Toon posts:

GeForce 2 MX langzaam???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mn GeForce getest met 3DMark2001...en met deze instellingen loopt hij echt vet te schokken!! Is dat normaal?? Ik heb de Detonator 3 geinstalleerd van de NVidia-site. Verder heb ik een Athlon Thunderbird 1000, 128sdram...sblive...wie kan me helpen??

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~hjpm.cornelissen/3d.jpg

• psilo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
heb je toevallig zo'n K*T Daytona Ge-Force 2 MX? Ik heb namelijk hetzelfde probleem, maar als ik andere detonators installeer heb ik er geen last van, 10.80 bijvoorbeeld.. dat is jammer want dat zijn niet echt de beste drivers..

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
det 10.80 niet de beste? sure!!!!!!!!!!!!!

dream on, echt wel dus,

http://www.jgc.f2s.com/index.php

check bij reviews

• Mister_X
eh, waarom laat je dat plaatje zien>?

• psilo
Op donderdag 22 maart 2001 17:20 schreef Mister_X het volgende:
det 10.80 niet de beste? sure!!!!!!!!!!!!!

dream on, echt wel dus,

check bij reviews
sorry :o ;)

• psilo
Op donderdag 22 maart 2001 17:22 schreef Mister_X het volgende:
eh, waarom laat je dat plaatje zien>?
volgens mij was het z'n bedoeling om het plaatje te laten zien met het aantal 3d marks :)

• Mister_X
weet je wat je moet doen, als je die ouwe nog hebt, effe defaultbench draaien, en daarna effe in SHOW DETAILS kijkne, en dan eens checke wat je voor de pointsprites hebt, daarna det 10.8 (niet 11 doen, is zo elsa achtig) en dan weer eens testen

Verwijderd

Topicstarter
en waar haal ik die 10.80 vandaan?? of is dat een stomme vraag??

• Mister_X

staat nog bij news,

die link die er staat werk nog, net nog getest

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

heb je wel de via 4.29 drivers geinstalleerd?? dat scheelt ook ook :7

http://www.via.com.tw/drivers/index_new2.htm

alle nvidia versies kun je ook hier : http://www.the-ctrl-alt-del.com/Drivers.htm vinden

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 22 maart 2001 17:23 schreef Mister_X het volgende:
weet je wat je moet doen, als je die ouwe nog hebt, effe defaultbench draaien, en daarna effe in SHOW DETAILS kijkne, en dan eens checke wat je voor de pointsprites hebt, daarna det 10.8 (niet 11 doen, is zo elsa achtig) en dan weer eens testen
:? Pointsprites: N/A :?

• Mister_X
dat is dat paard op het einde! doet die het niet? vaaaaaaaaaaaaaaaaaag, directx8 A geinstallleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het wel...alleen krijg ik er geen score bij...ik zi ehet paard wel...maar kheb nu 10.80 erop staat en nu heb ik:
Point Sprites: 1.5 MSprites/s

ik zou begod nie weten wat da betekent...mn benchmark is 412 3D marks...zal wel nie erg veel zijn

Verwijderd

Topicstarter
maar ik zag dat ik DirectX 8.0 heb...nie 8.0a...is da erg? (kheb er de ballen verstand van)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 15:05

Sick Nick

Drop the top!

412 is inderdaad erg laag, ik haal 3500 met m'n GF2 Pro. Met een MX moet je toch minimaal 1200 kunnen halen. Staat ie wel op AGP 4x in je bios??

Verwijderd

Topicstarter
kweenie...kzal ff kijken...ook gelijk 8.0a installeren

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 23:32
Heb je je clockspeed en memoryspeed wel verhoogd? Ik hou niet van benchmark maar ik zag duidelijk verschil in UT, core nu op 203 en mem op 193. Is trouwens een powercolor geforce mx

Verwijderd

Topicstarter
Waar the f*ck stelik dat precies in in de bios?...ik kan hem er nie in vinden...damned... maar er staat wel iets over AGP aperuture size..en die staat op 64. Heeft dat iets te maken met SDRam geheugen? want ik heb 128...maar videogeheugen is 32!

En wat is trouwens clockspeed en memoryspeed?? Sorry maar ik heb er geen verstadn van, ik baal alleen als ik weet dat het sneller kan dan dat ik het heb :(

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op donderdag 22 maart 2001 18:46 schreef Demolition-Man het volgende:
Waar the f*ck stelik dat precies in in de bios?...ik kan hem er nie in vinden...damned... maar er staat wel iets over AGP aperuture size..en die staat op 64. Heeft dat iets te maken met SDRam geheugen? want ik heb 128...maar videogeheugen is 32
Nope, AGP aperture size moet je zo laten staan. Je hebt genoeg geheugen om normaal spelletjes te spelen. Ik kan op mijn mobo de agp speed instellen. Misschien moet je daar eens mee spelen >:)

Verwijderd

ja en nu nog wat. 10.8 ZUIGT.
Ik die rommel installeren en opnieuw opstarten. Wat denk je: muis cursur was ineens invissible. Je zag hem niet maar hij was er wel. Ik opnieuw 10.5 erop en mijn muisje deed het weer goed!!.

En ik heb een probleem met het instaleren van Directx 8a. Als ik die installeer krijg ik op het einde een foutmelding dat dit programma niet kan worden geinstalleerd op het huidige besturingssysteem. (win ME by the way)

• Mister_X
nou, 10.80 ZUIGT NIET< jouw configuratie zuigt dan hoor

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Waar the f*ck stelik dat precies in in de bios?...ik kan hem er nie in vinden...damned... maar er staat wel iets over AGP aperuture size..en die staat op 64. Heeft dat iets te maken met SDRam geheugen? want ik heb 128...maar videogeheugen is 32!
En wat is trouwens clockspeed en memoryspeed?? Sorry maar ik heb er geen verstadn van, ik baal alleen als ik weet dat het sneller kan dan dat ik het heb

[Dit bericht is gewijzigd door Demolition-Man op 22-03-2001 18:48]
Je AGP aperuture size moet op 128 staan. Dat is normaal bij alle GeForce 2 MX kaarten. Dat AGP aperuture size zegt iets over de snelheids in BITS per seconde die hij over de AGP bus kan stampen. Sommige kaartjes kunnen maar 64 aan, maar bij de normale GeForce 2 MX kaarten is dat 128. Maar bij de Creative GeForce 2 MX kan dat NIET, die heeft maar 64.

• Mister_X
de beste instelling is die van de helft van je geheugen

Verwijderd

He helpen die VIA drivers? Zijn dat bios drivers ofzow? :S Want mijn GeForce 2 GTS loopt ook niet zo lekker af en toe en het ligt niet aan de drivers, heb bij alle drivers namelijk bijna hetzelfde resultaat.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op vrijdag 23 maart 2001 15:09 schreef -[=SARGE=]- het volgende:

[..]

Je AGP aperuture size moet op 128 staan. Dat is normaal bij alle GeForce 2 MX kaarten. Dat AGP aperuture size zegt iets over de snelheids in BITS per seconde die hij over de AGP bus kan stampen. Sommige kaartjes kunnen maar 64 aan, maar bij de normale GeForce 2 MX kaarten is dat 128. Maar bij de Creative GeForce 2 MX kan dat NIET, die heeft maar 64.
Wat ben jij nou aan het lullen man!!!
Die aperture size houd de hoeveelheid van je RAM dat wordt gebruikt voor je grafische kaart. Als je maar 128 Mb heb ga je dat natuurlijk niet op 128 zetten |:(
Tuurlijk, de kans dat de volle 128 worden gebruikt is klein maar als het zover is hangt je systeem of gaat het alsnog traag vanwege gebrek aan geheugen!

• Mister_X
ik vond het ook al een vaag verhaal eigenlijk, maarja, was bang dat als ik het zou uitleggen een blunder zou begaan, :)

Verwijderd

Stelletje amateurs...including me. :)

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 10:27
Daar ben ik het helemaal mee eens Sick Nick :Y)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:02
Ik weet niet of in dat lage scoregeval de via drivers al geinstalleerd zijn, maar DOE DIT WEL! die dingen zijn er niet voor niets...

Verwijderd

Ja die Via 4in1 drivers helpen wel aardig, kijk maar bij mij:

zonder: 490 punten :(
met: 2500 punten :D

(default instelling op een athlon 1gig, 128mb, gforce2mx)
Pagina: 1