Toon posts:

Adsl modem in hub

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een 10/100 hubje gaan kopen en daar direct mijn adsl modem inprikken. Nu heb ik 100Mbit kaarten in mijn pcs zitten en het draait nu dus ook op jawel 100Mbit. Aangezien adsl maar op 10Mbit draait schakelt alles dan alles terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Nee hoor, alle compu's kunnen met elkaar op 100 mbps babbelen. 100 mbps zou adsl modem natuurlijk nooit halen want adsl verbinding is 512 of 1024 kbit/s . Dus geen 10 Mbit.
Bijkomend voordeel van een hub is natuurlijk ook nog dat als je 1 compu eruit trekt de andere netwerkverbinding blijven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat snap ik maar een adsl modem heeft toch echt een 10mbps(10/100) kaartje nodig anders doet hij het namelijk gewoon niet.

En volgens mij is het nadeel van een hub juist als je er een 10mbps ding erin prikt dat dan alles terug schakelt... switch niet maar daar heb ik weer geen knaken voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 16:29
Sommige HUB's kunnen ook switchen. Dan kun je wel verschillende typen door elkaar houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-wolf
Ik dacht juist dat je het modem rechtstreeks in de hub ging inprikken? :? Welke kaart heb je dan nodig?

En verder, ik dacht toch echt dat alleen de verbinding die met 10Mbit wordt gelegd op die snelheid verloopt. De rest gewoon over 100Mbit. Dus als je een 10 Mbit kaartje in je compu gooit zal een andere compu die wel 100 Mbit kaart heeft toch slechts op 10 Mbit met die compu kunnen communiceren. Verschil hub/switch zit voor in delen van 100Mbit (hub) of 100Mbit per band

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je die adsl modem niet eerst routen dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee volgens de kpn modderfokkers kan je hem direct in een hub prikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-wolf
Hoe dat moet staat allemaal precies uitgelegd in boekje van KPN dat je erbij krijgt. Modem kan in iedergeval rechtstreeks op hub. Nadeel is dan geloof ik wel dat je de verbinding niet kunt delen. Ikzelf heb modem gewoon op servertje aangesloten. Deze server heeft twee nics, 1 voor modem, 1 voor netwerk. Via w2k ICS is verbinding dan makkelijk/stabiel te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan wel maar dan moet je wel een uitgebreid abbonnement nemen. Hier krijg je namelijk recht om tot 4 computers tegerlijkertijd een VPN te beginnen. Betaal je natuurlijk wel veel meer knaken maar ja. Beter is gewoon 'oude' pc er tussen plaatsen als router/vuurmuur/gateway e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik heb zelf ook een ADSL modem, 1mbit ethernet, direct in m'n switch gezet (crossed)via de uplink poort. Vorige week had ik nog een 10/100mbit hubje van 8 poorts, werkte ook prima.. Alleen de ADSL modem heeft een 10mbit poort, dus 1 poort van de hub gaat op 10mbit werken, rest moet 10/100mbit blijven...

Grtz, & suc6

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1