Hallo Tweakers,
Ik zit met een probleem waar ik geen oplossing voor lijk te kunnen vinden.
Tijdens het game (Guildwars b.v.) op mijn laptop loop ik regelmatig tegen scherm freeze's aan.
De game draait vloeiend en op maxfps. (is een oud spel)
Laptop specs:
Acer Aspire 5741G
Intel Core i5 430M (2,27ghz)
Nvidia Geforce GT320M
6GB DDR3
640GB hdd
Ik heb werkelijk van alles geprobeerd.. herinstallatie van Windows 7 (diverse keren).
De uitgebrachte nvidia drivers van de GT320M van het begin tot het einde getest, allen idem.
Ook zonder de installatie van een anti-virus loop ik tegen hetzelfde probleem aan.
Vervolgens maar ter test Realtemp aangezet en tot de constatering gekomen dat wanneer mijn scherm freezed tijdens game mijn mhz van circa 2400+ een dropdown heeft naar 15/16/1700 mhz.
De temp van de CPU is circa 50/60 graden tijdens het game en die moment opname.
Op toms hardware kom ik mensen tegen die tegen hetzelfde probleem aanlopen maar hier geen van allen een oplossing voor hebben.. (link)
Speedstepping is niet aan/uit te zetten in de bios.
Help me out!
Ik zit met een probleem waar ik geen oplossing voor lijk te kunnen vinden.
Tijdens het game (Guildwars b.v.) op mijn laptop loop ik regelmatig tegen scherm freeze's aan.
De game draait vloeiend en op maxfps. (is een oud spel)
Laptop specs:
Acer Aspire 5741G
Intel Core i5 430M (2,27ghz)
Nvidia Geforce GT320M
6GB DDR3
640GB hdd
Ik heb werkelijk van alles geprobeerd.. herinstallatie van Windows 7 (diverse keren).
De uitgebrachte nvidia drivers van de GT320M van het begin tot het einde getest, allen idem.
Ook zonder de installatie van een anti-virus loop ik tegen hetzelfde probleem aan.
Vervolgens maar ter test Realtemp aangezet en tot de constatering gekomen dat wanneer mijn scherm freezed tijdens game mijn mhz van circa 2400+ een dropdown heeft naar 15/16/1700 mhz.
De temp van de CPU is circa 50/60 graden tijdens het game en die moment opname.
Op toms hardware kom ik mensen tegen die tegen hetzelfde probleem aanlopen maar hier geen van allen een oplossing voor hebben.. (link)
Speedstepping is niet aan/uit te zetten in de bios.
Help me out!