Nieuwe PC & hulp nodig bij samenstellen!

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views

• Masvic
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-01 08:21
Beste Tweakers,

Ik heb na 5 jaar trouwe dienst van mijn desktop nu toch echt een nieuwe computer nodig. Ik ben een fanatiek gamer maar helaas niet zo handig met hardware. Ik kan een computer in elkaar zetten en dergeljik, maar zodra het over MHZ, voltages en dergelijk gaat kan ik het niet meer volgen.

Ik vroeg mij af of een van jullie tweakers mij zou kunnen helpen met het samenstellen van een computer.

Er zijn een aantal dingen die ik al wel weet: Ik wil 3 monitors voor Eyefinity, en de pc moet snel zijn (duh).
Ik heb al een PSU die 650watt kan hebben. Ook heb ik al een kast, coolermaster Enforcer. Graag zou ik ook een SSD van 64GB hebben om Starcraft 2, Battlefield 3 en mijn OS op te zetten. Mijn budget is 1500-2000 euro.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het samenstellen van een nieuwe desktop!

Met vriendelijke groet,
Victor

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:43

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dit lijkt me een goed startpunt: [BBG Aanschaf] Gamesysteem
Trek daar zelf de kast en evt PSU af (weet niet of die al je componenten trekt, dus ga dat na als je een lijstje hebt).
64Gb SSD lijkt me wat weinig voor Windows 7 + een paar spellen, ik zou eerder voor 120 Gb of groter gaan. Ik heb met alleen Windows 7, office en antivirus al zo'n 35 Gb in gebruik.

Het lijkt me wel handig als je zelf vast een voorzetje geeft voor wat je wil: heb je voorkeur voor een bepaald merk monitoren, hoe groot moeten ze ongeveer zijn en welke resolutie moeten ze aankunnen?

• Masvic
gwystyl schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:11:
Dit lijkt me een goed startpunt: [BBG Aanschaf] Gamesysteem
Trek daar zelf de kast en evt PSU af (weet niet of die al je componenten trekt, dus ga dat na als je een lijstje hebt).
64Gb SSD lijkt me wat weinig voor Windows 7 + een paar spellen, ik zou eerder voor 120 Gb of groter gaan. Ik heb met alleen Windows 7, office en antivirus al zo'n 35 Gb in gebruik.

Het lijkt me wel handig als je zelf vast een voorzetje geeft voor wat je wil: heb je voorkeur voor een bepaald merk monitoren, hoe groot moeten ze ongeveer zijn en welke resolutie moeten ze aankunnen?
De monitoren heb ik het liefst 25inch of meer, 1920x1200 of betere resolutie. Ik zat te denken aan Iiyama.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Als je dan toch in het daarvoor geschikte BBG topic post, vermeldt dan even het merk en type voeding. 650W zegt niet veel als het een sweex model betreft...

-_-

• Masvic
M2M schreef op maandag 19 december 2011 @ 17:07:
Als je dan toch in het daarvoor geschikte BBG topic post, vermeldt dan even het merk en type voeding. 650W zegt niet veel als het een sweex model betreft...
Antec TP650

EDIT: Slotje op deze topic, lees net dat er een specifiek topic voor dit onderwerp is!

[ Voor 13% gewijzigd door Masvic op 19-12-2011 17:33 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad, at your service ;)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.