Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Ik ben op zoek naar een koptelefoon voor een iPad 2, maar heb vrij weinig verstand van audio. Omdat het gaat om een koptelefoon tot € 100,00 hoop ik dat dit topic in het Audio en HiFi forum mag blijven, en niet naar het iPad forum hoeft.
De koptelefoon zal waarschijnlijk ook wel eens op een versterker (en TV, PC of laptop) worden aangesloten, dus hij is niet uitsluitend voor de iPad.

Voor de geluidskwaliteit zal ik deze week naar een winkel gaan, maar ik vraag mij af of er nog specifieke struikelblokken zijn ivm een iPad (2).

Uiteraard moet er een 3.5 mm aansluiting opzitten, maar hoe zit het met de impedance bijvoorbeeld? In de FAQ las ik dat dit met stroom te maken heeft, betekent dat dus dat een hogere impedance de batterij van de iPad meer belast? En kan de iPad uberhaupt wel iedere impedance aan?
Ik kwam ergens tegen dat de standaard oortjes van Apple 32 Ohm zijn, maar las ook ergens dat de iPad gemeten is op 75 Ohm. Is dus alles daar tussen in veilig?

Ik heb in de pricewatch wat gezocht, maar veel producten zijn niet volledig ingevuld. Vooral noice cancelling is vaak leeg, dus dat maakt het moeilijk om goed te filteren.
Uit ervaring weet ik dat Sennheiser een goed merk is, dus daar heb ik op gezocht, maar ik kan niet goed vinden wat het verschil tussen de (standaard) HD-serie en de HD Pro-serie is.
De pricewatch: Sennheiser HD 380 Pro (Zwart) lijkt mij wel een mooi ding, maar misschien zit er wel "Pro" techniek in die helemaal niks doet als hij op een iPad wordt aangesloten..?
En dan zou de pricewatch: Sennheiser HD 518 (Zwart) dus een betere keus kunnen zijn ivm een iets kleiner prijskaartje, toch?

Mocht iemand uit zijn hoofd wat merken en types kunnen noemen die ik in de winkel kan testen, dan zijn dit de eisen:
- Gesloten koptelefoon
- Bedraad
- 3.5 mm Jackplug
- Noise cancelling liefst actief, maar misschien niet haalbaar ivm budget, dus passief kan ook
- Tot € 100,00

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:29

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

AUD > A&N (vanwege mobiel/ipad gebruik)

Wise enough to play the fool