Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
zelf denk ik dat dat komt vanwege het eerste 4.3 inch scherm, en dat er mw op zat. veel mensen willen (en wouden) naar een ander os. Een ander ding is dat de specs helemaal niet slecht zijn.
Het heeft te maken met de hardware en unieke drivers.. Windows Phone 6.5 ondersteund zelfs geen capacitieve schermen, maar doordat de HD2 driver dat wel ondersteund draait hij beter op android.
Hoe Linux is geschreven is het mogelijk het te draaien op een Windows systeem, maar andersom niet.. Daarom is HD2 de enige smartphone die aan de eisen om meerdere OS'en te draaien voldoet.
Hoe Linux is geschreven is het mogelijk het te draaien op een Windows systeem, maar andersom niet.. Daarom is HD2 de enige smartphone die aan de eisen om meerdere OS'en te draaien voldoet.
Volgens mij zijn er geen alternatieven die zowel wimo6.5, WP7 en android (2.2, 2.3 en bijna 4.0) vlekkeloos draaien.
Kan me niet voorstellen dat iemand nu nog op wimo6.5 zit te wachten, dus eigenlijk zoek je dan een toestel dat WP7 en android goed draait... WP7 is dan de beperkende factor, vooral door de resolutie restrictie(480*800).
Ik denk dat je jezelf vooral moet afvragen of je WP7 belangrijk vind (aangezien je dit ook in het android forum post).
Wellicht is de galaxy nexus (of de nexus s als je wat goedkoper wilt) de beste optie voor je, daar zullen het snelste updates van google voor beschikbaar zijn, en waarschijnlijk ook van alternatieve android bakkers als CM en MIUI
Ik hoop ook dat mijn HD2 het nog lang volhoud, ik ben er naar bijna 2 jaar nog niet op uitgekeken en qua hardware kan hij ook nog prima mee, binnenkort komt er waarschijnlijk een galaxy nexus, als ik kan verlengen, maar dan kan ik helemaal los gaan met flashen op mijn HD2
(nu moet het wel een beetje blijven werken, omdat dit mijn zakelijke toestel is
)
Kan me niet voorstellen dat iemand nu nog op wimo6.5 zit te wachten, dus eigenlijk zoek je dan een toestel dat WP7 en android goed draait... WP7 is dan de beperkende factor, vooral door de resolutie restrictie(480*800).
Ik denk dat je jezelf vooral moet afvragen of je WP7 belangrijk vind (aangezien je dit ook in het android forum post).
Wellicht is de galaxy nexus (of de nexus s als je wat goedkoper wilt) de beste optie voor je, daar zullen het snelste updates van google voor beschikbaar zijn, en waarschijnlijk ook van alternatieve android bakkers als CM en MIUI
Ik hoop ook dat mijn HD2 het nog lang volhoud, ik ben er naar bijna 2 jaar nog niet op uitgekeken en qua hardware kan hij ook nog prima mee, binnenkort komt er waarschijnlijk een galaxy nexus, als ik kan verlengen, maar dan kan ik helemaal los gaan met flashen op mijn HD2
[ Voor 20% gewijzigd door Prulleman op 20-12-2011 13:44 ]
Dat klopt niet helemaal. Het is zeker wel mogelijk om Linux of Windows op elkaars toestellen te laten draaien. Hetzelfde dat het mogelijk zou kunnen zijn om Android op een BlackBerry te laten draaien, maar daarvoor moet je wel drivers en een bootloader hebben die je kunt aanpassen. Echter is deze bij Windows Phone toestellen (eigenlijk altijd) gesloten, waardoor ontwikkeling erg lastig gaat.roelg90 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 10:06:
Het heeft te maken met de hardware en unieke drivers.. Windows Phone 6.5 ondersteund zelfs geen capacitieve schermen, maar doordat de HD2 driver dat wel ondersteund draait hij beter op android.
Een voorbeeld hiervan is de iPhone-Android port, deze is ook minder succesvol omdat er geen drivers beschikbaar zijn voor de gebruikte hardware, waardoor niet alles goed kan werken.
De HD2 is uniek door de community en door vergelijkbare hardware. De Qualcomm processor bijvoorbeeld wordt in heel veel andere toestellen met Android toegepast. En zo nog veel meer onderdelen. Terwijl de HD2 ook erg op de HD7 lijkt, wat een Windows Phone toestel is. Zodoende heeft men Android en Windows Phone kunnen porten. Meego is daarnaast weer op dezelfde Linux kernel gebouwd als Android, dus dat werkt dan ook
De laatste factor is dat de HD2 initieel heel high-end was, terwijl de rest van de markt lichtelijk stil stond. Daarnaast werd de telefoon op het einde van z'n carrière erg goedkoop vanwege de Windows Mobile software. Komt er nog een HD2? Geen idee, misschien wel...
Android, 2.3 Windows CE 6.0 en Windows Mobile 6.5:
nieuws: Bedrijf introduceert stevige smartphone met Android en Windows
nieuws: Bedrijf introduceert stevige smartphone met Android en Windows
Pagina: 1