Ziggo: abonnement op naam van huisbaas

Pagina: 1
Acties:
  • 1.148 views

• Mas-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-07-2024

Mas-

Alsof het niets kost!

Topicstarter
Ik zou hier zomaar een domme vraag kunnen stellen, maar ik ben een redelijke leek op dit gebied. Ook Google bracht mij geen (duidelijk) antwoord, dus vandaar dat ik jullie met mijn vraag lastig val. Misschien dat ik wat te veel details in mijn verhaal op neem. Mocht je daar allemaal geen zin in hebben, skip dan direct door naar mijn vraag onderaan de pagina.

Ik zat gisteravond televisie te kijken, met Ziggo digitale televisie. Ineens klapte Nederland 2HD er uit, met de mededeling 'service is currently scrambled'. Mijn smartcard werd echter wel gezien ('authentication ok', of iets dergelijks). Ik bel vanochtend naar Ziggo, om te vragen wat er aan de hand zou kunnen zijn.
De vriendelijke medewerkster is eigenlijk vooral verbaasd: ik heb op mijn adres helemaal geen digitale TV, en ook nooit gehad! Na flink zoeken blijkt dat mijn Smartcard geactiveerd is op het abonnement van mijn (vorige!) huisbaas. Ik woon in een appartementengebouw (5 appartementen), waar ook de televisie inclusief is. Blijkbaar heeft mijn vorige huisbaas zijn digitale TV abonnement onlangs opgezegd, waardoor ik er ook uitdonderde. Ik moet dus een nieuw abonnement nemen.

Toch knaagt er iets. Blijkbaar heb ik maandenlang (+- zes maanden) ongemerkt TV gekeken op het abonnement van mijn huisbaas - zonder een vuiltje aan de lucht. Het is vast niet helemaal netjes, maar wat let mij om mijn Smartcard te activeren op het abonnement van een nabij wonende vriend, en de abonnementskosten te delen?

Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines. Specs

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom zou je dat doen? Je stelt zelf dat de televisie inclusief is dus niet jij maar je huisbaas zal een abonnement moeten afsluiten.

• Mas-

Mas-

Alsof het niets kost!

Topicstarter