Toon posts:

TomTom Flash kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb een TomTom, en het FLASH geheugen is volgens mij kapot, nadat ik wat bestanden aan het kopiëren was vanaf mijn pc, en de pc uitviel.

Wanneer ik de TomTom nu aanzet, krijg ik zo'n schijfje met een laadbalkje, dat halverwege stopt en blanco wordt, hij laadt dus niet volledig door.

Wat ik al geprobeerd hebt:
- Langzaam formatteren, FAT32, Fat16, en NTFS
- Als ik met NTFS formateer staat er dat er 947 van de 979 MB beschikbaar is?
het lijkt alsof er wat op blijft staan.

Ik heb ook al langzaam formateren geprobeerd, maar dat hielp niet, NFTS langzaam ga ik nog doen.
Ik kan er nog alles opzetten, het enigste dat niet meer lukt, is het opstarten van de TomTom,
Weet iemand of er een of ander HARD clear flash tool is, die dit misschien kan verhelpen?

gr

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Ehhh nu ben ik niet bekend met Tomtom (wel met Garmin en Kardon), maar als je het ding formatteert mist-ie toch ook z'n eigen OS? Logisch dat-ie dan niet wil opstarten...

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-02 17:21

Eagle Creek

Breathing security

- Langzaam formatteren, FAT32, Fat16, en NTFS
- Als ik met NTFS formateer staat er dat er 947 van de 979 MB beschikbaar is?
NTFS lijkt me sowieso niet iets dat een TomTom kan lezen. FAT32 (of 16 misschien) komt dan eerder in de buurt.

Heeft je TomTom een hardwareresetknop?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-02 17:21

Eagle Creek

Breathing security

RemcoDelft schreef op zondag 18 december 2011 @ 17:48:
Ehhh nu ben ik niet bekend met Tomtom (wel met Garmin en Kardon), maar als je het ding formatteert mist-ie toch ook z'n eigen OS? Logisch dat-ie dan niet wil opstarten...
Dat ook nog ja.. Ben je het hele intern geheugen aan het wipen, of alleen een uitbreidingskaart? Doe je het eerste, then there's your problem :+ .

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-01 12:17
Gewoon via Windows formatteren als FAT16 en dan met tomtom home de software opnieuw laten inzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Haha, ja de laatste reactie maakt het meeste sense,
maar het gaat hier even om ;)

- TomTom heeft geen hardware reset knop,
- Als ik het eigen OS erop laadt, dan laad hij niet meer door, dan stopt hij met het laden, mensen die TomToms hebben kennen wel zo'n balkje onderaan dat dan vol loopt.
Dat stopt met laden, zowel met FAT16 en anders. :)
Pagina: 1