Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Uhm... beetje karige start dit.
Heb je al gespeeld met de aspect ratio`s uitzendstandaard (720/1080/Pal60)?
Subtiele hint: breidt je TS eens uit
Heb je al gespeeld met de aspect ratio`s uitzendstandaard (720/1080/Pal60)?
Subtiele hint: breidt je TS eens uit
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Het grijze kader verschijnt alleen bij tv-uitzendingen, dus niet bij dvd of als ik mijn laptop aan mijn tv koppel en films afspeel.
Bij 576i en 576p gaat het goed, vanaf 720i verschijnt het kader op mijn Panasonic TH-42PX80 (HD Ready plasma). Zowel bij HD- als bij SD-uitzendingen.
Ik heb mijn Humax IRHD-5100C HD decoder via HDMI gekoppeld aan mijn tv. Ook als ik een andere HDMI ingang op mijn tv kies zie ik dit grijze kader.
Inzoomen op mijn tv doet het kader ook niet verdwijnen.
Ik lees nu op het Ziggogebruikersforum dat het een overscanprobleem van de Humax 5100/5200 is. Heb ik weer.
Bij 576i en 576p gaat het goed, vanaf 720i verschijnt het kader op mijn Panasonic TH-42PX80 (HD Ready plasma). Zowel bij HD- als bij SD-uitzendingen.
Ik heb mijn Humax IRHD-5100C HD decoder via HDMI gekoppeld aan mijn tv. Ook als ik een andere HDMI ingang op mijn tv kies zie ik dit grijze kader.
Inzoomen op mijn tv doet het kader ook niet verdwijnen.
Ik lees nu op het Ziggogebruikersforum dat het een overscanprobleem van de Humax 5100/5200 is. Heb ik weer.
[ Voor 15% gewijzigd door -Stef- op 25-12-2011 11:56 ]
Ook ik zat eerst aan een overscan te denken. Je geeft aan dat je een HD-ready TV hebt, geen Full-HD dus (1024*768 blijkt uit de specs). Dat zou in principe betekenen dat je TV overscan gebruikt en je het witte kader dus eigenlijk niet mag krijgen.
Kijk eens in het menu van je TV wat kan vinden over overscan of pixelshift o.i.d. Daarnaast kan je eens andere output resolutie proberen (720P i.p.v. 1080i) Je TV zal hier hoogst waarschijnlijk anders op reageren waardoor het witte kader weg zou kunnen zijn.
Snuffel het menu van de Humax ook eens door. Wellicht dat je daar nog wat aan de beeldinstellingen kan veranderen waardoor het witte kader verdwijnt.
Ik heb het topic op het ziggo forum niet gelezen maar wat ik me zo bij problemen kan voorstellen, is dat het alleen voor zou kunnen komen bij moderne Full-HD TV's die het beeld pixelperfect weergeven. Deze TV's hebben geen overscan namelijk.
Kijk eens in het menu van je TV wat kan vinden over overscan of pixelshift o.i.d. Daarnaast kan je eens andere output resolutie proberen (720P i.p.v. 1080i) Je TV zal hier hoogst waarschijnlijk anders op reageren waardoor het witte kader weg zou kunnen zijn.
Snuffel het menu van de Humax ook eens door. Wellicht dat je daar nog wat aan de beeldinstellingen kan veranderen waardoor het witte kader verdwijnt.
Ik heb het topic op het ziggo forum niet gelezen maar wat ik me zo bij problemen kan voorstellen, is dat het alleen voor zou kunnen komen bij moderne Full-HD TV's die het beeld pixelperfect weergeven. Deze TV's hebben geen overscan namelijk.
Overscan staat staatdaard uit op mijn Panasonic. Zet ik hem aan dan verspringt het kader naar buiten het zichtbare gedeelte van mijn beeld en is dus niet meer zichtbaar maar dat betekent ook dat een stuk van mijn beeld gesneden wordt, zowel horizontaal als vertikaal. Bovendien lever ik beeldkwaliteit in. Niet ideaal dus.
Ik moet nog even uitvogelen hoe ik op mijn TH-42PX80 de letterbox zwart krijg ipv grijs, misschien scheelt dat een hoop ergernis.
Ik moet nog even uitvogelen hoe ik op mijn TH-42PX80 de letterbox zwart krijg ipv grijs, misschien scheelt dat een hoop ergernis.
Met overscan lever je inderdaad beeld in gemiddeld zo'n 2-4%. Overscan komt nog uit de oude CRT tijd en ook bedoelt om het probleem wat jij nu hebt te voorkomen. Je levert daardoor ook beeldkwaliteit in omdat de pixels minder mooi verdeeld kunnen worden. Kiezen uit 2 kwaden dus.
Als je balken van letterboxed erg grijs zijn, staat je TV ook niet goed ingesteld. Waarschijnlijk een veel te hoge helderheid. Volgens mij biedt de ontvanger ook instellingen voor het beeld. Wellicht heb je hier dingen lopen veranderen om de witte rand weg te krijgen
Als je balken van letterboxed erg grijs zijn, staat je TV ook niet goed ingesteld. Waarschijnlijk een veel te hoge helderheid. Volgens mij biedt de ontvanger ook instellingen voor het beeld. Wellicht heb je hier dingen lopen veranderen om de witte rand weg te krijgen
Pagina: 1