Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Foxconn moederbord - onbekend apparaat

Pagina: 1
Acties:

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-11 10:31

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Goedenavond Tweakers,

Ik heb een (vrij simpel) probleempje maar ik kom er maar niet uit. Ik heb hier een wat ouder desktopje met een Foxconn K8M890M2MB-RS2H moederbord. Deze heb ik geherinstalleerd (Windows 7 32bit).
Windows 7 vond alle drivers behalve het onbekende apparaat met hardware ID 'ACPI\PNP0510'. Nu ben ik gaan zoeken naar drivers op de website van Foxconn ( http://www.foxconnchannel.com/support/downloads.aspx ).

Daar vond ik de LAN, audio, video en chipset drivers. Ik dacht ik probeer de chipset drivers te installeren maar deze waren niet geschikt voor Windos 7. Ik heb de desktop opengeschroefd en er hangt niks bijzonders aan het moederbord, iig niks in de pci sloten.

Ik heb wat gezocht op het hardware id nummer en dan kom ik steeds tegen dat het om een infra (infrarood) apparaat gaat.

Het vreemde is dat ik een tijd terug ook al Windows 7 op deze desktop heb geïnstalleerd en ik toen wel alle drivers heb kunnen installeren (geen meldingen van onbekende apparaten in apparaat beheer). Het moet dus wel mogelijk zijn, ik kan me alleen niet meer herinneren wat ik toen heb gedaan/hoe ik het heb opgelost. :s

Iemand een idee/suggestie?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Je bent al helemaal up to date met alle Windows Updates? Ook geen openstaande optionele updates meer die een rol kunnen spelen?

Desktop | Server | Laptop

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-11 11:13

eagle00789

Est. November 2005

ACPI\PNP0510 duid op een IRDA adapter. Kijk eens in je bios naar een IRDA instelling. indien deze is ingeschakeld, schakel hem dan uit om dit probleem te verhelpen

Verwijderd

eagle00789 schreef op maandag 19 december 2011 @ 08:13:
ACPI\PNP0510 duid op een IRDA adapter. Kijk eens in je bios naar een IRDA instelling. indien deze is ingeschakeld, schakel hem dan uit om dit probleem te verhelpen
OF zoek gewoon naar de juiste apparaten, dan behoud je je iig de mogelijkheid om er gebruik van te kunnen maken. :)
Tuurlijk, je kunt het apparaat ook uitschakelen, als je echt 'last' hebt van het feit dat een enkele driver niet kan worden gevonden.. Je kunt hem ook gewoon laten voor wat het is.. (en ondertussen drivers uitproberen, mochten ze niet snel te vinden zijn)

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-11 09:37
Gebruik je de optie "energie beheer" wil je dat de HD uit gaat als hij niks aan het doen is? Zonee uit zetten in de bios dan. Ik moet zeggen dat ik met APCI ook altijd problemen heb met drivers. Dus ik negeer het ook :P

Mijn MB ondersteunt ook geen win7 dus ook geen drivers hiervoor.

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:41

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Probeer anders http://driverpacks.net/ om op deze manier drivers te installeren. Werkt over het algemeen perfect om exotisch of oudere hardware aan de praat te krijgen.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-11 10:31

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, sorry dat ik laat reageer, ik moest laat werken vandaag.
Rupie schreef op maandag 19 december 2011 @ 07:54:
Je bent al helemaal up to date met alle Windows Updates? Ook geen openstaande optionele updates meer die een rol kunnen spelen?
Jep, compleet up to date, inclusief optionele updates.
eagle00789 schreef op maandag 19 december 2011 @ 08:13:
Heb de bios compleet door gespit, geen IRDA optie te vinden, dit zou in principe onder 'Integrated Peripherals' moeten vallen toch?
Killertjuh schreef op maandag 19 december 2011 @ 08:22:
Gebruik je de optie "energie beheer" wil je dat de HD uit gaat als hij niks aan het doen is? Zonee uit zetten in de bios dan. Ik moet zeggen dat ik met APCI ook altijd problemen heb met drivers. Dus ik negeer het ook :P

Mijn MB ondersteunt ook geen win7 dus ook geen drivers hiervoor.
Bedankt, maar wat hebben de APCI instellingen precies met dit apparaat te maken? Als ik APCI trouwens uitschakel in de bios boot Windows niet meer.
BadpunK schreef op maandag 19 december 2011 @ 09:34:
Probeer anders http://driverpacks.net/ om op deze manier drivers te installeren. Werkt over het algemeen perfect om exotisch of oudere hardware aan de praat te krijgen.
Thanks, zal die site eens even doorzoeken.
Pagina: 1