Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Speedtesten: Gelimiteerd?

Pagina: 1
Acties:

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:04

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Sinds dat ik Ziggo Z2 heb aangeschaft, valt me iets vreemds op:

Bij een speedtest via http://www.speedtest.nl/TestSuite/TestController.asp
Haal ik maximaal 22Mbit/sec down. Kan dit aan de server van de site liggen want via de meeste andere speedtesters zoals http://speedtest.ziggo.nl/ en http://speedtest.net/ haal ik gewoon wel de 30MB+.

Mijn PC is gewoon bekabeld.

Nog iets vreemds krijg ik met mijn laptop die via WifiN is verbonden: Soms haal ik 43Mbps. :') Dit, terwijl ik via de kabel dus nooit boven de 33Mbit/seconde ben geweest. Waar kan dat aan liggen? Foutcorrectie wellicht?

:w

Gulfstream G650

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-11 20:46
De speedtest van speedtest.nl is allang niet geloofwaardig meer. Als je een echte snelheidstest wil doen moet je gewoon ergens wat speedtestfiles opzoeken. Van die "1000mb.bin" bestanden. Het tweede is wel vreemd dat je via wifi meer haalt dan via de kabel.

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-11 15:16

basdej

OutSystems Consultant

gwn speedtest.bbned.nl gebruiken (:

Hoi.

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:04

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Wow, die bbnet 100MB bestanden zijn echt handig. :o Thanks.

Gulfstream G650

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-11 09:45

D33F

Tweelingtemmer

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn oude 100mbit(3com) switch. Haalde ook niet meer dan ~25 > 30mbit bekabeld terwijl ik via draadloos wel rond de 45 > 50 zat.

Na de pc direct op het modem te hebben aangesloten haalde ik opeens wel de volle 120mbit (extra).

Vond het zelf ook een raar probleem aangezien het cat5e kabels waren, gigabit nic, 100mbit switch dacht ik normaal gesproken toch wel minimaal 80mbit eruit te halen maar dit was dus niet het geval

Lies are obvious to read because the truth is already written

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jij hebt hetzelfde probleem gehad dat Speedtest.nl brak was dat je op wist te lossen door een andere switch te gebruiken?? 8)7

Volgens mij had jij last van iets heel anders (duplex mismatch gok ik zo 1-2-3) :z

Oslik blyat! Oslik!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-11 09:45

D33F

Tweelingtemmer

dion_b schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:39:
Jij hebt hetzelfde probleem gehad dat Speedtest.nl brak was dat je op wist te lossen door een andere switch te gebruiken?? 8)7

Volgens mij had jij last van iets heel anders (duplex mismatch gok ik zo 1-2-3) :z
Nee dat ik bedraad niet hoger uitkwam dan TS (met elk mogelijke speedtests dus) ;)

Verder gaf mijn oude 100mbit switch gewoon aan op full duplex te werken, daarbij heb ik de switch niet vervangen maar de pc's gewoon aan de poorten van het modem gehangen (zonder switch).. Uiteindelijk bleek het om een auto-negotiation fout te gaan van het modem waardoor deze niet goed samenwerkte met maar liefst 3 geteste 100mbit switches.

en daarbij probeerde ik ook maar van hulp te zijn mocht zijn probleem niet verholpen zijn bij de BBned speedtests.
maar goed..

[ Voor 20% gewijzigd door D33F op 19-12-2011 14:13 ]

Lies are obvious to read because the truth is already written

Pagina: 1