Toon posts:

Thuis Netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb thuis een klein probleem met het internet.
Op de 2e verdieping heb ik verschillende wall outlets.
Ik kan nu even geen foto's ervan maken maar dit is het ongeveer:
Afbeelding 1 hiervan is er 1 open en 1 dicht.
Afbeelding 2 bij deze is de middelste dicht.
Nu willen wij gebruik maken van de outlet op afbeelding 1 om internet te hebben.
Ik krijg het alleen niet voor elkaar om dat werkend te krijgen.
Het modem en de router staan nu op de 1e verdieping. Het modem krijgt het signaal binnen van een oulet zoals op afbeelding 2.

Nu willen we het liefst het modem in de meterkast hebben en dat we de outlets uit de muur voor internet kunnen gebruiken.

Zodra het kan zal ik voor de duidelijkheid ook een foto van de indeling van de meterkast plaatsen.

Wat moet ik doen om dit voor elkaar te krijgen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

Aan de achterkant van zo'n "outlet" zitten netwerkkabels. Die netwerkkabels komen ergens anders in je huis weer uit de muur. Je moet ten eerste zeker weten waar deze kabels naar toe gaan.

Hoe? Sluit een netwerkkabel en pc/laptop aan op een van de outlet 1's en je router / modem op een van de andere outlets in je huis. Meestal in de meterkast. En vervolgens zul je op de pc een netwerkconnectie zien. Of niet, als de kabel ergens anders heen gaat.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is wat ik al geprobeerd had, maar ik kan in de meterkast niets vinden waar het internet 'de muur in' zou moeten gaan. Alleen maar ronde data kabels, ik weet niet hoe die heten. Maar dus geen normale netwerk kabels.
Op de 1e etage waar de modem en router staan zitten ook allemaal wall outlets, maar geen outlet voor netwerkkabels.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 18:24
Is het geen isdn aansluiting?

Verwijderd

Topicstarter
Op de 1e etage zitten 4 outlets waar oa de telefoon en fax op zitten, dat is isdn toch?
Maar de outlets op de 2e etage zijn voor adsl.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Waarschijnlijk zitten daar maar 2 of 4 aders op de middelste pins aangesloten. Voor netwerk heb je minstens 4 aders op pin 1,2,3 en 6 nodig.

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 19:46
wat bedoel je met ronde kabels? Mijn utp kabels hier zijn ook gewoon rond ;) of bedoel je de welbekende 5 aderige telefoon kabels?

schroef anders het kastje even van de muur, en bekijk wat voor kabel eraan vastzit, want als het gewoon telefoonkabels zijn, dan zal je eerst zelf utp moeten trekken voordat je het voor netwerk kunt gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij misschien wat foto's voor de duidelijkheid.

De blauwe foto is de bovenste verdieping waar ik dus via de kabel internet wil hebben.
De witte kabel die je hier zit gaat naar het digitale tv kastje.

De foto met oranje bruine muur is de 1e etage waar dus internet via die ronde kabel binnenkomt en via de modem, naar de router gaat.

Plaatje 1

Plaatje 2

Hopelijk wordt het nu wat duidelijker want het uitleggen gaat mij niet zo goed af haha.
Later vandaag zal ik nog een foto van de meterkast plaatsen als dat nodig is.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2011 21:17 ]

• The Real Gunnar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-02 09:12
Zonder inzicht in welke kabels er op de oulets aangesloten zitten kunnen we je niet verder helpen. Dus, graag foto's van de kabels die achter de outlets zitten, en ook graag foto's van de kabels in de meterkast.

Ik vrees echter dat je eerst kabels zult moeten gaan trekken omdat op plaatje 1 geen netwerkaansluiting zichtbaar is.
Pagina: 1