Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[SP2007] Meerdere SP-databases ophalen uit MSSQL

Pagina: 1
Acties:

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Wij hebben binnen onze organisatie een rijk verleden aan opgebouwde en afgebroken Sharepoint-omgevingen welke bovenal slecht gedocumenteerd zijn.

Één van die Sharepoint-omgevingen is momenteel nog in productie. Echter, de databases van de afgebroken Sharepoint-omgevingen staan nog steeds in onze databaseserver. Aan mij de taak om dit op te ruimen.

Nu is er door de hoeveelheden databases niet meer inzichtelijk welke SP-databases bij elkaar horen.
Mijn vraag is of er een mogelijkheid is om bijv. op die databases te query-en om te achterhalen welke Search, AdminContent en Content-databases bij welke Sharepoint-omgeving horen?

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-11 16:24

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Gewoon via Central Admin / Shared Services Provider controleren welke databases er allemaal gekoppeld zijn?

Zelf geen sysadmin oid dus weet niet of er hier "tooltjes" voor te vinden zijn (codeplex?).

Maar die enkele DB's opzoeken lijkt me niet al teveel werk :)

Wat je evt. nog zou kunnen doen is zelf een console applicatie schrijven die:

- Alle content DB's voor een bepaalde omgeving gaat ophalen ( de naam )
- Alle Search DB's gaat opzoeken
- Alle overige DB's die je nodig hebt

en vervolgens SQL vergelijken met deze output?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• fatshark
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11 17:01

fatshark

fat to da bone

Met farm report kan je veel config uit je farm halen

http://spsfarmreport.codeplex.com/

fat to da bone

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-11 10:56

DYX

Hier wordt gesuggereerd dat je het kan opzoeken doormiddel Central Admin -> Operations -> Perform a Backup en hier zou je moeten kunnen zien welke databases er gebruikt worden.

Ik heb het zelf niet even kunnen uitproberen aangezien ik alleen SP 2010 omgevingen heb staan lokaal