Bedrijfsnaam als username

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Dat iemand een kekke naam wil kiezen snap ik helemaal, maar ik zie steeds meer accounts met (delen) van bedrijfsnamen en dan vooral van grote bedrijven. Nu heb ik daar an sich niet zo'n probleem mee, als dat bij iemand een onderdeel van z'n username is. Maar sommige namen vind ik zelf gewoonweg misleidend. Een par voorbeelden:

[list]
• [Verwijderde gebruiker]

Om maar even wat te noemen. Daarnaast valt het me ook op dat veel bedrijven meer dan één webcare/webteam account hebben. KPN heeft er bijvoorbeeld minimaal zes.

Dus mijn vraag is eigenlijk wat de visie van het team hierover is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik behoor niet tot het team, maar die 7 accounts die jij noemt hebben bij elkaar maar 10 forum berichten en twee reacties, en twee hebben hun gebruikersnaam jaren geleden geregistreerd. Ik kan me voorstellen als iemand registreert alleen om een vraag te stellen in een topic over een samsung gsm dat hij als username even snel "samsung mobile" kiest.
Ik denk dat het pas een probleem word als zo een gebruiker op begint te vallen op het forum.
En zelfs dan alleen maar als hij zich begint uit te geven voor iemand die hij niet is.
Dus ik denk niet dat dit een probleem voor het team is.

En niemand heeft het alleenrecht op een letter combinatie van twee of drie letters.
Helemaal niet op een forum zoals dit.

[ Voor 13% gewijzigd door Kain_niaK op 18-12-2011 16:39 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen kan een naam kiezen, als een merk zich graag wil onderscheiden dan wordt het account duidelijk weergegeven als Bedrijfsaccount. Dat houdt in dat ze reactief in mogen gaan op vragen specifiek aan hun organisatie, of algemene discussie over technologie in hun sector.

Meestal voldoet één bedrijfsaccount, omdat die op zich in de organisatie gedeeld mogen worden. In sommige gevallen is er echter voorkeur voor individuele accounts. Mocht een bedrijf graag een gebruikersnaam hebben die al door een user in gebruik is (en het is een merk) dan overleggen we dat met betreffende gebruiker.

Als je ergens het idee hebt dat er iets scheef zit met een bedrijfsaccount, kan je altijd ome Zeef even aanschieten.