Sinds kort heb ik een probleem met mijn 3M MP7730 Multimedia Projector. Nadat hij een tijdje op me kamer heeft gelegen (aantal maanden) werkt hij niet meer. Als ik de beamer aansluit moet ik een aantal minuten wachten en krijg ik blokkerig zwart-wit beeld wat aan het flikkeren is. Ik heb een aantal filmpjes en fotos gemaakt van het probleem om het wat te verduidelijken, deze zijn onderaan de post te vinden.
Ik heb de beamer ook opengemaakt om te kijken of het probleem misschien makkelijk te verhelpen is maar de beamer zit nogal strak in mekaar en voordat ik hem helemaal uit elkaar haal wil ik het eerst via deze weg proberen. De stekkertjes die ik zo 123 kon zien zaten goed in elkaar en er was vrijwel geen stof te vinden. Ook heb ik het een en ander geprobeerd met een andere laptop en/of vga kabel.
Het lijkt er overigens op dat er een barst in de lens zit. Het kan zijn dat deze er al enige tijd zit aangezien er niks te zien is van de barst op het geprojecteerde beeld, zoals ook te zien is op de fotos. Het gaat om een DPL beamer en ik heb er een antal uren op gegoogeld maar kan niks vinden.
Waar ikzelf aan dacht zijn de volgende situaties:
MP7730 Multimedia Projector:
Uitleg DLP techniek
Dropbox Gallery
Speclist incl. handleiding
YouTube filmpje 1
YouTube filmpje 2
YouTube filmpje 3
Hopelijk lukt het nog om met de kerstdagen een filmpje te kijken
Ik heb de beamer ook opengemaakt om te kijken of het probleem misschien makkelijk te verhelpen is maar de beamer zit nogal strak in mekaar en voordat ik hem helemaal uit elkaar haal wil ik het eerst via deze weg proberen. De stekkertjes die ik zo 123 kon zien zaten goed in elkaar en er was vrijwel geen stof te vinden. Ook heb ik het een en ander geprobeerd met een andere laptop en/of vga kabel.
Het lijkt er overigens op dat er een barst in de lens zit. Het kan zijn dat deze er al enige tijd zit aangezien er niks te zien is van de barst op het geprojecteerde beeld, zoals ook te zien is op de fotos. Het gaat om een DPL beamer en ik heb er een antal uren op gegoogeld maar kan niks vinden.
Waar ikzelf aan dacht zijn de volgende situaties:
- de vga connector is niet meer goed verbonden met de elektronica die de DMD chip aanstuurt
- de elektronica die het signaal verwerkt werkt niet goed meer
- de DMD chip funtioneerd niet meer goed door de barst in de lens (misschien heeft dit te maken met een vacuum ruimte?)
- de DMD chip is kapot
MP7730 Multimedia Projector:
Uitleg DLP techniek
Dropbox Gallery
Speclist incl. handleiding
YouTube filmpje 1
YouTube filmpje 2
YouTube filmpje 3
Hopelijk lukt het nog om met de kerstdagen een filmpje te kijken