• CLyde_F
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-01 19:37
Hallo,

ik ben opzoek naar een tv voor een 400-500 euro en kwam er via verschillende media achter dat de tv's in de topictitel voor mij geschikt zijn.
nou is het zo dat de LE50D550 nogal goedkoper is maar gebruikt wel veel meer energie dan de ander. Ik heb de televisie veel aan en moet ik daarom voor de duurdere energiezuinigere UE40D5000 gaan?
of zien jullie nog andere opties voor mij?

• JordyOnrust
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-01 12:38

JordyOnrust

Leef om te leven.

Allereerst zit er een mega verschil in grootte tussen beide toestellen. De LE50D550 is 50 inch en de UE40D5000 is 40 inch. Je vergelijkt nu 2 toestellen die bij lange na niet van de zelfde grootte zijn.

Uit ervaring kan ik zeggen dat de UE40D5000 een prima toestel is. De LE50D550 kan ik niet terug vinden :S. De Samsung website kent dit toestel niet en als ik er naar Google kom ik alleen wat Franse websites tegen. Weet je zeker dat het type nummer correct is? Ik kom namelijk wel de LE46D550 tegen op de site van Samsung.

Het LCD toestel is 50 Hz terwijl het LCD-LED toestel 100 Hz is. Persoonlijk vind ik dit best wel een groot verschil. Simpel kun je stellen dat het LCD toestel gewoon een sterk verouderd model is, je koopt dan een toestel met techniek van meer dan een jaar oud. Persoonlijk is de LE serie voor mij geen optie.

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-02 11:39

mr.paaJ

generatie cmd+z

Het is een PS51D550 (plasma) of LE40D550 (lcd).

Als je de LCD bedoelt: de D5000 is daar de LED versie van, platter en zuiniger. Zelfde functies en iets mindere kijkhoek.
Beiden zijn 50Hz, maar Samsung noemt de LED versie 100Hz Clear Motion Rate om het beter te laten klinken. Zit verder geen noemenswaardig verschil in.
Vanaf de D6200 zit er software in die duidelijk een scherper beeld geeft bij beweging.

liever de tong gebrand dan lauwe soep