Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikvanH
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-01 13:56
Hallo mensen van Tweakers!

Ik ben sinds kort begonnen met mijn eerste Casemod.
Ik was al een tijdje van plan om een nieuw systeem aan te schaffen, en 8 weken geleden was het dan zover, het eerste onderdeel kwam binnen!
De NZXT Phantom Full Tower Case! Whoohoow, helemaal blij..
Een hele mooie case waar ik supertevreden mee ben!
maar er waren een aantal dingetjes die ik toch anders wou hebben..

Hier mijn huidige systeempje...(I know..I know)
Mobo: Asus P5QPL-AM
CPU: P4 630 HT 3.00 Ghz
PSU: Nexus tranquillity rx 8500
Graphics: Nvidia 8600GT
Mem: 3GB DDR2
HDD: 80GB WDC WD800JD-60LSA0
Monitor: Samsung SyncMaster T220 22 inch
Mouse: Logitech G500
Keyboard: S510 Cordless

En dit is wat er dus uiteindelijk in komt te zitten:
Mobo: Asus P8P67 EVO
CPU: i5 2500k (Plan om te OC-en, en later te vervangen met de i7 2600k)
PSU: Nexus tranquillity rx 8500
Graphics: Gigabyte HD6870 1GB DDR5 (samen met i7 komt er een tweede bij.)
Mem: Corsair 8GB DDR3 1600 Mhz
HDD: 1TB 7200rpm 64MB cache (Kweet nog niet welke, prijzen fluctueren te veel)
Cpu cooler: Scythe Mugen 3 SCMG-3000 (Zal later worden vervangen door watercooling)

Dan nu een klein fotoverslagje van het modden tot nu toe:
Ik heb het kleine HDD torentje uit de kast gehaald, deze heb ik toch niet nodig en deze gebruikt als testplaatje voor het spuitwerk. Toen ik zag dat de verf er prima op hield, heb ik de rest zonder voorbehandelen gespoten. Ik heb een Motip mattblack acryl gebruikt

Als eerste heb ik de bovenkant van de case (het metalen gedeelte niet de plastic cover!) zwart gespoten zoals te zien op onderstaande foto.
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/8/319969.jpg
Ik heb dit gedaan om dat je anders door de zwarte mesh de witte kast zag en dit vond ik storend.

Ook de voorkant op dezelfde manier onderhanden genomen, eerst natuurlijk alles netjes afplakken echt alle gaatjes! het is natuurlijk zonde als er ineens een zwarte spuitwolk door je witte case gaat! in een 3 a 4 lagen gespoten.
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/8/320007.jpg

En dan is dit het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/8/320011.jpg
Anders zag je dus rondom de 200mm fan de witte case, nu is dat netjes zwart, ik vind zelf dat het er een stuk mooier van word!
hier zit de 120mm CM r4 Blue Led fan er ook al op gemonteerd, komt mooi tot z'n recht met de zwarte behuizing!
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/8/320017.jpg
Ook het zij paneel met daarop mesh, aangepakt.. eerst beide stukken mesh verwijderd en daarna netjes afgeplakt en gespoten:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/8/320024.jpg

Standaard komt de case met:
1x 200mm 700rpm Blue LED Case fan (top, exhaust)
1x 120mm 1300rpm (rear, exhaust)
2x 120mm 1300rpm (sidepanel, intake)
Ik heb er zelf aan toegevoegd:
1x200mm 700rpm Blue Led Case fan (top, exhaust) NZXT
1x120mm 2000rpm R4 Blue LED (front, intake) Cooler Master
1x80mm 2000rpm Blue LED (GPU cooler) unknown

Op het zijpaneel komen binnenkort nog twee Cooler Master 120mm 2000rpm fan's, voor het visuele effect en een nog betere airflow, die nu al prima is met de toevoeging van de top 200mm en de front 120mm. Dit alleen scheelde me al 5 - 10 graden (idle)
Waarschijnlijk ga ik dan de rear exhaust fan ook vervangen met een 2000rpm zodat de exhaust beter overeenkomt met de intake.

Kiekje in de case, kabelmanagement gaat heel goed in deze case, is goed te zien, wat resulteerd in een uitstekende airflow!
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/8/320071.jpg

Voor een compleet beeld van hoe het er nu bij staat:

en hoe dat er in het donker uitziet(crappy quality I know):

Ik ben helemaal weg van het Zwart/ witte kleuren schema en het design van de Case in combi met de blauwe verlichting, dus komende onderdelen zullen ook zeker in die stijl worden gemod! denk aan videokaart met witte cover..

Ik bestel elke 4 a 5 weken een nieuw onderdeel dus het modden zal gestaag vorderen!
plannen die ik nu zowieso nog heb:
- sidepanel window mod
- videokaart mod
- interieur zwart (ben ik nog niet over uit, neemt een hoop reflectie weg van de blauwe Led's
- mobo zwart (ook nog niet over uit, onbekend voor mij wat de effecten daarvan zijn op je temp's, performance etc. maar ziet er wel superstrak uit!)

En er zal vast nog veel meer bij komen, het is mijn eerste serieuze build, maar het heeft mijn intresse nu al dusdanig weten te wekken dat er ongetwijfeld meer gekke ideeen los zullen komen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Offtopic reacties verwijderd, en topic naar SeM verplaatst zodat we hem in behandeling kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

En toestemming :Y) Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 09:51

Fordox

00101010

zo poging 2 :P
ik volg hem iig :) alleen een betere camera regelen en hebben we weer wat eye candy ^^

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:51

Mavamaarten

Omdat het kan!

Blij dat hij toch toestemming kreeg, want ik vind um echt nice. Deze ga ik zeker volgen :Y

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Tevens zonde dat je direct begint met action shots.
Was leuker geweest als je was begonnen met;
begin product > plan van aanpak (weergave gewenste resultaat) > action

Anyway, succes met de mod. Maak er wat moois van!

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Super! Ik vind de kast erg mooi, dus ik ben benieuwd wat je er van gaat maken. De eerste pics zijn qua scherpte niet optimaal, maar ik vind de kleurstelling goed gekozen dus deze gaan we volgen! :)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:23
Deze ga ik ook volgen. Blijft een vette kast, die phantom. Hoop dat je er wat moois van maakt ;) Good luck

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 16:50
deze ga ik zeker volgen

MSI die maakt heel veel producten met een zwart blauw thema misschien kan je daarnaar kijken (toevallig is MSI ook mijn voorkeurs merk vanwege stabiliteit)

succes met je mod

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikvanH
@ ferry
Mijn dank is groot! :D

@fordox
De eerstvolgende pics en vids zullen van betere kwaliteit zijn, beloofd! ;)

@switchie
Ik snap wat je bedoeld en dacht het zelf ook al inderdaad, het had leuk geweest als er een before en een after shot van de case zelf was geweest (visueel voor het spuiten, en na het spuiten).
Maar je snapt het wel, ik kwam pas op het idee er een topic over te maken na het spuiten;).

@supsooi
MSI moet heel stabiel zijn? okeej, ik heb helemaal geen ervaring met MSI. Ik heb eerlijk gezegd altijd gedacht dat het een beetje een B-merk was, ik heb wel gezien dat hun 6870 stock iets sneller loopt als de meeste 6870's van andere merken, is ook weer een paar tientjes duurder..
Maar in ieder geval bedankt voor de tip!

Voor de rest van de posts, Merci, merci! Mooi dat er modders zijn die het een cool idee vinden en de build gaan volgen!
Ik zal proberen zo vaak mogelijk te updaten en zoals beloofd in betere kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 16:50
MSI een b merk shame on you:P
onder gamers is het een heel gewaardeerd merk (fnatic team bijvoorbeeld)
ze organiseren ook heelveel counterstrike wedstrijden en overklokkers compo's

heb je ook al enige ideeen voor de hardware en misschien waterkoeling:)
zag je eerste post sorry

[ Voor 6% gewijzigd door zoepersooi op 21-12-2011 13:52 ]

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkvortex
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-08-2022
Kijk eens naar de asus p8-z68 v pro deze heb ik namelijk heeft echt een mooie lay-out en talloze toffe features.
Ik heb namelijk ook een witte phantom met dat moederbord en het heeft wel een mooie balans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikvanH
haha okeej :P zat ik daar ff mis, Heb de fnatic site even bekeken en daar stikt het van de MSI reclame..

Mobo: asus P8P67 (mooi zwart met blauw)
CPU: i5 2500k

En een HD6870 videokaart, waar ik nu dus weer een nieuwe zoekactie voor ben gestart, waarbij ik kijk naar de specs en de mogelijkheid tot modden.. denk aan een mooie behuizing om te spuiten, misschien een custom cooler erop monteren
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/8/325111.jpg
Dit is het geheugen wat ik erop ga installeren, deze worden wit van kleur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikvanH
@Darkvortex

Deze heb ik inderdaad ook overwogen, maar als je ze naast elkaar zet, zien ze er ten eerste praktisch hetzelfde uit, en ten tweede scheelt het maar twee extra opties die je met de z68 chip krijgt.
Een van die opties heeft te maken met SSD schijven en dat die nog sneller zouden werken met je moederbord. Ik daarintegen ben niet van plan SSD te gaan gebruiken voorlopig.
Als je dan naar de prijs kijkt is de P67 (voor mij) iets aantrekkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikvanH
@darkvortex

Cool trouwens dat je ook een Phantom hebt! heb je er zelf veel aan gedaan qua modding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janao
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 13:15

Janao

Dog Clubbing Cat

ik zie dat je nog niet zo heel lang geregistreed ben op tweakers.net dus ik zal je even vriendelijk wijzen op een van de regeltjes op dit forum.

als je boven het invoer venstertje van de quickreply kijkt dan zie je (als je zelf als laatste gepost hebt) de volgende regel staan: Je hebt zelf als laatste gereageerd in dit topic. Wil je wat toevoegen, wijzig dan bij voorkeur je laatste bericht.

veel succes hiermee ;)

Edit: overigens is je kast tot nu toe erg netjes gedaan

[ Voor 6% gewijzigd door Janao op 21-12-2011 15:18 ]

I am not responsible for any harm or damage to you or your computer caused by the above message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikvanH
uhuh, je hebt gelijk! totaal niet aan gedacht! Ik heb het wel gelezen hoor!
veel te enthousisast ;)
Ik zal er in het vervolg beter om denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janao
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 13:15

Janao

Dog Clubbing Cat

het is al goed ;)

wat had je trouwens in gedachten bij je videokaart mod?
Ik begrijp dat je nog zit te twijfelen over de originele cooling modden of een custom cooler er opzetten, misschien als je dat zelf aan durft dan is watercooling misschien een optie... zeker met blauwe vloeistof zou dat er erg mooi uit kunnen komen te zien.

je hebt in ieder geval ruimte zat in je kast voor dit soort grapjes ;)

overigens, wat bedoel je precies met "- mobo zwart"?
bedoel je dan dat je je moederbord over wil spuiten met verf of dat je een mobo koopt dat al zwart is?

[ Voor 16% gewijzigd door Janao op 21-12-2011 15:35 . Reden: extra vraag ]

I am not responsible for any harm or damage to you or your computer caused by the above message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikvanH
Als ik het heb over de videokaart mod, is dat voor het grootste deel visueel hoor,
ik ben aan het rondneuzen voor aftermarket coolers die bij mijn stijl passen, en die mooi geverfd kunnen worden.En ik kijk naar de stock plastic behuizingen, en of die ook mooi gespoten zouden kunnen worden..

Watercooling gaat ook zeker gerealiseerd worden maar ik hou het eerst bij aircooling,
Dit is een project waar het eerstkomende jaar aan gewerkt gaat worden! en waar uiteindelijk een i7 2600k/2700k in moet komen. Dan komt er nog een 6870 bij (misschien wel 2 andere videokaarten) in crossfire. Dan is het moment denk ik daar om te gaan kijken naar watercooling.
En indd blauwe vloeistof, of blauwe buizen gaat er dan ook zeker heel goed uitzien! maar ik heb ook wel gedacht aan witte of zwarte buizen,
Maar dat moet ik tijdens de build ook een beetje uitvogelen om de zwart/wit/blauw balans niet te verstoren!
Inderdaad ruimte zat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook altijd iets met sleeving doen zoals bv

Afbeeldingslocatie: http://img94.imageshack.us/img94/6546/008nz.jpg

En voor een moederbordje, ASRock maakt er ook mooie met zwart/blauw thema ^^

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikvanH
Precies!
De voeding die ik er in heb en die er ook in blijft is een Nexus RX 8500 tranquility (850w).
Ik vind zelf de sleeving (zwart/wit) die er al op zit een beetje tegenvallen, hij is nog te doorzichtig en ik heb ze denk ik toch liever helemaal in het zwart.
en dan gaat de rest van de kabels ook natuurlijk, ik moet zeggen dat ik die zwart/blauwe combi wel heel vet vind! Misschien dat ik er nog wat mee doe! de pic is opgeslagen in de Mod-map ;)
Maar net als wat ik al zei, dit moet ik allemaal nog uitvogelen, zodra ik wat meer hardware heb, zoals mobo, cpu videokaart ga ik kijken naar dat soort puntjes op de i.
De Asrock borden heb ik overwogen, maar ik blijf bij Asus mede door hun UEFI bios!

Edit: ik zie dat Asrock dit ook gebruikt.. hmm, op een of andere manier neig ik toch meer naar Asus..

[ Voor 18% gewijzigd door ErikvanH op 21-12-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

voor de grafische kaart raad ik voor je zwart wit thema toch een XFX aan. deze is zwart grijs meestal.
zo 1 wil ik ook in mijn zwart/zilvergrijse kast. ze hebben ook een kap die je kan verven. ik bedoel deze: pricewatch: XFX HD-687A-ZDDC of een standaard geklokte: pricewatch: XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC) ze hebben ook dezelfde vorm met maar 1 fan.

en remember, ASrock is eigenlijk een soort dochterbedrijf van ASUS (wat ik heb gehoord van een asus gesertificeerd bedrijf). daarom lijkt het opelkaar. asrock is meer de budget.

ik zweer zelf bij gigabyte maar asus is ook zeer goed :) het beste blijft nog wel EVGA maar das een tikje overpriced.

p.s. msi is een zeer goed bedrijf in grafische kaarten. ik vind hun laptops en moederborden wat minder.
eigg gaat mijn voorkeur van gpu's toch naar msi, maar de xfx heeft het toch iets beter voormekaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 15:40
wat is precies je bedoeling met deze kast?

beetje spuitwerk en sleeven kunnen de meeste wel...

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikvanH
@ fordox

Bedankt voor je tip! Die XFX kaart is precies wat ik bedoel, dit is cker een kanshebber voor mijn systeem.

@Xanquezer
Lees even mijn eerste post door, dan krijg je een beetje een idee?!

- sidepanel window mod (er zit al een complete sidepanel mod in m'n hoofd, in de stijl van de boven/voorkant)
- videokaart mod
- watercooling
Mijn idee is om zoieso het interieur zo clean en strak mogelijk te maken door middel van de onderdelen te spuiten/ modden enz.
Als je over een tijdje hier weer kijkt zul je wel zien dat het niet bij een beetje spuitwerk en sleeven blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

nog even een kleine andere tip:
misschien kun je wat inspiratie halen uit deze kast: pricewatch: Aerocool XPredator White Edition een kameraad van me heeft em in zwart oranje. deze zwart wit doet me wel wat denken aan een gemodde phantom.

niet dat je een kopie moet maken, maar het heeft ook zo wat leuke ideetjes :)

en als ik zo lees dat je sidepanel een beetje word als je voorkant, denk ik al gauw aan een antec twelvehundred. niet bepaald mijn favo kast, maar er komt vast wel iets leuks uit :)

edit: hoe zijn eigenlijk jou mod skills? heb je wat metaalbewerking ervaring of iets in die richting?

[ Voor 8% gewijzigd door Fordox op 21-12-2011 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikvanH
jaah toch iets anders, ik bedoel meer opbouw... dus geen vlakke sidepanel, maar meer 3d gevormd... zoals de voorkant en bovenkant van de case.. het liefst pak ik beide sidepanels aan, voor een brute wide body look maar voordat ik daarmee bezig ga zijn we minimaal een half jaar verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

wat ik hier ook een keer gezien had, was een waterval van plexiglas int zijpaneel als vloeistof reservoir.
misschien een idee? t zag er echt vet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
Mmmm....

Zo speciaal vind ik hem nog niet...

Heb je enige bouw tekeningen? (look in paint ofzo :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

[CIP] Liquid Lexa daar heb je de mod wel :)

• darkvortex
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-08-2022
@ts

Heb er zelf nog niet aan zitten modden maar ben wel van plan binnenkort een wc mod uit te voeren.
Tot die tijd kijk ik vooruit naar je build logs.

KUTGW ;)

• Xanquezer
gaat er nog wat gebeuren?

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
eerste foto's zijn er veel belovend uit, ik zou wel het wit op het sidepanel toch wat bijwerken zou er imo wat 'strakker' uitzien. en ik zou inmiddels wel weer een update willen zien :)
KUTGW!!!

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

Pagina: 1