:06:
kijk of er achtergrond programma's draaien. probeer er zoveel mogelijk uit te zetten.

en bij skyrim, probeer eens control printscreen te drukken. bij mij loopt alles dan dus sneller met dezelfde fps. wss een bug.
Bedankt voor de reactie Fordox, maar helaas heb ik je reactie niet op tijd gelezen! In de tussentijd heb ik even mijn Windows 7 service pack geupdate en dit bleek alle problemen te verhelpen. Toch vreemd wat er precies aan de hand was.

Al met al is het toch goed gekomen! Zet hier maar een slotje op. ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:22

Fordox

00101010

service packs lossen heel veel op ja :P
had er zelf nooit last van voor de service pack...

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken dit probleem, heb er zelf ook af en toe last van op m'n laptop met i5 en GT525M.

Ik heb zelf het idee dat het aan uit te voeren of net uitgevoerde updates ligt, maar kan dit niet bewijzen. Meestal verdwijnt het vanzelf weer, waarna ik er een tijdje geen last meer van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Check je hardeschijf eens op fouten met een tool als HDTune.

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:43
Heel vreemd probleem inderdaad, heb het zelf ook wel eens gehad op de school pc's met Windows 7. Ging na een paar keer herstarten weer weg, oorzaak onbekend....

Was wel heel maf, een venster minimaliseren en weer tevoorschijn halen ging wel met dezelfde animatie als normaal zeg maar, maar het ging vertraagd, echt in slow motion. Vond het wel grappig eigenlijk :P

Om een trage pc even uit te sluiten:

Core i7 2600
2x4GB DDR3
HD5450
Intel Desktopboard geval
500Watt FSP/Fortron voeding
Windows 7 Enterprise EN

EDIT: ow, al opgelost :P

[ Voor 20% gewijzigd door FastFred op 20-12-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 14:43:
Heel vreemd probleem inderdaad, heb het zelf ook wel eens gehad op de school pc's met Windows 7. Ging na een paar keer herstarten weer weg, oorzaak onbekend....

Was wel heel maf, een venster minimaliseren en weer tevoorschijn halen ging wel met dezelfde animatie als normaal zeg maar, maar het ging vertraagd, echt in slow motion. Vond het wel grappig eigenlijk :P
Exact, dat gebeurt bij mij dus ook. En in online schietspellen lijkt het wel of ik met low gravity speel ofzo, terwijl de rest wel gewoon de normale snelheid heeft.
Pagina: 1