Abo Tele2 toestel van GSMWijzer.nl

Pagina: 1
Acties:

• Rexter2012
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-12-2025
Op 13/10/2011 nieuw mobiel toestel gekocht (Motorola Defy+) bij GSMWijzer.nl met abonnement bij Tele2 met internet. Er gaat veel mis bij Tele2, pas op 17/11/2011 kan ik bellen maar heb dan nog geen internet.Van het kastje naar de muur tussen Tele2 en GSMWijzer met beschuldigingen over en weer, het toestel is nu terug bij GSMWijzer die ook geen internet werkend kan krijgen en het toestel op gaat sturen ter reparatie (19/12/2011).Ik kan van GSMWijzer geen ander toestel krijgen (termijn verlopen zeggen ze) en ik kan niet van mijn contract af zeggen ze.Ook willen ze geen termijn aan de reparatie stellen.Ik kan nu dus ook niet meer bellen en weet niet voor hoelang.
GSMWijzer geeft aan dat het niet verstandig is om een ander toestel te kopen of een ander abonnement aan te gaan, wie kan mij vertellen wat ik het beste kan doen zodat ik snel weer kan bellen.

Groeten Rexter.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12
Ik zou de sim 's in een ander toestel proberen, kijken of je internet aan de praat kan krijgen. Als dat zo is dan ligt het aan het toestel. Je zult ze toch een enigszins redelijke termijn moeten geven om dit te fixen.

Ik zou per aangetekende post aangeven dat je maandag de 9e verwacht over een werkend toestel met sim te kunnen beschikken

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Rexter2012
@ Wijnands, Ik heb het toestel inclusief sim op moeten sturen, de sim krijg ik binnenkort terug, het toestel blijft ter reparatie, maar ik heb geen ander toestel om de sim te gebruiken:-(

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Voor een tientje of 15 euro een simpel dingetje via Marktplaats zodat je weer kunt bellen, zal toch niet onoverkomelijk zijn ?

Verwijderd

Je zou kunnen stellen dat er nog niet is geleverd wat er is overeengekomen. Wettelijk hebben ze daar afaik 30 dagen de tijd voor vanaf het moment van aankoop. In dit geval is men dus nog niet de verplichting nagekomen (je kunt niet bellen en internetten), dus denk ik dat je het recht hebt om te ontbinden.

Zoals altijd zal de winkel waarschijnlijk niet akkoord gaan met bovenstaande en zul je het moeten afdringen via hogere machten. Wat dat betreft is een minnelijke schikking waarschijnlijk beter. Geef aan dat ze zich niet zo makkelijk van hun verplichtingen kunnen onttrekken. Als je van het kastje naar de muur bent gestuurd dan heb je er reeds eerder melding van gemaakt. Als de termijn nu verstreken is, dan was die dat tijdens de eerste melding waarschijnlijk niet. Probeer daar eens op in te spelen.

• Rexter2012
@Mig29, Mijn inziens heb ik alleen met de verkopende partij, GSMWijzer.nl te maken, daar heb ik het product gekocht, bij wie het abonnement dan loopt doet volgens mij niet ter zake, dat zou GSMWijzer.nl moeten afhandelen met die provider maar dat doen ze niet.Telefonisch heb ik ze daar op gewezen maar zoals eerder aangegeven een ander toestel, een vervangend toestel en stop zetten/opschorten van het abonnement was allemaal niet mogelijk. Ik heb nu schriftelijk een garantie claim met de wettelijke regels neer gelegd waarbij ze binnen 2 weken moeten reageren. Bij een bestelling was de reactie tijd binnen 1 uur, het is nu nog steeds stil.
Dan val je als bedrijf toch vreselijk door de mand. Waar ik werk staat de klant centraal, daar komt uiteindelijk je salaris vandaan en ga je netwerken om een vaste tevreden klantenkring op te bouwen, dat hebben ze bij GSMWijzer.nl nog niet door, snelle jongens, snelle handel en wegwezen lijkt het wel.

Verwijderd

Dat probeer ik ook zeker niet te ontkrachten (hoewel als je onderstaande link leest, dan wordt het wat schimmiger), dus in dit geval zou ik bijna stellen de verkopende partij niet geleverd heeft wat je besteld hebt en om die reden moet je kunnen ontbinden. Nu nog even zoeken bij wie je dat moet claimen :P

Leesvoer: http://blog.iusmentis.com...-abonnement-met-computer/

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:44
Marly schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 03:21:
Voor een tientje of 15 euro een simpel dingetje via Marktplaats zodat je weer kunt bellen, zal toch niet onoverkomelijk zijn ?
Nog meer extra kosten maken omdat gsmwijzer het werk niet goed doet?
Dat zou ik uit principe dan dus al niet doen.

Verwijderd

Katerin schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 21:16:
[...]

Nog meer extra kosten maken omdat gsmwijzer het werk niet goed doet?
Dat zou ik uit principe dan dus al niet doen.
Principes... ai... dure dingen zijn dat. Ik zou voor 15 euro niet moeilijk gaan doen en ervoor kiezen om tenminste een mobiel te hebben. Maar verder heb je helemaal gelijk B)

• Rexter2012
Je wilt niet weten hoeveel tijd dit al gekost heeft met alle frustraties, dan heb ik het nog niet over de kosten gehad. Inmiddels heb ik contact gehad met nog een Motorola Defy+ bezitter met hetzelfde internet probleem maar dan Vodafone als provider. Dit toestel is gekocht bij www.studentmobiel.nl, toen ik keek bij de contact gegevens was het even schrikken, dit is dezelfde firma als GSMWijzer.nl. We hebben afgesproken om elkaar op de hoogte te houden over de voortgang en de te nemen stappen. Ik ben er al wel achter dat het een schimmige wereld is waar het abonnement als een zwaard van Damocles boven je hoofd hangt. Niet betalen is een vermelding bij BKR in Tiel en het maakt dan niet uit wie de schuldige is, als je maar blijft betalen (voor niet verleende diensten).
Pagina: 1