Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Chromebook aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

• Brian1454
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-06-2017
Aangezien ik geen actief topic meer kan vinden over Chromebook en ik er de laatste maanden eigenlijk bar weinig over heb gehoord zou ik graag willen weten hoe het nu zit met de Chromebook.
Aan hand van dit topic kwam ik op het idee om mijn zus (die volgend jaar een laptop nodig heeft voor haar studie aan de universiteit) misschien een Chromebook aan te raden.

Wat ik er tot nu toe van weet is dat het zeer snel is en eigenlijk perfect is voor mensen die studeren en vaak op het internet zitten.
Alleen een erg duidelijk minpunt is toch wel de 'software' op ChromeOS, wat eigenlijk alleen bestaat uit een paar officiële apps van Google en veel apps gemaakt door developers zelf.
wat biedt ChromeOS voor standaartsoftware om bijvoorbeeld documenten te lezen of media af te spelen?
Ook vraag ik me uit wat je nu eigenlijk voor je geld krijgt bij een Chromebook: wat geeft Google je voor diensten als je een Chromebook koopt? denk dan bijvoorbeeld aan de cloudopslag die ze beloven maar waar ik maar weinig duidelijkheid over kan krijgen.

Mensen met ervaring met Chromebook? ik hoor het graag

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Studie aan de universiteit is over het algemeen ook groeps-werk waarbij je dus te maken krijgt met mensen die in Word/Excel werken. Kom je dan aan met een chromebook is het veel lastiger om samen te werken, sowieso is het met behoud van layout al amper te doen omdat alles via google docs moet lopen.

Ow en uiteraard ben je zonder internet nergens aangezien alles in de cloud bij google staat. Al met al is het idee van een chromebook leuk, snel/goedkoop en lange op een accu werken maar in de praktijk is het een net-niet oplossing naar mijn idee. Dan ben je beter af met een ultraportable met AMD E350/E450 erin, zijn ongeveer net zo duur met meer prestaties en gewoon normaal windows erop.

• dikkiedikzak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 16:45
Bij laptopshop staan ze al maanden bij de best verkochte netbooks, ik werk prive vaak in google docs en als je enkel tekst en af en toe een tabel moet maken is het een prima applicatie.
Ga je veel samenwerken met mensen die voornamelijk in een microsoft-omgeving werken dan moet je inderdaad goed nadenken of je een "gewone" laptop koopt.(bijv onderstaand type Asus)

pricewatch: Asus Eee PC 1215B-BLK216M

Mijn ervaring met de opslagruimte is positief(7G voor Gmail en voor docs kun je voor een paar dollar zoveel Gb kopen als je wil)

Je kunt ook nadenken over hoe er wordt gewerkt, veel in fysieke groepen of virtuele groepen. Anders kun je overwegen om thuis een goede desktop neer te zetten in combinatie met een tablet of smartphone.

[ Voor 20% gewijzigd door dikkiedikzak op 20-12-2011 08:27 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:23

JT

VETAK y0

Brian1454 schreef op zondag 18 december 2011 @ 21:09:
Aangezien ik geen actief topic meer kan vinden over Chromebook en ik er de laatste maanden eigenlijk bar weinig over heb gehoord zou ik graag willen weten hoe het nu zit met de Chromebook.
Aan hand van dit topic kwam ik op het idee om mijn zus (die volgend jaar een laptop nodig heeft voor haar studie aan de universiteit) misschien een Chromebook aan te raden.

Wat ik er tot nu toe van weet is dat het zeer snel is en eigenlijk perfect is voor mensen die studeren en vaak op het internet zitten.
Alleen een erg duidelijk minpunt is toch wel de 'software' op ChromeOS, wat eigenlijk alleen bestaat uit een paar officiële apps van Google en veel apps gemaakt door developers zelf.
wat biedt ChromeOS voor standaartsoftware om bijvoorbeeld documenten te lezen of media af te spelen?
Ook vraag ik me uit wat je nu eigenlijk voor je geld krijgt bij een Chromebook: wat geeft Google je voor diensten als je een Chromebook koopt? denk dan bijvoorbeeld aan de cloudopslag die ze beloven maar waar ik maar weinig duidelijkheid over kan krijgen.

Mensen met ervaring met Chromebook? ik hoor het graag
Wat bied een chromebook meer dan een normale laptop in dat prijsgebied? Volgens mij 3G maar daar staat tegenover dat je die ook nodig hebt omdat je anders buitenshuis bijv in de trein niet kan werken. Verder zie ik eigenlijk alleen maar nadelen tov een laptop zoals hierboven aangedragen. Dat is wat mij betreft het hele probleem met de Chromebook, het bied niet echt voordelen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Google docs is leuk maar geavanceerde functies van Word gaan dus niet meer werken.. iets wat verschrikkelijk irritant is met samenwerken.

Aangezien het voor je zus is zou ik het zeker niet doen, er even van uitgaand dat ze geen 'tweaker' c.q. geavanceerde gebruiker is (anders had je haar niet hoeven adviseren) zal de incompatibiliteit enkel irritatie opwekken.

Scientia potentia est