Toon posts:

Opzetten netwerk incl media

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste experts,

ik loop al een tijd met de wens rond om een goed netwerk thuis te krijgen waarmee ik mijn bestanden centraal opsla en dmv meerdere media kan bekijken. Ik heb hier echter niet voldoende verstand van om dit te regelen. Daarom roep ik jullie hulp in. Is dit een vraag die ik hier zou kunnen neerleggen? Zo ja, dan hieronder het probleem.

Alvast bedankt!!

Groet, Carolien

Wens: bestanden (film, foto, muziek etc) centraal opslaan en kunnen benaderen dmv meerdere media.Liefst zo veel mogelijk draadloos te benaderen uiteraard.

Huidige situatie: alle media staat nu deels op een externe harde schijf en deels op een laptop.

Aanwezig aan hardware: router van thomson, humax-decoder (van ziggo), cinemaset (tevens verbinden met) tv, laptop, smartphone.
Software: deels gebruik van apple, dus graag compatible

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 12:57

Geckoo

Good news, everyone!

gooit een nas neer en je bent klaar?
je kan overal bij en kan via je accespoint dit allemaal draadloos benaderen...

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al schreef...weinig verstand...kun je dat toelichten? :P

Verwijderd

Topicstarter
Kleine aanvulling: kan dat dan ook aangesloten worden op mijn cinemaset of tv?

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ja, indien deze over de juiste aansluitingen beschikken kan dat. Het is hier echter niet de bedoeling dat je hier zomaar je vraag neerzet zonder zelf onderzoek te doen. Met een beetje wat zoekwerk kan je zelf in korte tijd al heel veel leren over de mogelijkheid of in ieder geval een beetje een idee krijgen wat waar overal mee mogelijk is.

[ Voor 8% gewijzigd door Dick op 18-12-2011 20:02 ]

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 19:46
zoek anders es op google of wikipedia naar nas, of mediacenter ;)

Verwijderd

Topicstarter
Beste Dick,

heel begrijpelijk. Het vervelende is dat ik niet goed weet hoe ik zelf tot een goede oplossing kan komen. :X Ik help zelf al verschillende dingen onderzocht:
- router als basis voor het netwerk
- NAS
- xbox achtige zaken

Maar ik kom er niet verder uit, want er zijn zoveel mogelijkheden en bijbehorende voor/nadelen. Weet ook niet of er sites zijn waar je zulke vraagstukken neer kan leggen, of zelf iemand in kan schakelen hiervoor.

Ik zal in ieder geval verder zoeken. Bedankt voor de info en groet! :w

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je kan bijvoorbeeld op deze wikipedia pagina al lezen wat een NAS ongeveer inhoud, in feite is het weinig meer dan een dedicated apparaat voor de opslag van bestanden welke benaderbaar zijn via het netwerk waarbij sommigen nog een aantal extra functies bieden. Waar jij in feite naar op zoek bent is een mediaspeler met NAS functionaliteit of een losse NAS en mediaplayer welke je weer op elkaar kan aansluiten. Kijk hiervoor bijvoorbeeld eens naar dit soort apparaten.

Succes!

Verwijderd

En anders even naar de winkel voor advies, bij een computerwinkel of Media Markt willen ze je wel op weg helpen :)

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
lk zou het eerder zoeken in een netwerk mediaplayer met een ingebouwde harde schijf, bv de Mede8er500x2 met bv een 2 TB hdd erin. Kun je aanroepen vanaf je hele netwerk, maar het spelen naar je TV doe je dan lekker makkelijk via de mediaplayer die speelt tenminste zo'n beetje alles af en dat zal je TV uit zichtzelf niet doen.

Als je met een NAS aan de slag gaat zul je daar wel tegenaan lopen en koop je later wellicht alsnog een mediaplayer (zonder hdd erin kan dan ook). Een NAS kan dan wel meer maar dat ga je allemaal toch niet gebruiken schat ik zo in dus waarom moeilijk doen.

Wel de player bedraad aan je netwerk hangen, draadloos is veel lastiger om fatsoenlijk werkend te krijgen, en bedraad kun je ook de grotere bestanden vloeiend afspelen.
Pagina: 1