Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

*knip semi-vacature tekst*

Wij krijgen meer en meer aanvragen van potentiële klanten uit Nederland en hebben er al een tiental systemen in de markt gezet. Maar aangezien Nederland een andere bedrijfscultuur heeft dan België wens ik in de toekomst een dealer netwerk op te zetten met lokale zelfstandige agenten die beter kunnen inspelen op de specifieke noden van de markt.

Daarom zou ik in een Nederlandse krant enkele advertenties willen plaatsen voor werving van een 3 tal personen. (boven- midden en zuid Nederland). Nu had ik in de eerste plaats gedacht aan de Telegraaf omdat ik deze krant ken vanuit het verleden.

De vraag is echter : Is de telegraaf wel een goed communicatie kanaal voor commerciële mensen te zoeken. Adverteer ik beter in het NRC Handelsblad, Algemeen dagblad of iets anders? Ik kan natuurlijk ook kiezen voor online te recruteren via Stepstone maar heb na bezoek aan hun site vastgesteld dat dit meer voor technische en hoger opgeleide mensen is.

Kortweg geschetst: welke media gebruiken commerciële mensen om een nieuwe baan te zoeken in Nederland.

Alle info is welkom

[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 19-12-2011 19:50 ]

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Kijk eens op monsterboard.nl etc of er mensen zijn die werk zoeken in die richting. Of vraag eens bij uitzend burea's na of ze mensen hebben.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
Vacaturebank en Monsterboard. En de banenkrant en voor werklozen (Maar dat is in veel gevallen niet het soort volk wat je zoekt, nofi) kun je bij het CWI terecht.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 12:53
Zoek je nu een paar verkopers of een handelspartner die (al dan niet o.b.v. exclusiviteit en resultaatafspraken) de sales in de NL markt voor z'n rekening neemt?

• Lifestyle71
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-11 21:41

Lifestyle71

De Jos

Misschien heb ik wel interesse voor zuid NL.. Wat is het idee precies ?

[ Voor 10% gewijzigd door Lifestyle71 op 20-12-2011 18:22 ]

Van alle zagen die we zagen zagen, zagen we geen zagen zagen zoals we onze zagen zagen zagen.

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik denk dat monsterboard.nl en adverteren via linkedin.com de beste opties zijn. Misschien wat vakspecifieke bladen voor de commerciële industrie, maar daar heb ik zelf wat minder verstand van.

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Als je 1 enkel contact punt wilt (lijkt erop, aangezien je maar 1 bron wilt gebruiken) denk dan eens aan een recruiter/detacherings/uitzend bureau. Die adverteren niet alleen maar zoeken en screenen ook actief potentiele werknemers.

Verder zou ik geen kranten gebruiken, dan krijg je vooral een hele oude doelgroep. Je hebt het over toekomstperspectief, dus dan wil je ze vast liever jong hebben. Denk dan aan vacaturebank/monsterboard/linkedin (daar kun je ook cv's vinden, dus kun je actief potentiele werknemers opzoeken en op de vacature wijzen).

Het gebruik van slechts 1 bron (wat je lijkt aan te geven) zou ik zeker niet doen. En al helemaal niet gedrukt (zoals kranten/dagbladen etc). Daarvoor is de wereld tegenwoordig te modern en te snel om mee weg te komen, mensen gebruiken het internet als ze wat zoeken en willen ook daarmee solliciteren.

[ Voor 21% gewijzigd door Xanaroth op 20-12-2011 19:49 ]

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Onderschat kranten niet. Voor deze vacatures heb je mensen met ervaring nodig, want je hebt geen bestaande organisatie met ervaring. (Jongeren moet je juist aannemen als je een vergrijzende organisatie hebt met veel ervaring en weinig dynamiek).

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

MSalters schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:17:
Onderschat kranten niet. Voor deze vacatures heb je mensen met ervaring nodig, want je hebt geen bestaande organisatie met ervaring. (Jongeren moet je juist aannemen als je een vergrijzende organisatie hebt met veel ervaring en weinig dynamiek).
Onderschat kranten alsjeblieft wel. Kranten zijn duur en leveren geen zak op. Zoek je lager/middenkader ga dan gewoon online adverteren of schakel een uitzendbureau of W&S bureau in. Zoek je het wat hoger, gebruik je eigen netwerk of zoek iemand op die zijn netwerk commercieel aanbied (headhunter).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• shakkie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03-2024
Volgens mij zoeken de goede commerciële figuren niet maar worden ze gevonden gedurende hun werk.
Wij (het bedrijf waar ik werkzaam ben) hebben zelf een vertegenwoordiger van een andere onderneming een baan aangeboden omdat hij zijn product dermate goed aan de man bracht dat hij ronde 1 van de sollicitatieprocedure al had
Headhunters heb ik redelijk veel ervaring mee (in de recruitment sfeer) en merk dat de kwaliteit van het aanbod sterk te wensen over laat. Er zitten goede headhunters tussen maar je merkt wel sterk dat het merendeel liever gaat voor de transactie dan voor de relatie.
De krant kan inderdaad een heel goed medium zijn voor de plaatsing van een vacature, maar dan voornamelijk voor andersoortige beroepen. Je ziet veel vacatures voor bouwkundig en elektrotechnisch personeel staan in kranten omdat die doelgroep de krant gebruikt om zijn/haar nieuwe baan te vinden. Voor een commerciële functie zou ik me niet wagen aan de (toch wel hoge) kosten van een gedrukte vacature.
Pagina: 1