MSI Radeon HD6850 1GB Cyclone Power Edition gaat dit lukken?

Pagina: 1
Acties:

• misterpd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-11-2023
Kunnen jullie mij hulp bieden met het onderstaande probleem:

Op tweakers zag ik de MSI HD8650 Cyclone Power staan, en deze kwam in de testen en reviews goed naar voren. Ik ben namelijk op zoek naar een goede videokaart voor max 150 euro.
Momenteel heb ik VGA Gefore 9800 GT, deze voldeed eigenlijk prima, maar is nu best verouderd.
Spellen als Battlefield 3 is zijn bijna niet speelbaar, en Skyrim kan ik alleen op medium quality spelen.

Tijd voor een nieuwe video kaart dus.

Over de videokaart ben ik het wel eens, alleen weet ik niet op deze in mijn huidige pc gaat passen/werken.

Dit zijn mijn gegevens van mijn huidige pc:

Voeding:CooMas RealPower M 620W ATX2
Processor: Int Q8400 775 2600 BOX1333 4M
Moederboard: GiBy nF7100 F
Geheugen: 4GB XTC Plat K2 OCZ

Op het moederboard zitten de volgende aansluitingen:

PCI-e 1x, PCI-e 16x, 2x PCI 2.3
D-Sub (VGA), DVI-D, HDMI
2x PS/2

Nu zag ik op de specs voor de videokaart staan dat er 2 x PCI-e 16x aansluiting moet wezen.
Dus dat word een nieuw moederboard..? Tips..?
Zal mijn voeding geen problemen hebben met deze videokaart, of moet die ook vervangen worden door en betere.?

PS: Ik heb een HDMI Beeldscherm die ik ook HD wil gaan gebruiken, kan dit zonder HDMI kabel.?

Ik hoor het graag van jullie.

Thanx!
_/-\o_

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

er staat pci-e 2.x 16x
dus 1x een pci-e 16 aansluiting van het type 2.x/2.0/2.1

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• misterpd
Oke, Chucky maar nu is mij nog niet duidelijk of hij gaat passen of niet.

Ik heb een PCI 2.3 aansluiting, gaat dat niet passen dan..?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ja dat gaat gewoon passen.
zolang het maar geen pci-e 1.x aansluiting is. hoewel dat ook meestal gewoon werkt.

wel de pci-e versie en niet naar de pci versie kijken ;)

[ Voor 21% gewijzigd door chucky666 op 18-12-2011 18:42 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nee, dat gaat niet passen. In een PCI slot kun je geen PCIekaarten stoppen.

• misterpd
Oke, dat is goed om te horen, en qua voeding zit ik ook goed..?
En heb ik een HDMI Kabel nodig om HD mijn monitor te gebruiken of kan het ook met VGA?

Thanx

EDIT: Raad jij aan een nieuw moederboard te kopen, of kan ik gewoon mijn huidige gebruiken.?

[ Voor 23% gewijzigd door misterpd op 18-12-2011 18:45 ]

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:30
ik raad je aan om een 6870 aan te schaffen, deze kaart is nog net een stukje sneller en past nog binnen je budget. kwa aansluitingen in e pc moet dat allemaal gewoon lukken.

wel haal je veel dingen doorelkaar.
zo gaat deze videokaart op 1 stroom aansluiting van 6 pins.
de kaart wil bij voorkeur op een pci-e 16x slot met versie 2. nogwat maar ik draai een 6850 op een pci-e 2.0 poort zonder problemen.

merk maakt niet veel uit als er maar een NIET standaard koeler opzit en eventueel wat langere garantie.
zelfde type kaart van verschillende merken doen toch nooit veel voor elkaar onder zeker wanneer je niet gaat overclocken.

• misterpd
Dezejongeman:

Jij zou dus eerder voor deze gaan:

MSI R6870-2PM2D1GD5

pricewatch: MSI R6870-2PM2D1GD5/OC

GPU klok-frequentie 900 MHz
Geheugen-klokfrequentie 1050 MHz GDDR5 (4200 MHz effectief)
Geheugenbus 256-bits
Shaders 1120
TDP Load: 120 Watt Idle: 20 Watt
Productieproces 40nm
Texture Units 56
Voeding 2x PEG 6pin
Aansluiting PCI-e x16 2.1
Lengte 24,5 centimeter

En die moet dus wel naadloos in mijn huidige pc te proppen zijn..?

[ Voor 33% gewijzigd door misterpd op 18-12-2011 19:33 ]

• misterpd
Even een update.

Na de tip van 'Dezejongeman' heb ik besloten de MSI R6870 te kopen.
Als het meezit is deze morgen binnen.

Alleen rest mij nog de vraag, of ik nu een HDMI kabel nodig heb om HD te kijken, of dat ik dit gewoon met mijn VGA kabel kan doen.

Ik hoor het graag van jullie.

Verwijderd

In principe kan je met een vga kabel HD kijken, maar ik raad je toch aan om een hdmi kabeltje aan te schaffen aangezien dit meestal toch net iets scherper is, dit komt doordat voor de vga-output het signaal wordt omgezet van digitaal naar analoog wat zorgt voor een iets minder scherp beeld. Verder is een voordeel van hdmi dat je er ook audio mee kan doorvoeren, waar vga alleen video doet.

• misterpd
Vandaag kwam mijn nieuwe videokaart binnen.

Ik heb hem aangesloten, en hij paste gewoon in het slot waar mijn oude videokaart zat.

Ik kwam erachter dat ik voorheen altijd mijn monitor op mijn moederbord aansloot.
Was allemaal geen probleem met mijn vorige videokaart.

Ik heb mijn beeldscherm eerst aangesloten op mijn moederbord, zoals ik mijn oude videokaart ook had zitten.
Mijn computer gebruikt nu niet mijn nieuwe videokaart, maar de videokaart die op mijn moederbord zit.
Daarna heb ik geprobeerd om mijn monitor op mijn videokaart aan te sluiten, maar dit had ook geen resultaat.
Mijn monitor gaf op de DVI stand aan dat er geen signaal was, hij vond de aansluiting dus wel, maar kon geen signaal geven. Op de andere standen geef hij aan dat er geen kabel aangesloten was.

Heeft iemand een oplossing hoe ik mijn nieuwe videokaart kan gebruiken.

Ik snap er namelijk niks meer van.

Thanxs

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-02 18:45

RyuuPro

That Damn Fly

Heb je wel de drivers voor je videokaart gedownload (game.amd.com als het klopt) en geïnstalleerd?
Anders gaat die hem natuurlijk niet herkennen.
(En soms moet je ook in je BIOS nog ff omzetten dat je moederbord de onboard kaart niet moet pakken.)

Kaze Ni Nare

• misterpd
RyuuPro, bedoel jij dat ik mijn nieuwe videokaart gewoon op mijn moederboard moet aansluiten.?
Hij geeft nu namelijk aan dat mijn pc de videokaart van mijn moederbord gebruikt.

En hoe stel ik in mijn BIOS in dat hij mijn onboard kaart niet gebruikt..?

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Ehm, werd er ipv je 9800 niet ook al je onboard kaart gebruikt?

• misterpd
Nope, dxdiag gaf aan dat mijn 9800gt gebruikt werkt, configratie scherm stond ook dat 9800 gt gebruikt werd.

• misterpd
Excuses, ik dacht dat ik voorheen mijn monitor aan mijn moederbord vast maakte, maar ik zag net op mijn oude videokaart de ingang zitten waar ik hem toen de tijd aan vast maakte, ik was in de war met de aansluiting van het moederbord.

Het kan inderdaad niet dat je een andere videokaart dan de onboard kaart gebruikt als je op je moederbord aangesloten zit.

• misterpd
Nadat mij videokaart goed werkt heb ik het volgende probleem:

Graphics zijn goed, maar mij pc is nu ineens aardig traag geworden.

Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen, mischien aan mijn werkgeheugen:

D2 4GB 800-544 XTC Plat K2 OCZ

Thankx

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2025
aan het geheugen zal het niet liggen. Door een andere videokaart zal je computer niet langzamer moeten worden. Je kan denk ik het beste kijken naar de drivers. Heb je de ouder driver goed ge-uninstalled? en daarna de nieuwe kaart erin gedaan? En pas daarna de nieuwe drivers geinstalleerd?

Uninstall anders je videokaartdrivers eens (vaak een paar keer, tot je bij de standaard windows drivers uitkomt) en installeer dan de laatste drivers van ATI.

• misterpd
Ik heb de videokaart geinstaleerd en daarna gelijk de nieuwste driver geinstaleerd.
Hieronder de test resultaten van 3dmark:

http://3dmark.com/3dm11/2402381

Wat ik bedoel met traag is dat, in games hij op zich wel goed presteerd bijna vlekkeloos, (Skyrim, Batman Arkham City) maar in het openen van bijvoorbeeld mappen en applicaties is hij erg traag, en reageert hij erg traag.

Frames in Batman Arkham City(hoge kwaliteit)

Min 24
Max 60
Average 54

[ Voor 9% gewijzigd door misterpd op 23-12-2011 15:46 ]

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2025
maar heb je de oude videokaart drivers eerst nog ge-deinstalleerd voordat je de nieuwe erin deed?

• misterpd
Nee, dat heb ik niet gedaan, heb ik nog nooit van gehoort dat het nodig is.
Ik heb gewoon mijn oude eruit gehaald, nieuwe erin, en gelijk de nieuwste driver voor mij huidige videokaart gedownload.

Hoe verwijder ik mijn oude driver van mijn vorige videokaart dan..?

[ Voor 15% gewijzigd door misterpd op 23-12-2011 16:01 ]

• M2M
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Als je dit nog niet eerder gedaan hebt is het best te begrijpen dat je dit gemist hebt. Normaliter bij het aanschaffen van een nieuwe videokaart, zeker als het eentje van de concurrent betreft, gooi je eerst de oude software er vanaf. Vervolgens een herstart naar safe mode en een driver cleaner er overheen halen, vervolgens de oude kaart eruit en de nieuwe er in. En dan nieuwe drivers er op gooien. (van de website van AMD / Nvidia dus, bij voorkeur de meest recente WHQL drivers).

-_-

• misterpd
Oke, maar de nieuwe kaart zit er nu al in, moet ik dan weer mijn oude er in zetten om de driver te verwijderen en dan pas de nieuwe er in zetten, en nieuwe driver downloaden..?

Kan dat niet op een makkelijkere manier..?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

jahoor, je kan je nieuwe kaart laten zitten.
gewoon de amd en de nvidea drivers verwijderen, in safe mode een driver cleaner gebruiken dan na opnieuw opstarten de nieuwste drivers voor de ati kaart installeren.

nvidea drivers bedoel ik de geforce drivers en niet de drivers voor je moederbord ;)

• misterpd
Ik heb nu de oude driver verwijderd, eerst via configratiescherm en toen via safe mode de driver cleaner, er staat nu niks meer van nvdia op mijn pc.

Heb gelijk even een nieuw testje gedaan:

http://3dmark.com/3dm11/2403238

PC lijkt iets sneller te reageren en start nu sneller op.

De benchmark test van 3d mark is nog steeds niet positief, snap er niks van.
Mijn videokaart zou toch echt goed moeten scoren.

Wat ik misschien ook wel even er bij kan vermelden is dat mij C schijf(main) op 60 gb na vol sta( van de 900 gb)

[ Voor 30% gewijzigd door misterpd op 23-12-2011 18:51 ]

• M2M
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

je snapt wel dat de 3dmark score ook afhankelijk is van overige hardware in je pc? En dat je processor geen i5 2600K is? Vandaar dat je score wat lager uitvalt dan met vergelijkbare systemen

ow ja, hoe vol je harde schijf staat maakt niets uit. Ik ben nog geen 64 bits games tegen gekomen, dus meer dan ongeveer 3GB zal een game toch niet kunnen gebruiken. Dat betekend dat normaliter je swap ook niet benadert wordt --> harde schijf geen invloed op gameprestaties. Overigens wel op laadtijden :)

[ Voor 44% gewijzigd door M2M op 23-12-2011 20:29 ]

-_-

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-02 21:42
Nevermind.

[ Voor 95% gewijzigd door Hatsieflatsie op 23-12-2011 20:55 ]

Pagina: 1