Hallo mensen van Tweakers!
Ik ben sinds kort begonnen met mijn eerste Casemod.
Ik was al een tijdje van plan om een nieuw systeem aan te schaffen, en 8 weken geleden was het dan zover, het eerste onderdeel kwam binnen!
De NZXT Phantom Full Tower Case! Whoohoow, helemaal blij..
Een hele mooie case waar ik supertevreden mee ben!
maar er waren een aantal dingetjes die ik toch anders wou hebben..
Hier mijn huidige systeempje...(I know..I know)
Mobo: Asus P5QPL-AM
CPU: P4 630 HT 3.00 Ghz
PSU: Nexus tranquillity rx 8500
Graphics: Nvidia 8600GT
Mem: 3GB DDR2
HDD: 80GB WDC WD800JD-60LSA0
Monitor: Samsung SyncMaster T220 22 inch
Mouse: Logitech G500
Keyboard: S510 Cordless
En dit is wat er dus uiteindelijk in komt te zitten:
Mobo: Asus P8P67 EVO
CPU: i5 2500k (Plan om te OC-en, en later te vervangen met de i7 2600k)
Graphics: Gigabyte HD6870 1GB DDR5 (samen met i7 komt er een tweede bij.)
Mem: Corsair 8GB DDR3 1600 Mhz
HDD: 1TB 7200rpm 64MB cache (Kweet nog niet welke, prijzen fluctueren te veel)
Cpu cooler: Scythe Mugen 3 SCMG-3000 (Zal later worden vervangen door watercooling)
Dan nu een klein fotoverslagje van het modden tot nu toe:
Ik heb het kleine HDD torentje uit de kast gehaald, deze heb ik toch niet nodig en deze gebruikt als testplaatje voor het spuitwerk. Toen ik zag dat de verf er prima op hield, heb ik de rest zonder voorbehandelen gespoten. Ik heb een Motip mattblack acryl gebruikt
Als eerste heb ik de bovenkant van de case (het metalen gedeelte niet de plastic cover!) zwart gespoten zoals te zien op onderstaande foto.

Ik heb dit gedaan om dat je anders door de zwarte mesh de witte kast zag en dit vond ik storend.
Ook de voorkant op dezelfde manier onderhanden genomen, eerst natuurlijk alles netjes afplakken echt alle gaatjes! het is natuurlijk zonde als er ineens een zwarte spuitwolk door je witte case gaat! in een 3 a 4 lagen gespoten.

En dan is dit het resultaat:

Anders zag je dus rondom de 200mm fan de witte case, nu is dat netjes zwart, ik vind zelf dat het er een stuk mooier van word!
hier zit de 120mm CM r4 Blue Led fan er ook al op gemonteerd, komt mooi tot z'n recht met de zwarte behuizing!

Ook het zij paneel met daarop mesh, aangepakt.. eerst beide stukken mesh verwijderd en daarna netjes afgeplakt en gespoten:

Standaard komt de case met:
1x 200mm 700rpm Blue LED Case fan (top, exhaust)
1x 120mm 1300rpm (rear, exhaust)
2x 120mm 1300rpm (sidepanel, intake)
Ik heb er zelf aan toegevoegd:
1x200mm 700rpm Blue Led Case fan (top, exhaust) NZXT
1x120mm 2000rpm R4 Blue LED (front, intake) Cooler Master
1x80mm 2000rpm Blue LED (GPU cooler) unknown
Op het zijpaneel komen binnenkort nog twee Cooler Master 120mm 2000rpm fan's, voor het visuele effect en een nog betere airflow, die nu al prima is met de toevoeging van de top 200mm en de front 120mm. Dit alleen scheelde me al 5 - 10 graden (idle)
Waarschijnlijk ga ik dan de rear exhaust fan ook vervangen met een 2000rpm zodat de exhaust beter overeenkomt met de intake.
Kiekje in de case, kabelmanagement gaat heel goed in deze case, is goed te zien, wat resulteerd in een uitstekende airflow!

Voor een compleet beeld van hoe het er nu bij staat:
en hoe dat er in het donker uitziet(crappy quality I know):
Ik ben helemaal weg van het Zwart/ witte kleuren schema en het design van de Case in combi met de blauwe verlichting, dus komende onderdelen zullen ook zeker in die stijl worden gemod! denk aan videokaart met witte cover..
Ik bestel elke 4 a 5 weken een nieuw onderdeel dus het modden zal gestaag vorderen!
plannen die ik nu zowieso nog heb:
- sidepanel window mod
- videokaart mod
- interieur zwart (ben ik nog niet over uit, neemt een hoop reflectie weg van de blauwe Led's
- mobo zwart (ook nog niet over uit, onbekend voor mij wat de effecten daarvan zijn op je temp's, performance etc. maar ziet er wel superstrak uit!)
En er zal vast nog veel meer bij komen, het is mijn eerste serieuze build, maar het heeft mijn intresse nu al dusdanig weten te wekken dat er ongetwijfeld meer gekke ideeen los zullen komen!
Ik ben sinds kort begonnen met mijn eerste Casemod.
Ik was al een tijdje van plan om een nieuw systeem aan te schaffen, en 8 weken geleden was het dan zover, het eerste onderdeel kwam binnen!
De NZXT Phantom Full Tower Case! Whoohoow, helemaal blij..
Een hele mooie case waar ik supertevreden mee ben!
maar er waren een aantal dingetjes die ik toch anders wou hebben..
Hier mijn huidige systeempje...(I know..I know)
Mobo: Asus P5QPL-AM
CPU: P4 630 HT 3.00 Ghz
Graphics: Nvidia 8600GT
Mem: 3GB DDR2
HDD: 80GB WDC WD800JD-60LSA0
Monitor: Samsung SyncMaster T220 22 inch
Mouse: Logitech G500
Keyboard: S510 Cordless
En dit is wat er dus uiteindelijk in komt te zitten:
Mobo: Asus P8P67 EVO
CPU: i5 2500k (Plan om te OC-en, en later te vervangen met de i7 2600k)
Graphics: Gigabyte HD6870 1GB DDR5 (samen met i7 komt er een tweede bij.)
Mem: Corsair 8GB DDR3 1600 Mhz
HDD: 1TB 7200rpm 64MB cache (Kweet nog niet welke, prijzen fluctueren te veel)
Cpu cooler: Scythe Mugen 3 SCMG-3000 (Zal later worden vervangen door watercooling)
Dan nu een klein fotoverslagje van het modden tot nu toe:
Ik heb het kleine HDD torentje uit de kast gehaald, deze heb ik toch niet nodig en deze gebruikt als testplaatje voor het spuitwerk. Toen ik zag dat de verf er prima op hield, heb ik de rest zonder voorbehandelen gespoten. Ik heb een Motip mattblack acryl gebruikt
Als eerste heb ik de bovenkant van de case (het metalen gedeelte niet de plastic cover!) zwart gespoten zoals te zien op onderstaande foto.

Ik heb dit gedaan om dat je anders door de zwarte mesh de witte kast zag en dit vond ik storend.
Ook de voorkant op dezelfde manier onderhanden genomen, eerst natuurlijk alles netjes afplakken echt alle gaatjes! het is natuurlijk zonde als er ineens een zwarte spuitwolk door je witte case gaat! in een 3 a 4 lagen gespoten.

En dan is dit het resultaat:

Anders zag je dus rondom de 200mm fan de witte case, nu is dat netjes zwart, ik vind zelf dat het er een stuk mooier van word!
hier zit de 120mm CM r4 Blue Led fan er ook al op gemonteerd, komt mooi tot z'n recht met de zwarte behuizing!

Ook het zij paneel met daarop mesh, aangepakt.. eerst beide stukken mesh verwijderd en daarna netjes afgeplakt en gespoten:

Standaard komt de case met:
1x 200mm 700rpm Blue LED Case fan (top, exhaust)
1x 120mm 1300rpm (rear, exhaust)
2x 120mm 1300rpm (sidepanel, intake)
Ik heb er zelf aan toegevoegd:
1x200mm 700rpm Blue Led Case fan (top, exhaust) NZXT
1x120mm 2000rpm R4 Blue LED (front, intake) Cooler Master
1x80mm 2000rpm Blue LED (GPU cooler) unknown
Op het zijpaneel komen binnenkort nog twee Cooler Master 120mm 2000rpm fan's, voor het visuele effect en een nog betere airflow, die nu al prima is met de toevoeging van de top 200mm en de front 120mm. Dit alleen scheelde me al 5 - 10 graden (idle)
Waarschijnlijk ga ik dan de rear exhaust fan ook vervangen met een 2000rpm zodat de exhaust beter overeenkomt met de intake.
Kiekje in de case, kabelmanagement gaat heel goed in deze case, is goed te zien, wat resulteerd in een uitstekende airflow!

Voor een compleet beeld van hoe het er nu bij staat:
en hoe dat er in het donker uitziet(crappy quality I know):
Ik ben helemaal weg van het Zwart/ witte kleuren schema en het design van de Case in combi met de blauwe verlichting, dus komende onderdelen zullen ook zeker in die stijl worden gemod! denk aan videokaart met witte cover..
Ik bestel elke 4 a 5 weken een nieuw onderdeel dus het modden zal gestaag vorderen!
plannen die ik nu zowieso nog heb:
- sidepanel window mod
- videokaart mod
- interieur zwart (ben ik nog niet over uit, neemt een hoop reflectie weg van de blauwe Led's
- mobo zwart (ook nog niet over uit, onbekend voor mij wat de effecten daarvan zijn op je temp's, performance etc. maar ziet er wel superstrak uit!)
En er zal vast nog veel meer bij komen, het is mijn eerste serieuze build, maar het heeft mijn intresse nu al dusdanig weten te wekken dat er ongetwijfeld meer gekke ideeen los zullen komen!