Trackpad lijkt klem te zitten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vanochtend lijkt mijn trackpad zwaarder in te drukken dan voorheen en een zachter klikgeluid te geven. Het probleem is het grootst aan de linkerkant van het trackpad; als ik op de rechterhelft klik lijkt het beter te gaan.

Ik heb een 15" MBP van begin 2011. Er is niks mee gebeurd afgelopen dagen waardoor hij kapot zou kunnen gaan (voor zover ik weet).

Heeft iemand een idee wat het probleem is en hoe ik dit op zou kunnen lossen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:07
Waarschijnlijk zit er vuil tussen !!!!
Eet je wel eens achter je laptop ?

wat je kan proberen is met een tandenstoker het vuil weg te krabben / de stofzuiger (op de laagste stand) op je touchpad zetten en zo het vuil proberen te verwijderen.

Mocht dit niet helpen dan zal je hem toch echt open moeten gaan schroeven om zo te kijken wat het probleem is

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al gekeken, ik zie geen vuil of kruimels langs de randen van het trackpad. Het valt me nu ook op dat hij opeens een heel hard klikgeluid maakt als ik aan de onderkant in het midden druk, maar aan de zijkanten nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:43
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 16:18:
Ik had al gekeken, ik zie geen vuil of kruimels langs de randen van het trackpad. Het valt me nu ook op dat hij opeens een heel hard klikgeluid maakt als ik aan de onderkant in het midden druk, maar aan de zijkanten nog steeds niet.
Laatst het probleem gehad met mijn 13" MBP. Ga even langs een APR, fixen ze het in <5 minuutjes, je accu moet er namelijk even uit om erbij te komen.

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
heb het zelfde probleem een week geleden nog gehad!
het is inderdaad heel vervelend dat je niet die "satisfiying" click hebt ja.
maar volgens mij is er dan een knopje o.i.d. verschoven.
het is bij mij nou al sinds een week weer goed alleen ik heb er verder zelf niks meer aan gedaan.
wat je even kan proberen is met je (te) lange nagel het trackpad een heeeeeeeeeeeeel klein beetje omhoog tillen en dan steeds opnieuw proberen totdat het weer normaal klikt.
heb ik ook gedaan. werkte daar na weer gewoon!
wat je ook kan doen is het met een SUPERRRRRRRRRRRR dun plectrum doen. of met een hele dunne naald(die wel sterk is :P)

succes er mee.
voor meer vragen DM of post op dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 16:37
Heb dit probleem ook ervaren. Blazen in de gleuf (echt met je mond er op) kan tijdelijk helpen (klinkt dit raar?). Anyhoo.. Op een gegeven moment werd het steeds erger. Uiteindelijk een trackpad op ebay gekocht en de oude in de prullenbak geworpen. Sinds toen nooit meer problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:28
Is dit een bekent probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips! Ik ben er zelf achter gekomen dat met iets duns langs de randen, blazen en een paar keer op je trackpad klikken terwijl je je macbook op zijn kop houdt het probleem tijdelijk oplost. Ik ga snel een van die definitieve oplossingen proberen, of langs bij een APR.

Bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1