Front USB3 poorten aansluiten op mobo

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-08 18:10
Beste Tweakers,

Ik krijg zeer binnenkort me nieuwe MSI moederbord binnen (MSI P67A-GD65 (B3)) met daarop 4 usb 3 poorten.
2 Intern en 2 extern.

Mijn kast, Stacker 832, heeft front usb poorten. Kan ik die gewoon aansluiten op de USB3 connectoren op het moederbord en zullen ze dan ook usb 3 speed halen? De poorten zijn dan niet blauw.. maar dat maakt niet uit.
Of moet ik echt nieuwe usb 3 connectors kopen?

gr. simon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Je zal echt USB3 connectors nodig hebben. De header voor op het moederbord voor USB3-poorten is plusminus 2 keer zo breed als 1 voor USB2 en bevat meer/andere pinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt USB2.0 poorten wel op een USB3.0 header zetten als je een beetje creatief bent met de pinnetjes plaatsen, maar nog steeds zul je max USB2.0 snelheden halen, omdat je voor USB3.0 gewoon meer pinnetjes nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
oke thx. wordt dus meteen even nieuwe bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je ook kan doen is een 5,25" of 3,5" usb 3.0 paneeltje kopen, dit kan je gewoon voor in je kast stoppen en is minder werk dan je oude usb 2.0 poorten eruit halen en er vervolgens de nieuwe poorten in stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
Ja kan ook inderdaad. Misschien wel het beste, want heb nu 4x USB2 aan de voorkant en die kunnen dus toch niet allemaal USB3 worden. Zoveel USB3 heb ik ook nog niet. Maar het is wel handig voor de toekomst en me portable HDD
Pagina: 1