Powerline RCA overdracht

Pagina: 1
Acties:

• ejabberd
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-02 17:19
Weet iemand of volgend product bestaat? Een transmitter die je in het stopcontact steekt met 2 RCA-ingangen (tulp) voor audio die de audio op het powerline netwerk zet. Daarnaast 2 receivers (of eventueel 1) met een RCA-uitgang waarop de speakers kunnen worden aangesloten. De opstelling zou zo goedkoop mogelijk moeten zijn (geen video overdracht en andere franjes) en er zou zo weinig mogelijk vertraging op de overdracht moeten zitten.

Ik zoek zoiets als oplossing voor de kabels van de achterste speakers van mijn 5.1-opstelling. Er zijn nl. 2 stopcontacten ter hoogte waar de speakers moeten komen. Als ik de kabels wil blijven gebruiken dan zou ik moeten kappen in een stenen vloer of via het plafond moeten gaan...niet zo praktisch dus :+

Als er ook (betere/goedkopere) draadloze oplossingen zijn die werken via infrarood, WiFi, Bluetooth,... dan mag je die ook voorstellen. Het is wel belangrijk dat de inputten/outputten van de transmitter/receivers RCA zijn.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[google=draadloze speakers] ?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• ejabberd
Draadloze speakers zoek ik niet. Ik zoek een *draadloze link* voor de achterste 2 speakers van mijn 5.1-setje.

• er1c
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08-2024
ejabberd schreef op zondag 18 december 2011 @ 12:45:
Een transmitter die je in het stopcontact steekt met 2 RCA-ingangen (tulp) voor audio die de audio op het powerline netwerk zet. Daarnaast 2 receivers (of eventueel 1) met een RCA-uitgang waarop de speakers kunnen worden aangesloten.
Wil je actieve of passieve speakers aansluiten? De audio extender die PeterVeenstra hierboven laat zien heeft een versterker nodig achter de plug (of dus actieve speakers). Hier kun je niet rechtstreeks je (passieve) speakers op aansluiten.

[ Voor 8% gewijzigd door er1c op 18-12-2011 20:53 ]

• ejabberd
Het zijn inderdaad passieve speakers. Die audio extender is ook niet wat ik zoek omdat de input USB of ethernet moet zijn terwijl het de bedoeling is dat ik het direct moet kunnen aansluiten op de versterker van mijn 5.1-set (dus geen directe link met de pc).

• ejabberd
Net gevonden: http://www.amphony.com/products/wireless-amplifier.htm

Dit zou kunnen voldoen maar is nogal prijzig en vooral bijna nergens te verkrijgen (dat model). Heeft iemand ervaring met dat model?

Alternatieven zijn ook nog steeds welkom!
Pagina: 1