Toon posts:

Nieuwe cpu koeler, oude paste verwijderen.

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb besloten om mijn stock cooler van mijn AMD Phenom ii x4 965 te vervangen door de
Arctic Cooling Freezer 13, aangezien de stock cooler soms klinkt als een jet engine. Ik vraag me alleen af hoe ik de oude cooling paste eraf kan krijgen. Kan dit gewoon met een droge doek? Ik heb namelijk geen zin om er van allerlei soorten middeltjes voor te gebruiken. Hopelijk heeft iemand een goede tip.

Verwijderd

Je zal toch echt met alcohol aan de gang moeten, wasbenzine werkt ook.

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-02 17:33
Gewoon even "koelpasta verwijderen" intikken in de zoekmachine en voilá, allemaal topics over dit onderwerp!

En als je geen zin hebt om op de link te klikken: er staat bijvoorbeeld in het eerste topic dat je gewoon alcohol van de drogist kunt gebruiken icm een wc-papiertje. Al is het beter een niet-pluizende doek te nemen.. Of gewoon keihard pleepapier.. :o

Specs

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-02 09:46
Keuken papiertje is meestal genoeg.

Het is wel aan te raden om de CPU in de socket te laten zitten tijdens het poetsen, anders loop je de kans dat je je pinnen krom maakt als je te hard moet boenen ;)

Nagellak remover wordt nog wel eens aangeraden als je niet zo snel wasbenzine of alcohol in de buurt hebt, je loopt dan wel kans dat je CPU mooi gaat glimmen, maar dat is geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Is enkel keukenpapier genoeg, of is schoonmaak alcohol een must? Ik lees namelijk dat bij de een het er goed afgaat met enkel een doek en bij de ander weer met alcohol etc.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:35
Als de koelpasta niet al te oud is dan lukt het prima met een keukenpapiertje.

Verwijderd

Topicstarter
De pasta zit er nog geen 2 weken op ;)

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het beste is toch altijd even met alcohol die je gewoon bij de Trekpleister of Kruidvat kan krijgen, want hoe schoner je cpu en des te beter het resultaat. Let er wel op dat je maar 1 rijstkorreltje nieuwe pasta erop doet want teveel pasta werkt hetzelfde als te weinig pasta. O ja en vergeet niet dat koelpasta een giftig goedje is en je je handen goed moet wassen nadat je met die pasta bezig geweest bent.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:45

Eagle Creek

Breathing security

Als de pasta zo jong is, is een doek vaak voldoende is mijn ervaring.
Wat vastgekoektere pasta met pure alcohol (drogist), of speciaal spul van bv. arctic silver (wel duurder).

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:18
Vastgekoekte pasta krijg je er ook wel af met nagellak remover. Moet je eerst wel even de meerderheid er af snijden/schrapen met een stanley/aardappelschil-mesje. Alcohol is nergens voor nodig.

* NitroX infinity gebruikt sinds jaar en dag nagellak remover en dat heeft altijd gewerkt.

Nagellak remover doe je op een stukje keukenpapier of wattenstaafje.

[ Voor 10% gewijzigd door NitroX infinity op 18-12-2011 17:55 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jh92, we verwachten op GoT niet dat je alles al weet, wel dat je zelf de moeite doet op zoek te gaan voordat je een topic opent.

Nergens blijkt hier dat je dat gedaan hebt, terwijl hier letterlijk honderden topics over geweest zijn sinds 2008:
http://gathering.tweakers...5D=AND&where=GoT#hitstart

Je vraagt hier niets dat niet in al die andere topics voorbij gekomen is, graag voortaan wat eigen inzet tonen. Als je er niet uitkomt mag je rustig een vraag stellen, maar geef dan duidelijk aan wat je al gevonden hebt en waarom dat bij jou niet werkt...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.