Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:58
Beste tweakers,

Ik ben echt ten einde raad met mijn HDMI handshake problemen.

Ik zal jullie even op de hoogte brengen met wat ik allemaal al geprobeerd heb:
Ik heb twee jaar lang een mac mini gehad, eerst de 2009 versie daarna de 2010. Deze bevielen mij prima! Daarom heb ik toen ook maar besloten om de nieuwe mac mini uit 2011 te halen. Ik heb deze aangesloten op mijn philips tv, en kreeg er direct HDMI handshake problemen mee, het beeld verkleurde naar de 3 basis kleuren.

Ik ben toen terug gegaan naar de Apple store om de mac mini te laten testen. Maar je raad het al, het ligt niet aan de mini meneer, ik zou de instellingen van uw TV eens nakijken. Ik heb mijn tv inmiddels al heel vaak anders ingesteld. PC modus aan/uit, andere leuke toevoegingen van de philips tv maar zonder succes. De mac mini heb ik uiteindelijk maar aangesloten met display port -> hdmi converter. Je raad het al, zelfs hier kreeg ik het probleem mee.

Veel telefoontjes en bezoekjes aan de apple winkel en de philips helpdesk hebben mij uiteindelijk doen besluiten de mini in de verkoop te zetten. Dit heb ik dus uiteindelijk gedaan en ik dacht er aan om zelf weer een HTPC in elkaar te zetten. In het verleden mijn game PC regelmatig verbonden met de TV om een film te kijken, altijd zonder problemen. Gister helemaal blij dat ik mijn onderdelen binnen heb gekregen en dat de HTPC zo stil als wat is en redelijk vlot door mijn SSD. Ik sta vanochtend op, doe de HTPC aan en de TV en heb sinds 11:30 alweer 3 keer hetzelfde probleem terug gekregen!

http://imageshack.us/photo/my-images/295/img0171wt.jpg/

Als iemand nog iets weet wat ik kan testen, heel graag! ik word gek om van het kastje naar de muur gezonden te worden door Philips of een ander bedrijf, ik ben ook best bereid om enkele apparatuur aan te schaffen. Ik heb ergens gelezen dat een HDMI output splitter misschien helpt, heb alleen nog geen bevestiging!

Alle hulp word zeeer gewaardeerd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:15

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Probeer eens een andere HDMI kabel. ;)
Echt raar vind ik het dat je je mini verkoopt maar niet eerst de kabel als de culprit uitsluit.... haha.

[ Voor 58% gewijzigd door CrankyGamerOG op 19-12-2011 13:16 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Ik ben nog vergeten te melden dat ik uiteraard eerst heb geprobeerd alle HDMI kabels te vervangen, andere poorten op mijn TV. Ik heb de HDMI kabel van mijn playstation 3 getest welke geen probleem had, geen oplossing, ook nog eens in de zelfde poort gestopt als de PS3. Ook geen oplossing.

Culprit? Dit komt me verder niet bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:15

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Ik heb me HDMI dus zeker uitgesloten als culprit ;)

3 kabels geprobeerd, zou het misschien nog te maken kunnen hebben met de verschillende HDMI versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315629

Vreemd dat je een kleur shift krijgt? Precies of de chroma kanalen verkeerd worden weergegeven? Heb je geen reset procedure voor je beeldscherm? Hue control? NTSC beeld formaat instellingen? Wat denkt de HTPC dat er aanhangt van beeldscherm? Bij handshake probleem heb je beeld of geen beeld, dacht ik?
Moet je niet een aangewezen HDMI poort gebruiken voor computers en dit dan ook zo instellen dat je dit ook zo gebruikt?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 315629 op 19-12-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144074

- Welke graphicscard heb je in je HTPC?
- Heb je de firmware van de TV al eens geprobeerd te updaten?
- Probeer of het uitmaakt als je de aparaten in een andere volgorde start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
@Jan Gruuthuse

Ik heb mijn TV al eens naar fabrieksinstellingen gereset. Hue control heb ik nog nooit van gehoord? ik gebruik de NTSC beeld formaat instellingen. De HTPC herkent mijn beeldscherm gewoon prima.

Ik heb inmiddels het vervagen van kleuren verholpen door een instelling in de catalyst controller, amd software. Alleen het af en toe zwart worden van het beeld van een aantal seconden blijft.

@Funkyfy

1. ik heb de amd a4-3400 processor er in
2.Ja ik heb een USBtje van philips gekregen met de nieuwste software.
3. Dit maakt helemaal geen verschil helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door SirMemeAlot op 19-12-2011 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315629

SirMemeAlot schreef op maandag 19 december 2011 @ 21:30:
@Jan Gruuthuse

Hue control heb ik nog nooit van gehoord? ik gebruik de NTSC beeld formaat instellingen.
Wikipedia: Hue of Wikipedia: Tint. Kan je niet gewoon PAL (Europees) gebruiken ipv NTSC ? gebruik je dan ook 60 Hz ipv 50 Hz beeld verversing, verslikt zich misschien daarop?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 315629 op 20-12-2011 07:56 ]

Pagina: 1