Airplay icoon niet weergegeven

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Jellow7
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-09 15:07
Gegroet medetweakers,

Sinds laatst werkt itunes niet meer naar behoren. Het airplay icoon dat rechtsonder in itunes zou moeten worden weergegeven, is er niet meer. Vanaf alle andere computers, ipads en iphones werkt de airplay nog wel, dus ligt echt aan deze pc/itunes. Ik gebruik windows (twijfelde daarom of dit topic wel in de gepaste categorie stond) en itunes en mijn airport express basisstation zijn helemaal geüpdatet (nog steeds een raar woord :?). Alle stekkers zijn aangesloten. Ik heb itunes en het basisstations allebei al is een keer opnieuw opgestart, tevergeefs. Mijn basisstation werkt als een ontvanger, mijn pc maakt verbinding met een router via ethernet die dan wifi verbinding heeft met het basisstation. Misschien zijn er nog mensen die dit probleem weten te verhelpen? :)

Alvast bedankt,
Jelle Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Jellow7
Kan niemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je vanaf je PC je basisstation bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:01
Heb je homesharing aanstaan?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Jellow7
Yay bedankt voor de suggesties :).
Ik kan mijn basisstation vanaf mijn pc bereiken. Ik heb thuisdeling aanstaan (ookal kunnen mijn andere pc's airplay gebruiken zonder thuisdeling). Toch fijn dat jullie me willen helpen.
Zijn er nog meer mogelijkheden?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:54
Dat ding klappert bij mij ook wel eens :(
probeer even:

- je firewall uit te zetten op je pc
- Start->services.msc>Bonjour service te herstarten

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Jellow7
Helaas geen geluk, ook googlen over dit probleem levert weinig op. Het doet het nu al wel een tijdje niet, nog andere (tijdelijke) suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Maak even een nieuw profiel aan in Windows. Log daarmee in, start itunes op en kijk of het daar werkt. En vanuit daar weer verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Jellow7
Op de andere account van Windows werkte de airplay wel, maar iTunes opnieuw installeren is eigenlijk geen optie aangezien we 30571 nummers hebben in de iTunes en de laatste keer dat we het opnieuw moesten installeren waren we daar een volle dag mee bezig. Zou het mogelijk zijn om de instellingen van de nieuwe iTunes te kopiëren naar de oude iTunes? Of iTunes te herstellen naar zijn standaardinstellingen zonder alle muziek te verliezen?

Alvast bedankt

• laurens0619
Nou weet je iig wel waar het ligt. Ik zou een van de opties proberen
- iTunes eroverheen installeren
- Je library exporteren, itunes verwijderen, installeren en opnieuw importeren
- De naam en/of ip van je airport speaker veranderen. Misschien vind itunes hem dan wel?

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 18:19
Ik had gisteren hetzelfde probleem. Daarover een uur aan de lijn gehangen met de Apple helpdesk.

Mijn AirPort is bedraad gekoppeld aan mijn netwerk en ik gebruik hem ook niet om mijn netwerk uit te breiden. Ik kon de AirPort wel bereiken via mijn Windows 7 PC, maar het AirPlay icoon verscheen niet meer op mijn Iphone en Ipad.

De medewerker raadde mij aan om een draadloos netwerk op te zetten via mijn AirPort. Op dat moment heb je dus twee draadloze netwerken: je reguliere WiFi en je "AirPort wifi". Toen ik vervolgens met mijn Iphone verbinding maakte met het AirPort netwerk, verscheen het icoon wel opeens!

Voor mij was dit echter geen oplossing: mijn Airport steekt achter in mijn versterker, en is dus alleen aan als de versterker ook aan is. Ik wilde dan ook terug naar mijn eerdere opstelling waarin alles werkte. Ik heb vervolgens wat in mijn router instellingen liggen klooien en een paar keer de router herstart. Toen werkte het opeens. Ik weet dus nog steeds niet waar het precies probleem precies zat, maar het had te maken met de router.

Hopelijk helpt dit je iets verder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Jellow7
Gegroet medetweakers,

Ik heb nu nog steeds last van dit probleem en het begint echt flink irritant te worden. De vorige suggesties hebben het niet verholpen dus ik hoop dat er nieuwe suggesties op tafel komen te liggen. Bonjour is geïnstalleerd, andere pc's hebben er geen last van, de pc kan wel verbinden met de basisstations met het Airport-configuratieprogramma en geen firewall blokkeert een applicatie of proces. Enige ideeën?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-10 14:02
Ik denk dat het probleem zit dat Bonjour niet helemaal lekker werkt met je opzet van meerdere "basisstations". Overigens, je kunt prima binnen iTunes een andere library kiezen. Onder Windows is dit geloof ik het opstarten van iTunes met Shift ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Jellow7
Dus wat zou ik dan volgens jou moeten doen? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
7Jellow7 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 19:31:
Dus wat zou ik dan volgens jou moeten doen? :*)
Zoals je eerder al zei was het je op een andere user onder Windows wel gelukt. Probeer eens bij die user de iTunes lib te selecteren en kijken of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Jellow7
Nu heb ik een tijdelijke account aangemaakt, daar de itunes library ingeladen, maar nu is er nog steeds geen icoon. Dus wel alle andere computers in het netwerk hebben dat icoon, maar alleen deze niet. Niet compatibel met deze pc's z'n drivers? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
7Jellow7 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 19:52:
Nu heb ik een tijdelijke account aangemaakt, daar de itunes library ingeladen, maar nu is er nog steeds geen icoon. Dus wel alle andere computers in het netwerk hebben dat icoon, maar alleen deze niet. Niet compatibel met deze pc's z'n drivers? :/
Onzin, Bonjour is een driver-onafhankelijk protocol, maar heeft soms ook z'n quirks. Al geprobeerd om onder de nieuwe user het proces te killen, iets van "mDSNresponder" en weer Bonjour te starten? Je kunt ook nog even kijken of Bonjour wel goed werkt (en dus dat de fout bij iTunes ligt) door een Bonjour browser te installeren.

[ Voor 10% gewijzigd door me_mrtn op 18-08-2012 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Jellow7
Nu wel, maar geen geluk :(. Andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch-gabber
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 18:10
Een her-installatie van het OS schijnt bij windows soms nog wel eens wonderen te doen O-) Maar ik denk niet dat je hier op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Jellow7
Nee inderdaad niet, alleen als er echt geen andere optie meer is zou ik dat doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Jellow7
Bonjour schijnt goed te werken, want in de Bonjour-browser zie ik de service airport._tcp staan. Afbeeldingslocatie: http://img855.imageshack.us/img855/247/naamloos1p.png
Is dit goed?

• 7Jellow7
Oke, nu word ik wel gefrustreerd. Ik heb het besturingssysteem opnieuw geïnstalleerd, alles weer opnieuw geconfigureerd, airplay werkte ook een tijdje, maar toen ik wat wijzigingen in de bibliotheek ging aanbrengen verdween airplay weer. Alle iphones en andere pc's kunnen nog steeds airplay gebruiken. Het lijkt toch wel alsof het een soort service-probleem is, omdat tijdens die wijzigingen hij ook wel is vastliep en daardoor dus misschien een service ook vastloopt. Werkt airplay niet door de bibliotheek anders?

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Voor in de tussentijd als workaround; http://rogueamoeba.com/airfoil/windows/

Homey — Critics are those without skills to create.

• 7Jellow7
Oh thanks, dan heb ik tenminste een alternatief. Maar dat is geen oplossing voor het lange termijn. Zou iets op de pc de airplay service blokkeren?
Pagina: 1