U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
Er zijn genoeg werkgevers die dat niet op prijs zouden stellen, lijkt me. En aangezien dit één van de weinige onderdelen is waarvoor betaald moet worden is de klant koning. Lijkt me niet dat VNU daarin meegaat.
Verwijderd
Ik zou het ook niet willen, ik bepaal mijn eigen strategie hoe ik reageer op een vacature en zal al helemaal niet een ander motiveren om te reageren.
We reviewen ook hard en software, bepalen of iets goed of slecht is en raten het product.ebia schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:47:
Er zijn genoeg werkgevers die dat niet op prijs zouden stellen, lijkt me. En aangezien dit één van de weinige onderdelen is waarvoor betaald moet worden is de klant koning. Lijkt me niet dat VNU daarin meegaat.
Deze lijn trek ik door. Transparantie bieden voor tweakers te willen solliciteren op een baan lijkt mij
een goed uitgangspunt.
Ik wil het voordeel van solliciteren bij de sollicitant leggen en niet alleen bij de werkgever.
Aanvullend gebeurd hetzelfde in 'wat verdient een tweaker / Gotter' en 'werken bij'
[ Voor 6% gewijzigd door utbone op 19-12-2011 12:03 ]
Verwijderd
Transperantie is goed, maar denk dat dit alleen geld voor de grote bedrijven, en laten we daar ook al topics voor hebben zoals werken bij Atos Origin etc..utbone schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:59:
[...]
We reviewen ook hard en software, bepalen of iets goed of slecht is en raten het product.
Deze lijn trek ik door. Transparantie bieden voor tweakers te willen solliciteren op een baan lijkt mij
een goed uitgangspunt.
Ik wil het voordeel van solliciteren bij de sollicitant leggen en niet alleen bij de werkgever.
Aanvullend gebeurd hetzelfde in 'wat verdient een tweaker / Gotter' en 'werken bij'
Wat heeft het voor zin om over een vacature voor een systeembeheerder bij een MKB te discussieren?
99 van de 100 bedrijven hebben alleen regionale bekendheid of zelfs dat nog niet eens.. Dan heb je een lijstje met functie eisen en ben je 1000x dezelfde discussie aan het voeren.
Met het grote verschil dat onze redactie/degene die er over schrijven veel ervaring hebben met het product dat ze reviewen. Dat ligt bij een sollicitatie wel een stukje anders. Je zou enkel inhoudelijk kunnen reageren op wat er in de vacaturetekst staat, maar wie ben jij om dat te bepalen? Als bedrijf x er van overtuigd is dat competenties y en z er voor nodig zijn, dan is dat hun zaak.utbone schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:59:
[...]
We reviewen ook hard en software, bepalen of iets goed of slecht is en raten het product.
een goed uitgangspunt.
Veel vacatures zijn ook kortlopend, waardoor informatie ook weer rap verdwijnt, en dat is zonde. Het is ook nog maar de vraag of iemand die een vraag die bij een vacature staat kan beantwoorden, ook toevallig langs de vacature komt
Ik ben zelf echter wel van mening dat er meer gedaan kan worden met Jobs, voornamelijk in de voorziening van informatie. Koppelingen maken met 'Ervaringen bij [bedrijf]'-topics zou daar een mooi iets voor zijn. Bijvoorbeeld bij vacatures van Capgemini kun je direct kijken naar ervaringen
Het is veel interessanter om een informatiepunt te maken, die in het algemeen de zaken die je aanhaalt bespreekt, ipv het op werkgeverniveau te bepalen. Vervolgens kan er hier en daar een verdiepingsslag worden gemaakt, maar daar zie ik eerder het forum als goed uitgangspunt voor
We gaan de komende tijd meer doen met jobs, zo heb ik onlangs vernomen.
Daarover kunnen we nog niets vertellen atm maar het wordt natuurlijk groots en epic.
[ Voor 42% gewijzigd door zeef op 19-12-2011 13:39 ]
Ik parkeer mijzelf en wacht het vuurwerk af ;-)zeef schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:38:
We gaan de komende tijd meer doen met jobs, zo heb ik onlangs vernomen.Daarover kunnen we nog niets vertellen atm maar het wordt natuurlijk groots en epic.
Dat zal nog wel even duren hoor. Ik vermoed einde 1e kwartaal 2012.
Pagina: 1