Upgrade XP via Vista naar W7.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Onder andere in verband met een geplande upgrade van mijn hoofdcomputer (als de processor die ik wil hebben eindelijk eens leverbaar wordt :/ ) ben ik benieuwd of hier mensen ervaring hebben met het upgraden van een XP installatie naar W7. Voor zover ik weet kan dat niet direct tenzij daar ook een trucje voor is dat ik nog niet ben tegengekomen (dan hou ik me aanbevolen) maar zul je eerst naar Vista moeten upgraden als tussenstap en van daaruit weer door naar W7.

Nu weet ik dat er hopen mensen zijn die meteen willen roepen dat ik dat niet moet willen maar dat ik een verse installatie moet doen maar die mensen verzoek ik vriendelijk doch dringend hun impulsen te bedwingen en vrolijk door te klikken naar andere topics. En laten we wel wezen. Het is ook gewoon interessant om uit te proberen of het lukt.

Tweakers... niet waar? ;)

Een XP installatie naar een ander moederbord overzetten heb ik wel eerder succesvol gedaan en dat moet met een repair install waarbij alle hardware wordt gedetecteerd en de drivers worden geïnstalleerd in principe gewoon kunnen mits alle XP drivers beschikbaar zijn maar de volgende twee stappen zijn nieuw voor mij.

Wie heeft dit eerder gedaan en wil zijn/haar ervaringen even delen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-10 19:04

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Waarom via Vista? Je kunt toch ook direct van XP naar Win7 toe (afhankelijk van de versies)? Dat bespaart je al een hoop gedoe, denk ik.

Edit: wellicht dat dit je kan helpen, nog: http://windows.microsoft....-xp-to-windows-7?T1=tab06

[ Voor 34% gewijzigd door Bastiaan op 18-12-2011 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
In principe, als de hardware compatible is met Windows 7, dan moet een upgrade van xp> vista geen probleem opleveren,evenmin een upgrade van vista > windows 7.

Vista > Windows 7 is zowieso niet zo'n bevalling, xp > vista is wat minder efficient, maar kan wel werken.

Maak even een degelijke backup van je XP instalatie voordat je begint, eenmaal geupgrade is downgraden geen optie meer, als het al lukt :)

Leuke test! zeker proberen, goeie backup maken en je kan altijd terug.

Hou er rekening mee dat als je XP draait, je pc het zwaarder gaat hebben met windows 7, vooral als je ook nog een oude instalatie upgrade, dat werkt dan nog eens extra mee.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Schijnt prima te kunnen hoor, zie bijv.:

http://rasteri.blogspot.c...rading-through-every.html
Chain of fools : Upgrading through every version of Windows
Here is a video presentation covering an experiment I recently performed, in which I upgraded through every major version of Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Volgens mij kun je inderdaad gewoon in 1 keer Win7 er overheen gooien. Gewoon proberen, werkt het niet krijg je vanzelf een melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
Ik doe altijd een schone installatie met men Windows7 DVD. Ik heb ook een Win7 upgrade gekocht aangezien ik Vista al had maar heb het nie zo op upgrades dus ik doe gewoon een nieuwe install met een kleine aanpassing in het registry is dit geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
ik zou gewoon een 'clean install' doen als ik jou was dan is de kans op problemen erg klein

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

Pagina: 1