Bestelling geanuleerd na 30 dagen geld nog niet terug

Pagina: 1
Acties:

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:43
17 November 2011 heb ik mijn bestelling voor Skyrim geannuleerd bij een webshop, nu 30 dagen later heb ik nog steeds mijn geld niet teruggestort gekregen.

Inmiddels heb ik al meerdere mailtjes naar de desbetreffende webshop gestuurd welke netjes worden beantwoord maar het probleem niet word opgelost, het geld is nog steeds niet teruggestort.

Wat zijn mijn rechten en plichten bij een annulering van een bestelling? Ik heb reeds het volgende gevonden op google:
Afzender
[Naam]
[Adres]
[Postcode en woonplaats]
[E-mail]

Aan
[Naam]
[Adres]
[Postcode en plaats]

Betreft: Geld nog steeds niet terugontvangen
[Woonplaats, datum]

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb op [datum aankoop] een [product] bij u gekocht. Op [ datum terugsturen] heb ik binnen de bedenktijd dit product aan u terug gestuurd. Voor het product heb ik een bedrag van EUR [vooruitbetaalde bedrag invullen] betaald. Dit bedrag is inclusief de door u in rekening gebrachte verzendkosten. Tot op heden heb ik mijn betaling niet van u terug ontvangen.

Volgens de wet bent u verplicht om, binnen 30 dagen nadat u het product retour hebt ontvangen, het volledige aankoopbedrag (inclusief de verzendkosten) terug te betalen. Inmiddels is deze termijn verstreken.

Ik verzoek u om het openstaande bedrag van EUR [vooruit betaalde bedrag invullen] binnen acht dagen na dagtekening van deze brief te storten op rekeningnummer [rekeningnummer waarop u het bedrag wilt ontvangen] ten name van [uw naam invullen].

Indien het openstaande bedrag niet binnen de gestelde termijn op het genoemde rekeningnummer is bijgeschreven, zal ik verdere juridische stappen overwegen. Alle hieruit voortvloeiende kosten zal ik bij u in rekening brengen. Bovendien zal ik dan ook aanspraak maken op de wettelijke rente.

Ik hoop echter dat u het aankoopbedrag binnen de gestelde termijn terugbetaalt en hiermee juridische stappen achterwege kunnen blijven.

Met vriendelijke groet,

[Uw naam en handtekening]
Maar dit gaat over een product wat teruggestuurd is, voor de rest heb ik weinig kunnen vinden over mijn rechten bij een annulering van een bestelling. Het lijkt mij logisch dat voor het annuleren van een bestelling dezelfde regels gelden.

Zou iemand mij hier meer over kunnen vertellen?

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:47
Wat ik niet uit je verhaal kan opmaken:

- Was het product al geleverd ?
- Zo ja, hoe lang had je het ?

Je schrijft dat ze wel netjes beantwoorden op je emails, dus zou ik ze schriftelijk aanschrijven en ze in gebreken stellen. Hierin geef je een redelijke termijn op waarin je het bedrag terug op je rekening verwacht.
Ga er hier vanuit dat je alles binnen de gestelde termijn hebt terug gestuurd in goede staat etc.

[ Voor 60% gewijzigd door Yippie op 18-12-2011 23:53 ]

• thijssie
Staat er vrij duidelijk in ;)
17 November 2011 heb ik mijn bestelling voor Skyrim geannuleerd bij een webshop, nu 30 dagen later heb ik nog steeds mijn geld niet teruggestort gekregen.
Ik heb mijn bestelling geannuleerd omdat ze geen datum konden geven van leveren

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

• Yippie
thijssie schreef op zondag 18 december 2011 @ 23:53:
Staat er vrij duidelijk in ;)

[...]

Ik heb mijn bestelling geannuleerd omdat ze geen datum konden geven van leveren
Het is al laat, maar ik zie het niet staan.
Je schrijft dat je de bestelling hebt geannuleerd bij een webshop, waaruit ik niet kan opmaken of het bestelde reeds was geleverd..

Deze link kan je ook wat verder helpen, bijv. sinds Juni '11 is de termijn niet 30 dagen, maar 14 voor terugbetaling bij annulering.
Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

[ Voor 20% gewijzigd door Yippie op 18-12-2011 23:58 ]

Verwijderd

Yippie schreef op zondag 18 december 2011 @ 23:55:
[...]

Je schrijft dat je de bestelling hebt geannuleerd bij een webshop, waaruit ik niet kan opmaken of het bestelde reeds was geleverd..

Deze link kan je ook wat verder helpen, bijv. sinds Juni '11 is de termijn niet 30 dagen, maar 14 voor terugbetaling bij annulering.
Dat laatste is nog niet ingegaan, kan je ook lezen in het topic dat je zelf linkt.

• Yippie
Vond het zelf ook al raar, maar is dus in de maak.
Maar goed, wat schrijven ze dan in de email over de terugbetaling, en op de vraag waarom het 30 dagen later nog niet is overgemaakt ?

• thijssie
Dit werd er gezegd in de mail:
Wij zijn vorig weekend begonnen met het invoeren van de terugbetalingen van Skyrim. Wij hopen deze week de meeste terugbetalingen te hebben ingevoerd. De betalingen worden op volgorde van annuleren behandeld. Houdt u er alstublieft rekening mee dat het overschrijven enkele dagen kan duren. De partij van ons betalingssysteem neemt enkele dagen de tijd en wanneer er vervolgens nog tussen verschillende banken wordt overgeschreven, neemt dit vaak ook 3 werkdagen in beslag.
Het mag geen excuus zijn, maar het blijft ontzettend druk met annuleringen en problemen rondom Skyrim en we zitten nu ook precies in de periode voor de Sinterklaas. Maar zoals gezegd, er is nu iemand mee bezig om alle betalingen stuk voor stuk in te voeren. We hebben inmiddels rond of al over de 600 annuleringen, welke allemaal handmatig verwerkt moeten worden. Dit kost helaas meer tijd dan dat we gehoopt hadden.
Mijn excuses voor het ongemak.
Deze mail dateert echter alweer van 2 December.

Verwijderd

Hoe eerlijk wil je de mail hebben ?

Heel vervelend en zeer onprofessioneel maar ik zou toch proberen wat geduld te hebben.

En het als een les gebruiken en er nooit meer iets bestellen..

• thijssie
Toch lijkt het mij dat er een bepaald termijn is waarin moet worden terugbetaald. Na een maand moet het onderhand toch ook wel gelukt zijn om 600 annuleringen door te voeren, zijn er maar 20 per dag.

Verwijderd

Yippie schreef op zondag 18 december 2011 @ 23:55:
[...]

Bestelling annuleren is in mijn ogen dat je nog niets hebt ontvangen, anders is het toch bestelling teruggestuurd.. Snappie?

• thijssie
Wat mij nu nog steeds niet is duidelijk geworden wat mijn rechten zijn. Ik meen namelijk dat ik na 30 dagen recht heb op rente op het terug te betalen bedrag.

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01 14:56
thijssie schreef op maandag 19 december 2011 @ 18:48:
Wat mij nu nog steeds niet is duidelijk geworden wat mijn rechten zijn. Ik meen namelijk dat ik na 30 dagen recht heb op rente op het terug te betalen bedrag.
Begin ze eerst maar eens in gebreke te stellen voordat je rente gaat eisen...

• thijssie
Het lijkt erop dat ze dit forum lezen :P heb vandaag mijn geld teruggestort gekregen.

Problem solved :) er kan dus een slotje op

Pagina: 1